StoryEditor

Ďalší veľký reklamný súboj. Ktorá aplikácia je lepšia?

17.06.2015, 09:55
Čo je lepšie podľa Stratégií a Wiktor Leo Burnett, Always alebo Audi?

V druhom kole Cannes Predictions Battle vyberáme dve reklamy z kategórii Mobile. Ktorá má praktickejšie využitie podľa Stratégií a agentúry Wiktor Leo Burnett? Always alebo Audi?

 

 

 

P&G - Always "BackMeApp", from Leo Burnett / Milano

 

Audi "Swedish Snow Rescuers", from Akestam Holst / Stockholm, @Akestam_Holst

 

Michaela Kolrusová, Account Manager, Wiktor Leo Burnett:

Vo svete miliónov zbytočných aplikácií mi obidve tieto aplikácie prídu celkom opodstatnené, čo je veľké plus. Always apka je pekný nápad, má prepojenie na svoju cieľovku, reálny insight. Možno je to trochu „keep your paranoia fresh“, ale viem si predstaviť jej využitie v živote.

Audi apka síce dobre promuje výhody značky v zlých podmienkach, ale je trochu komplikovanejšia. Ak majú dosť Audi záchranárov, je to fajn. Inak si myslím, že ľudia budú v podobných situáciách vždy najprv kontaktovať svojich známych alebo servis.

Ak si teda mám vybrať víťaza spomedzi týchto dvoch, je to Always apka, lebo sa s ňou, ako dievča túlajúce sa nocou, viem viac stotožniť.

 

Erika Brindzová, odborná redaktorka, magazín Stratégie, MAFRA Slovakia:

Jednoznačne Audi „Swedish Snow Rescuers“. Dôvody sú jasné – zapojenie (pozor) nie ľudí ale značky. Audi šikovným spôsobom odkazuje ostatným značkám, že je lepší. Pritom to nerobí násilnou reklamou s  nafúkanými headlinami, ale ľuďom dáva pocítiť, o čo prichádzajú, ak sa pri kúpe automobilu rozhodli pre niečo iné, ako je Audi. A čo viac, robí to v reálnej kritickej situácii, z ktorej vyjde ako hrdina sám majiteľ Audi. Touto prácou Audi pekne buduje lojalitu k značke a zároveň masíruje konkurenciu. Dômyselné!
Obe aplikácie, aj „Swedish Snow Rescuers“ aj "BackMeApp" od P&G riešia bežné problémy ľudí tak, ako sa to očakáva od novodobých aplikácií. Pri P&G mi ale absentuje originalita nápadu, aplikácia je až nápadne podobná aplikácii Beesafe, ktorá pochádza od slovenského tímu. Verím, že cannskej porote sa dostane i táto informácia, a ocení dôvtip a prepojenie so značkou v prípade Audi.

 

 

Staňte sa porotcami Cannes Lions!
Do medzinárodného výberu Cannes Predictions sa tento rok dostalo 20 kreatívnych reklám. Pozrite si výber toho najlepšieho na www.cannespredictions.sk, tipnite si víťazov a vyhrajte lístky na festival Bažant Pohoda.

 

Zdroj: redakcia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 08:01