StoryEditor

Retro je super, ale nie v bankovníctve

12.06.2013, 09:00
Ako prví vám prinášame zábery z natáčania a výsledok prvej spolupráce „ZZ Top tímu“ (ZUNO + Zaraguza).

Direct banka ZUNO, ktorá pri príchode na trh vsadila na jednoduchosť reklamy a chytľavú hudbu, zmenila svoj koncept komunikácie. Už dnes večer vám predstaví svojho nového hrdinu – Bruna. Kampaň začne dnes, 12. júna a bude pokračovať až do začiatku augusta 2013 na Slovensku aj v Čechách. Okrem televíznej reklamy sa budete môcť stretnúť s Brunom a retro témou aj na iných miestach či v online priestore. Na svete je niekoľko verzií spotov určených aj na komunikáciu na webstránke banky a na YouTube. Spoty sa natáčali počas dvoch dní v Bratislave a režíroval ich mladý český herec a režisér Vojta Kotek, známy zo Snowborďákov alebo zo seriálu Pojišťovna štěstí. Ako hodnotenia novú spoluprácu Alina Agurida zo Zuno banky a Michal Pastier zo Zaraguzy digital:

 

 

 

 

Alina Agurida, šéfka marketingu a komunikácie ZUNO

S: Ako hodnotíte prvú spoluprácu so Zaraguzou?

Je jednoducho skvelá. Spoluprácu sme začali v apríli a po dvoch mesiacoch intenzívnej práce sme hotoví s našou novou kampaňou. Musím dodať, že je to výborný štart. Tím Zaraguzy pod kreatívnou supervíziou Michala Pastiera pripravil celý koncept a je zodpovedný za celkovú exekúciu naprieč všetkými médiami – tradičnými a aj tými menej tradičnými. Som šťastná, že môžem vidieť ako sa inšpirovali našou značkou a ako nám zafungovala vzájomná chémia, ktorej výsledkom je nová kampaň, ktorá vznikla za veľmi krátky čas.

S: Čo je hlavnou myšlienkou kampane?

Veríme, že direct banky nie sú banky budúcnosti, ale súčasnosti. Dennodenná realita je už tak riadená rôznymi technológiami, že ak ľudia nakupujú online, čítajú online či dokonca randia online, prečo by nemohli využívať banku online? Myslíme si, že ZUNO nie je len pre geekov, trendsetterov, hipsterov, ZUNO je pre všetkých. Aby sme mohli vyjadriť túto myšlienku, museli sme vytvoriť metaforu prostredníctvom retro štýlu z 80tych a 90tych rokov – niečo relevantné pre našu „cieľovú skupinu“ – a ukázať, že tradičné bankovníctvo je už minulosťou. Ideou našej kampane „Retro je super, ale nie v bankovníctve,“ je ukázať našim klientom ako môžu ušetriť svoj čas, úsilie a peniaze, ak si vyberú ZUNO namiesto zaťažujúcich poplatkov, ktoré patria do minulého storočia.

S: Prečo zmena v podobe ZUNO postavy?

Nemeníme charakter našej značky – pokračujeme vo vytváraní alternatívy oproti tradičným bankám. Máme stále rovnaký claim sľubujúci „Less bank, more life“, no máme už aj príbeh – to je novinka. Doteraz sme používali len provokatívne headliny a veľmi jednoduchú komunikáciu. Bolo to efektívne na začiatku, ale potenciál oslovovať týmto spôsobom naše publikum, bol obmedzený.

 

S: Kto režíroval TV spoty?

Spolu so Zaraguzou sme sa odvážili k výberu veľmi mladého, ale veľmi talentovaného českého herca a režiséra – Vojtu Kotka. Jednoduchým a originálnym spôsobom dokáže vytvárať príbehy, a to bolo rozhodujúce.


S: Kto je Bruno zo ZUNO?

Bruno zo ZUNO je postava, hlas ZUNO, posol našich správ. Je veľmi hravý, šikovný, vtipný vďaka svojmu retro vzhľadu z 80-tych rokov, ale zároveň veľmi trefný. Vo všetkých videách, ktoré sme produkovali – okrem TV spotov – vysvetľuje vychytávky našich produktov, čo ho odlišuje oproti tradičným bankám. Veď napokon, pozrite si Bruna na YouTube alebo na našom webe a uvidíte o čom hovorím.

 

 

Michal Pastier, kreatívny riaditeľ Zaraguza Digital

S: Ako hodnotíte spoluprácu s klientom po prvom náročnom projekte?

Sú momenty v reklame, na ktoré nikdy nezabudnete. Napríklad to, keď klientovi ponúknete, že v jeho reklame bude vystupovať neviditeľný chameleón alebo muž prezlečený za retro lampu a odpoveď je: "Super". Sú to ale maličkosti. Skutočné hrdinstvo je samotné zadanie – zmeniť komunikačný koncept a posunúť ZUNO viac k ľuďom. Nielen konzervatívne informovať o ponuke, ale otvárať aj témy, ktoré ľudí bavia. Obdivujeme, že ZUNO sa nebojí meniť a experimentovať. 


S: V čom má kampaň pridanú hodnotu?

Vďaka jednej téme a hlavnej postave dokáže kampaň neustále generovať nový a nový obsah nielen do videí, ale aj pre social media. Spája ATL a BTL komunikáciu. Vďaka tomu sa celému marketingovému tímu uľaví, lebo vždy budú môcť zaujímavo reagovať. Aktuálna kampaň je zameraná skôr na nových klientov, ktorým v 13 videách predstaví benefity ZUNO. Tešíme sa, keď budeme môcť spropagovať produktové inovácie aj pre tých súčasných. Sú to veľmi nároční klienti a ZUNO im bude musieť neustále dokazovať, že im má oproti retro bankám vždy čo ponúknuť.  

 

Pozrite si, ako vyzerá nová komunikácia Zuno banky. Je lepšia, ako predošlé pixely?

 

 

Niekoľko faktov o natáčaní RETRO spotov:

  • na 2 dni trvajúcom shootingu sa podieľalo viac než 40 ľudí
  • pri natáčaní reklamy sme použili 60 retro „vecičiek“ a viac než 200 hračiek mončiči
  • žiaden z mončičákov nebol počas natáčania zranený
  • najdlhšia scéna sa natáčala na 16 klapiek
  • okrem Bruna si v reklamnom spote zahrali významné úlohy aj modré mončiči, ľudská retro lampa a neviditeľný chameleón

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 01:03