StoryEditor

Sexistické prasátečko opäť ukázalo, ako vyzerá reklamné dno

21.11.2014, 09:13
Anticenu Sexistické prasátečko dostali politické reklamy ČSSD a TOP 09.

Šiesty ročník českej súťaže o anticenu Sexistické prasátečko vyhrali politické reklamy. Absolútnym víťazom sa stala reklama zlínskej ČSSD pred tohtoročnými komunálnymi voľbami.

Verejnosť i odborná porota vyberala zo stovky nominovaných reklám. U verejnosti najviac bodovala reklama zlínskej ČSSD. Odborná porota zvolila reklamu TOP 09 z Havířova so sloganom "vždy na pravom mieste". Celkovo v tomto ročníku prišlo takmer jedenásť tisíc hlasov.

Česká verejnosť tento rok volila v dvoch kategóriách: Stereotypy a jazykový sexizmus a Objektivizácia alebo ukáž všetko. V prvej kategórii pomyselnú zlatú medailu získala reklama Radia Spin "Čím hrdzavejšia strecha, tým vlhšia pivnica", v druhej kategórii na rovnakej pozícii skončila zlínska ČSSD, ktorá sa 638 hlasmi zároveň stala absolútnym víťazom tohtoročného ročníka.

"Sexizmus v politickej reklame je vždy krokom vedľa. U politickej reklamy verejnosť trvá na vyšších etických štandardoch a každý prešľap hodnotia prísne. To sa prejavilo aj v tohtoročnom sexistické prasátečku, kde vyhrali hneď dve reklamy veľkých politických strán," dopĺňa jedna z organizátoriek súťaže Petra Havlíková.

Pätnásťčlenná odborná porota zložená z expertov na rodovú problematiku, marketing a verejnú komunikáciu zvolila za nejsexistickejšiu reklamu tohto roku taktiež politickú inzerciu, a to Havířovskú TOP 09 so sloganom "Vždy na pravom mieste".

"Tento billboard je ukážkou devalvácia politického diskurzu, miesto politického programu sa uchyľuje k sexizmu," okomentovala víťaznú reklamu rodová expertka pôsobiaca v Británii Monika Metyková.

"Podobné zobrazovanie žien je rizikové najmä v politických kampaniach, pretože sťažuje vstup žien do politiky," dodala Irena Smetáčková z katedry psychológie Pedagogickej fakulty Karlovej univerzity.

Na druhé miesto odborná porota zvolila propagačné videoklip Sliezskej univerzity v Opave. "Scénka v kabínke navodzujúce autentický sex sa dostáva až na hranicu porna, pričom slogan spájajúcej sex s univerzitou svojou snahou o erotický humor je v prudkom rozpore s charakterom propagovanej inštitúcie," zdôvodnil svoj výber vedúci katedry marketingovej komunikácie v Bratislave Pavel Horňák.

Do trojice odbornou porotou vybraných reklám sa dostal tiež Jazykový a vzdelávací inštitút, ktorého inzercia sa sloganom "Dostal som ju jazykom" je podľa poroty nielen sexistická, ale aj veľmi vulgárna, prvoplánová a urážajúca.

Zdroj: IDnes.cz

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 15:19