StoryEditor

Toto sú najlepšie kreatívne a zároveň efektívne práce

17.06.2014, 20:37
Prinášame ďalší výber toho najlepšieho, čo tento rok pripravil cannsky festival. Tentokrát v kategórii creative effectiveness a direct.

Kategória Creative Effectiveness je dlhodobo uznávanou kategóriou práve pre spojenie zdanlivo dvoch protichodných strán - kreativity a efektívnosti. O význame direct marketingu sa začína tiež hovoriť stále viac a jeho cieľom je takisto primárne adresnosť. Pozrite si preto, ako ostať kreatívny a zároveň naplniť i obchodný cieľ.

Kategória Creative Effectiveness

Názov: AUSTRALIA DAY

Klient: McDONALD'S AUSTRALIA

Agentúra: DDB Sydney

Ocenenie z festivalu za kreativitu tento rok dostala kampaň, počas ktorej sa v Austrálii McDonald's premenoval na celý január na Macca's, čo je miestny hovorový názov spoločnosti. Výsledkom bola rozsiahla buzz kampaň nielen v rámci Austrálie. Táto zmena prebehla mnohými svetovými médiami. Štatistickým výsledkom kampane bol nárast predaja o 6,7% v Austrálii, pričom investícia do tejto kampane sa vrátila viac ako sedemnásobne.

 

Názov: 'WEAVE YOUR MAGIC': HOW LURPAK FOUND ITS GLOBAL VOICE

Klient: ARLA FOODS

Agentúra: WIEDEN+KENNEDY London

Musí byť reklama na potraviny vždy nudná? O opaku presvedčil spot s názvom Weave your magic pre švédsku spoločnosť. Propágacia jej produktu – masla bola tak čarovná, že si vyslúžila ocenenie Cannes Lions v oblasti kreativity a efektívnosti. Kampaň posilnila pozíciu produktu na domácom trhu, zvýšila predaj o 10% behom dvadsiatich týždňov. Prvá globálna kampaň spoločnosti mala odozvu aj v zahraničí, napríklad v Austrálii bola brand awareness 13%.

 

Názov: EXPEDIA - TRAVEL YOURSELF INTERESTING

Klient: EXPEDIA

Agentúra: OGILVY & MATHER ADVERTISING London

Vedeli ste, že cestovanie vás spraví zaujímavejšími? Kampani Expedie so sloganom „Travel yourself interesting“ z dielne Ogilvy & Mather Advertising London dostala za kreatívne spracovanie spotov ocenenie Cannes Lions.  Expedia je online cestovná kancelária, ktorá v posledných rokoch začala strácať svoju trhovú pozíciu. Situácia po uvedení kampane do médií spôsobila nárast objemu rezervácií o 8% v UK a 33% vo Francúzsku.

 

 

Názov: DOVE REAL BEAUTY SKETCHES

Klinet: UNILEVER

Agentúra: OGILVY BRASIL São Paulo

Rovnaké ocenenie získala aj kampaň brazílskej pobočky Ogilvy Brasil pre zadávateľa Dove. Značka Dove už dlhšie rozvíja svoj brand sloganom „Kampaň za skutočnú krásu,“ ktorá pokračovala spotmi Dove Sketches. Známa je tiež z minuloročného Cannes Lions, kedy sa na víťaznom pódiu objavila niekoľkokrát. K tejto kampani ich motivovalo zistenie, že iba 4% žien sa cítia byť krásne. Výsledkom kampane bola diskusia o skutočnej a prirodzenej ženskej kráse, ktorá upevnila postavenie značky Dove. Video sa šírilo aj virálne sociálnymi sieťami.

 

Kategória Direct

Názov: JC DECAUX STREET VIEW UNPAID BILLS

Klient: JC DECAUX

Agentúra: BBDO BELGIUM Brussels

Bronz v kategórii Direct Lions dostala directmarketingová kampaň pre zadávateľa JC Decaux, ktorý chcel kreatívne informovať klientov o nových možnostiach, ktoré ponúkajú. BBDO Belgium im spravilo naozaj originálny koncept. Mnohé bilboardy reklamnej spoločnosti JC Decaux sú viditeľné na Google StreetViews. So zarámovanou fotkou tohto billboardu poslali najväčším inzerentom aj účet za reklamu, ktorú mali na Google StreetViews celé roky zdarma. Výsledkom kampane bola spontánna reakcia viac ako 60% inzerentov. Navyše až 95% plánovaných meetingov s klientmi sa uskutočnilo.

 

 

Názov: INGLORIOUS FRUITS AND VEGETABLES

Klient: INTERMARCHÉ

Agentúra: MARCEL Paris

Striebro za ambientné médium dostala kampaň francúzskeho reťazca Intermarché, ktorý sa rozhodol bojovať proti plytvaniu potravinami. Každoročne sa vyhodí viac ako 300 ton zeleniny a ovocia preto, že nespĺňa normy, ako by konkrétny produkt mal vyzerať. Reťazec odkúpil od dodávateľov také ovocie a zeleninu, ktorú by bežne zahodil. Produkty dostali vlastné regály, popisky (s prívlastkom škaredý) a predávali sa o 30% lacnejšie. Za dva dni sa predalo v priemere 1,2 tony ovocia a zeleniny na predajňu.

 

 

Názov: PHUBBING

Klient: MACQUARIE

Agentúra: McCANN MELBOURNE Austrália

Slovo Phubbing bolo vymyslené v roku 2012, aby pomenovalo nový fenomén používania smatrfónov na úkor skutočných sociálnych interakcií. Slovo vymysleli poprední jazykoví vedci. Hneď, ako bol tento fenomén pomenovaný, slovo sa začalo šíriť celosvetovo, vyvolávajú diskusiu. Zadávateľom reklamy bola spoločnosť Macquarie, pretože chcela zabrániť vymiznutiu klasických knižných slovníkov v dobe vyhľadávačov. Stránku Stop Phubbing si pozrelo až 290 tisíc návštevníkov zo 180 krajín sveta.

 

Názov: PENNY THE PIRATE

Klient: Luxottica

Agentúra: SAATCHI & SAATCHI Sydney

Striebro si odniesla aj detská kniha Penny the Pirate. Zadávateľom reklamy bol Luxottica, najväčšia celosvetová spoločnosť v segmente okuliarov. Vychádzali zo zistenia, že každé štvrté dieťa má problémy so zrakom, pričom asi polovica z nich nechodí na prehliadky, a teda o probléme nevie. Knihy boli rozposlané do niekoľkých domácností, obsahovali mnohé očné testy. Viac ako jeden a pol milióna detí tak prešlo očným testom formou večernej rozprávky. V prípade diagnostiky optických problémov rodičia dostali bližšie informácie o diagnóze detí, ako aj kontakt na najbližšieho očného lekára.

 

Zdroj: addo

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. december 2025 01:00