StoryEditor

Exkluzívne z Cannes: Toto sú najlepšie reklamy sveta

23.06.2015, 00:01
Pozrite si výber toho najlepšieho, čo zatiaľ priniesol festival v Cannes.

Cannes Lions rozdelil prvé tohtoročné levy. Slovensko svoj zatiaľ jediný shortlist od Jandl nepremenilo, za to inšpirácií od ostatných krajín bolo dostatočné množstvo. Pozrite si výber reklám, ktoré včera večer bodovali levom. Zatiaľ takmer všetky reklamy spája jedno spoločné, ktoré sa na podobných festivaloch avízuje už dlhšie - reklama by mala šíriť dobro, prinútiť ľudí zamyslieť sa a spraviť niečo prospešné pre spoločnosť. 

Výsledky z ďalších kategórií postupne predstavíme v nasledujúcich dňoch. 

 

Kategória: Press

Názov: Good will to all men

Cena: striebro

Hravá predvianočná kampaň siete predajní s módou, jedlom a vínom Harvey Nichols získala ocenenie striebro. Cieľom ich kampane bolo, aby ich zákazníci našli pod vianočným stromčekom presne to, čo si priali. Ale ako pekne a štýlovo povedať svojim blízkym, že tento rok naozaj nepotrebujete ďalšie ponožky či žehličku? S aplikáciou ‘Could I be any Clearer’ ste si mohli nadizajnovať vlastnú vianočnú pohľadnicu aj s vašimi prianiami. Potom už bolo len na zákazníkovi, či ju vytlačí, pošle emailom alebo cez sociálne siete. 

Názov: Smart fortwo

Cena: zlato

Jedna z komerčných reklám, ktorú sme mohli na festivale vidieť. Fortwo sú dvojdverové automobily menšej veľkosti, ktorých dĺžka je štandardne 2,69 metra. Tento print rieši otázku, koľko automobilov akého typu sa zmestí do 2,69 metra. Jednoduchý a funkčný nápad minimálne pre porotu v Cannes, ktorá práci udelila zlatého leva. 

 

Kategorória: Mobile

Názov: Virtual Reality for everyone

Cena: Grand Prix 

Vyskúšať si virtuálnu realitu doma a lacno umožnil Google každému. S použitím Google kartónu a špeciálnej optickej technológie, ktorá je v ňom umiestnená. Jediné, čo potom potrebujete, je váš smartfón s čo najväčšou obrazovkou. Vďaka voľne stiahnuteľným aplikáciám tak môžete zažiť dobrodružstvá, expedície, koncerty alebo rozprávkové príbehy.

 

 

Kategória: Direct

Názov: Nazis against Nazis

Cena: zlato

Neonacizmus sa napriek snahám vlády v Nemecku stale rozrastá. To sa rozhodla rafinovaným spôsobom postupne zmeniť organizácia Exit Deuchland, ktorá pomáha jednotlivcom opustiť život v neonacistickej komunite. Každoročný pochod neonacistov totiž bez ich vedomia zmenili na pochod za charitu. Za každý meter, ktorí neonacisti prejdú, obyvatelia mesta v ktorom sa pochod koná, darujú charite 10 EUR. Znie to úplne paradoxne, ale vďaka pochodu neonacistov počet zúčastnených na ňom klesá.

 

Názov: Holograms for freedom

Cena: zlato

Prvý protest hologramov, ktorý bojoval proti zákazu protestovať v uliciach, sa odohral v Španielsku. Dva týždne pred samotným protestom prebiehala online kampaň, ktorej cieľom okrem zberu podpisov na petíciu bolo, aby sa holografického protest zúčastnili hologramy reálnych ľudí. A tak ľudia z celého sveta nahrávali na web svoje fotografie. S heslom “We are not crime” tak mohli pochodovať pred Španielskym kongresom. 

 

Kategória: Promo & Activation 

Názov: SOS SMS

Cena: zlato

Mexický Červený Kríž má za jeden deň pohotovosť vyše 3000 krát. Bohužiaľ až 5% zo zranených zomrie, kvôli neznalosti zdravotného stavu raneného. Červený Kríž preto vytvoril mobiný online pohotovostný servis, bez ohľadu na typ či operačný system telefónu. Služba funguje tak, že majiteľ telefónu nahrá svoje údaje od základných až po detaily aktuálneho zdravotného stavu. Záchranár, ktorý ho príde ošetriť, vytočí SOS, aj keď je telefón zablokovaný a obratom mu prídu všetky údaje o pacientov cez SMS.

 

Názov: The salt you can see

Cena: zlato

V Argentíne priemerný občan skonzumuje dvojnásobok soli, ako je odporúčané Svetovou zdravotníckou organizáciou, čo môže viesť k vážnym srdcovo – cievnym ochoreniam. Tento problem má však takmer každý z nás. Ak dosoľujeme, kvôli bielej farbe soli ani nevidíme, koľko sme si jej vysypali do jedla. Počas týždňa “Salt awareness week” dobrovoľníci rozdávali a vymieňali soľ za jej fialovú verziu, aby povzbudili ľudí k uvedomeniu si nezebzpečenstva konzumácie jej veľkého množstva. 

 

Názov: Safety truck

Cena: zlato

Samsung si zobral za cieľ bezpečnosť na cestách a to najmä v prípade, keď je pred vami dlhý kamión, ktorý bráni vo výhľade. Problém vyriešil tak, že na zadnú stranu kamiónu umiestnil obrovskú obrazovku, ktorá snímala cestu pred kamiónom. A vy ste mohli pokojne bez obáv kamión obehnúť. Táto práca bola známa ešte pred Cannes, včera večer svoju kvalitu potvrdila i na pódiu, keď si prevzala zlato. 

 

Cannes Lions je najväčší festival kreativity, ktorý sa koná od 20. júna do 27. júna 2015. Každý rok festival navštívi vyše 10 000 ľudí z celého sveta. Tento rok prebieha 62 ročník. 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 06:49