StoryEditor

Hej značky, nechajte hackerov robiť si svoju robotu

24.06.2013, 21:14

Happy Hacking je nový spôsob spolupráce, ktoré by si mali značky osvojiť. Prečo by mali rešpektovať "hackerov" a čo z toho môžu získať, hovorí Naoko Katayama, executive planning director z Dentsu.

Už dlho sú značky za to, aby spotrebitelia s nimi spolupracovali, aby boli priamo zapojení do toho, čím značka žije. A práve takáto spolupráca je formou hackingu. Áno hackingu. Teraz sme v čase, kedy sa mnohé veci v marketingu preklopia do úplne novej formy. Ako to vysvetliť marketérom?

 

 

Dajte jednoducho ľuďom šancu zapojiť sa, dopovedať príbeh podľa ich vlastných predstáv, skúseností. Hacking je o zdiaľaní a spájaní sa, ktoré nám značka ponúka. Ale prečo by to značky mali umožňovať?

Na začiatku mali agentúry a klienti medzi sebou veľmi strohé, statické vzťahy. Neexistovali žiadne pochybnosti o tom, čo klienti robia a čo chcú docieliť. A zrazu sa táto premisa zmenila, nastal prelom vo vzťahoch. A nielenže si nechajú poradiť od svojej agentúry, ale dokonca počúvajú svojich spotrebiteľov – ľudí pred ktorými bolo dlhé desaťrocia tabu, čo vlastne značka robí, aké sú jej aktivity. Nastal čas, kedy sa mení vzťah medzi spotrebiteľom, klientom, agentúrou a kratívcami. Happy Hacking je na to dobrou cestou. Open-sourcové inovácie sú jedným z príkladov.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 13:39