Cannes Predictions Battle: Ktorá reklama je lepšia podľa Stratégií a Wiktor Leo Burnett? Dnes hodnotia Miroslava Klempová a Ivan Horváth.
Stratégie a Wiktor Leo Burnett hodnotia, ktoré reklamy majú väčšiu šancu uspieť na Cannes Lions. Dnes: DirecTV "Dinner Party" verzus BGH "Summer Hater".
Miroslava Klempová, zástupkyňa šéfredaktora, Stratégie: DirecTV ma evidentne prenasleduje :) Minulý rok som dala hlas jeho konkurentovi (Canal+), vďaka čomu som aj vyhrala. Tento rok sa osudne pokúša zaujať ma znova a „bohužiaľ“, asi sa mu to podarí. Aj napriek tomu, že už vlani mal rovnaký koncept. Vyhrá to však u mňa tentokrát len preto, lebo spot BGH SummerHater je tak negativistický, že si ho vzhľadom na blížiace sa leto a moje osobné tešenie sa naň už nemienim pustiť znova. Stačilo raz. Nemám rada reklamy založené na pesimistických emóciách. A aj keď aj DirecTV vlastne znázorňuje „katastrofické“ scenáre, aspoň majú „akože vtipný“ wording. Ale nabudúce si do súboja prosím niečo originálnejšie :)
Ivan Horváth, Associate Creative Director, Wiktor Leo Burnett: Víťazi Gold Lion Film za rok 2012 sú späť. Značky, na reklamy ktorých sa ľudia každoročne tešia, aj tento rok priniesli dokonalé exekučné podanie o ktorom sa nemusíme baviť.
V prípade Direct TV je však trochu sklamaním samotná idea. Novou sériou spotov nadviazali na úspešnú minuloročnú kampaň, bohužiaľ, koncept „iba skopírovali“. Stále sú to super vtipné stories absurdných kauzalít, čo sa môže stať, ak ste vlastníkom káblovej televízie a nie Direct TV. Nová idea mi však jednoducho chýba. Posúďte sami. Jeden z minuloročných spotov.
Naopak, BGH, výrobca argentínskych klimatizácií, prichádza s novým konceptom „Sun hater”. Príbeh o mužovi, ktorý chorobne nenávidí leto a takisto ľudí, ktorí ho milujú. Story je dotiahnutá až do extrémneho konca, ktorý sa však vďaka BGH klimatizácii nestane a prináša výbornú produktovú pointu. Temná až psychopatická atmosféra v kontraste s jemnou hudbou bravúrne buduje napätie a drží ľudí v očakávaní po celý spot. V porovnaní s Direct TV, ktoré môže pobaviť, no nie prekvapiť, tipujem jednoznačne BGH.
Projekt Cannes Predictions 2013 pripravila kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Stratégiami. Ak sa aj Vy chcete zapojiť do hlasovania a zmerať si sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, kde nájdete kompletnú 35ku reklám.
http://youtu.be/prHpyC7z_HA
http://youtu.be/APTNRsFwnWs
Zdroj: red

