StoryEditor

Cannes Predictions sa začína: RÉMY COINTREAU a BURGER KING

10.06.2016, 16:21
Tipujte s nami, ktoré svetové práce vyhrajú na najväčšom reklamnom festivale v Cannes.

Najslávnejší reklamný festival na svete Cannes Lions sa začína už budúci týždeň. Preto sa Stratégie a agentúra Wiktor Leo Burnett aj v tomto roku stretnú v reklamnom súboji, v ktorom sa uvidí, kto má lepší "feeling" na víťazné práce v rámci projektu Cannes Predictions.

Počas nasledujúceho týždňa vám ponúkneme šesť dvojíc prác, z ktorých si bude každý člen tímu vyberať tú, ktorá má podľa neho v Cannes väčšiu šancu na úspech. Na záver sčítame body, ktoré práce na festivale Cannes získali, a určíme víťaza celého súboja.

Dnes hodnotíme kampane, ktoré majú jednu vec spoločnú. Nikdy ich neuvidíte.

RÉMY COINTREAU – LOUIS XIII COGNAC „#NotComingSoon“

vs.:

BURGER KING „McWhopper“

 

Erika Brindzová, odborná redaktorka mesačníka Stratégie

Za mňa rozhodne McWhopper, i keď som odporca fast-foodov, toto sa vážne vydarilo. Navyše je to typ práce, ktorú má cannska porota veľmi rada! A to z troch dôvodov. Prvý je pragmatický – dokázali vytvoriť obrovský hype okolo značky. Druhý je, že jedným krokom dokázali dať do pozoru i druhú značku – konkurenciu, na ktorej reakciu čakali všetci! Tretí dôvod je spôsob, ako dokázali zapojiť ľudí (keď ľudia začnú vyslovovať vašu značku na sociálnych sieťach sami od seba, nie je o čom). To sú atribúty, ktoré porote každoročne ľahodia. Plus, keď sa k tomu pridá fakť, že to všetko bolo za cenu jedného inzerátu od juniorného grafika, je toto jednoznačný víťaz (ospravedlňujem sa grafikovi, ak na tom vážne makal).

Kampaň #NotComingSoon” nie je zlým príkladom, ako vzbudiť pozornosť ľudí, no povedzme si otvorene, kto tomu skutočne verí? Páči sa mi, ako otočili celú myšlienku napríklad tým, že ľudia sa vlastne prišli pozrieť na niečo, čo nikdy neuvidia. Myslím ale, že v tomto prípade celý ošiaľ rýchlo spľasne...​

 

Juraj Dvorecký, Copywriter Senior, Wiktor Leo Burnett

LOUIS XIII je typický laureát z kategórie Larger than life. Tvorcovia zjedli čas a zakrivili reklamný priestor. Ak má niekto pocit, že to s ním nič nerobí, je to v poriadku. Je totiž vysoko pravdepodobné, že tak ako samotný nápoj, rovnako aj jeho komunikácia jednoducho vibruje na inej frekvencii. Toto je prémiový kompót z babkinej hornej poličky, ktorý si nevychutná len tak hocikto. Nevidíme sa na premiére.

Naopak, BK a jeho úder pod pás prezlečený za bielu zástavu zase so mnou veľa nenarobil. Má to príliš veľa vrstiev a zbytočne veľa omáčky. Je to taký voňavý reklamný junk food digitálnej doby. Pozor, nie je to zlé, je to výborne zladené s produktom... Milujú to masy, ale keď to človekom prechádza, buď necíti nič, alebo mu je ťažko.

 

Ak máte chuť, zatipujte si s nami aj vy v diskusii. Ak chcete vidieť viac nominovaných prác, nájdete ich na Pintereste Leo Burnett Cannes Predictions – https://sk.pinterest.com/lbcannespredict/

 

Zdroj: Stratégie : Wiktor Leo Burnett

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 17:19