StoryEditor

McDonald's vs Smart v súboji Cannes predictions. Kto viac zaujal?

18.06.2015, 10:09
Reklamy z kategórie Outdoor potešia motoristov. Porotcovia si vyberali medzi darčekom od McDonald's a bezpečnejšou premávkou od Smart.

V dnešnom reklamnom súboji Cannes predictions bojovali o priazeň porotcov z agentúry Wiktor Leo Burnett a redakcie Stratégií dve reklamy z kategórie Outdoor. Obe s nápadom, ktorý zaujal pozornosť ľudí a spríjemnil im deň. Každý však iným spôsobom.

 

 

 

Smart „The Dancing Traffic Light“, BBDO / Berlin: Nikto nečaká rád. V Lisabone zabával ľudí čakajúcich na prechode tancujúci panáčik na semafore.

 

McDonald's „#McTollbooth Surprises Motorists“, Leo Burnett / Manila: V Manile potešil šoférov čakajúcich v kolónach pred mýtnymi bránami McDonald's. A hneď dvakrát.

 

Milan Sitárik, Account Director, Wiktor Leo Burnett: Tancujúci semaforový panáčik je super nápad. Pre mňa silný nápad, aj keby panáčik len tancoval, ani nemusí ani kopírovať pohyb ľudí. Má výrazný virálny potenciál, čo potvrdzuje doteraz viac ako 10 miliónov videní. Akurát spojenie so Smartom Forfour som zaregistroval až na druhé pozretie.

Naopak, nápad mýtnica ako Mc Drive má na rozdiel od panáčika priamy ťah na bránku a okamžite vzbudzuje sympatie. A ktorá reklama má väčšiu šancu uspieť? Ťažko povedať, Cannes Lions je o kreativite a „tancujúci panáčik“ je chytľavejší nápad. Ale svoj hlas dávam reklame McDonald's za priamy ťah na produkt.

 

Katarína Hrnčárová, magazín Stratégie, MAFRA Slovakia: Páčil sa mi nápad s tancujúcim panáčikom a priame zapojenie ľudí do tanca. A veľmi oceňujem, že zabránil naozaj veľkej časti chodcov nebezpečne zmätkovať na ceste pri prechádzaní na červenú.

Viacej sa mi ale páčila druhá práca, kde sa McDonald's utáboril rovno v mýtnych bránach a rozdával zadarmo raňajky. Potešil a vyvolal úsmev na tvárach tísickam unudených ľudí vlečúcich sa v raňajších kolónach. Namiesto platenia mýta raňajky zadarmo. Číra radosť, príjemný deň.

 

 

Staňte sa porotcami Cannes Lions!
Do medzinárodného výberu Cannes Predictions sa tento rok dostalo 20 kreatívnych reklám. Pozrite si výber toho najlepšieho na www.cannespredictions.sk, tipnite si víťazov a vyhrajte lístky na festival Bažant Pohoda.

 

Zdroj: redakcia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 04:54