StoryEditor

Súboj reklám: vyhrá Netflix alebo Xbox?

19.06.2016, 13:13
Tipujte s nami, ktoré svetové práce vyhrajú na najväčšom reklamnom festivale v Cannes.

Stratégie spolu s agentúrou Wiktor Leo Burnett rozpútali vzájomný súboj o to, ktoré z vybraných prác budú bodovať v Cannes.

V súboji Cannes prediction pokračujeme, tentoraz hodnotíme Kevina Spaceyho (Netflix, House of cards) počas reklamnej prestávky  a  Tomba Raidera (Microsoft Xbox) so živým billboardom.

 
Ivana Mrvová, odborná redaktorka Stratégie
House of Cards je fenomén. Spúšťať však novú sériu tvrdého politického pragmatizmu v čase, keď sa Amerika trumpizuje, je výzva.  Stačilo málo a produkt Netflixu, akokoľvek kvalitný, by sa v smršti vulgarizmov, politického osočovania a hrubosti aktuálne prebiehajúcich prezidentských volieb v USA, stratil. Jeho tvorcovia sa tak rozhodli doň zapojiť. Reálne. Fiktívny Frank Underwood s hashtagom #FU2016 zaplavil online svet. Na Twitteri komentuje slová skutočných prezidentských kandidátov a jeho tweety do sveta ďalej grátis roznáša komunita oddaných followerov. Prezidentský kandidát Underwood do éteru pustil aj svoj predvolebný televízny spot. Má svoju stránku, v Južnej Karolíne si vystaval volebnú centrálu. No shitting. Politickým bláznením sa seriál nechcel prebiť. Radšej sa na ňom zľahka vezie. Charakter Underwooda nie je rozprávkový, jeho kampaň však áno. Slovami Underwooda: I have no patience for useless thing. Táto kampaň to dokazuje;)
 
 

Roman Roj, copywriter, Wiktor Leo Burnett

Netflix

Jeden by si pomyslel, že pri reklame na seriál z politického prostredia v čase prezidentských volieb by to napadlo ktorejkoľvek agentúre. A nebol by asi ďaleko od pravdy. No zahodiť takúto príležitosť a nezviezť sa na aktuálnej téme, by bola poriadna blbosť. Dokonalé načasovanie, perfektné spracovanie, jednoduchosť, no a ten hashtag :)) Všetko tu funguje, ako má, čo z tejto reklamy robí môjho favorita. #FU2016

Xbox

Pekné case study video. Cením výber twitchu, cez ktorý dostali svoj bilbord rovno k cieľovke. Mám však z toho pocit, že celé to chce nasilu kričať a byť niečím lepším, ako v skutočnosti je. Bilbord s ôsmimi upotenými osobami. Celé mi to príde také upotené. Na rozdiel od Netflixu, ktorý funguje strašne jednoducho.

 

NETFLIX - HOUSE OF CARDS “FU2016”

http://www.dandad.org/awards/professional/2016/integrated-innovative-media/25021/house-of-cards-fu-2016/

MICROSOFT XBOX - TOMB RAIDER “_e Survival Billboard”

 

Posledný battle uverejníme v pondelok. Ak máte chuť, zatipujte si s nami aj vy v diskusii. Ak chcete vidieť viac nominovaných prác, nájdete ich na Pintereste Leo Burnett Cannes Predictions – https://sk.pinterest.com/lbcannespredict/

Zdroj: Stratégie : Wiktor Leo Burnett

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 04:22