StoryEditor

VÚB banka končí s Lepičmi

13.04.2015, 16:38
Pozrite sa, kto ich nahradí.

„Po dlhých štyroch rokoch sa lúčime s našimi lepičmi a želáme im všetko dobré. Spomínate si ešte na ich prvý TV spot?“ – takto VÚB banka oznámila na svojom Facebook profile, že spúšťa novú kampaň. Bez lepičov.

 

 

 

Novou tvárou kampane je herečka Petra Polnišová, tá vystrieda lepičov. Nový koncept banka avízovala na Facebooku už pred niekoľkými dňami a to rozmazanou fotografiou s tvárou ženy. Ľudia tak tipovali, o koho pôjde.

 

Uhádnete, kto bude hlavná postava našej novej reklamnej kampane? Ako nápovedu môžeme povedať, že ide o známu slovenskú herečku.

Posted by VÚB Banka on Friday, April 10, 2015

Včera banka odhalila TV spot, ktorý má spustiť novú kampaň. V spote lepiči inštalujú nový billboard banky, na ktorom je herečka. Tipujú, prečo ich asi herečka vystrieda. V tom sa ona objaví a prezradí pravý dôvod. V jednom spote sa tak stretnú postavy zo starého konceptu s postavou z toho nového. 

Skoré avízo novej kampane banke vynieslo i diskusiu na sociálnych sieťach, v ktorej ľudia viac menej vyjadrovali ľutosť nad tým, že lepiči odchádzajú.

S nápadom lepičov prišla pred štyrmi rokmi agentúra Istropolitana Ogilvy. Pre lepičov sa rozhodli z dôvodu, že v tej dobe prestali ľudia dôverovať finančníkom. A tak boli „obyčajní“ lepiči vhodným riešením – prirodzení a bez kravaty. Zároveň cieľom bolo, aby bolo v kampaniach posolstvo jasné od prvej sekundy. V reklame VÚB banky ste tiež nikdy nenašli naleštené oceľové plochy, ktoré boli typické pre reklamy ostatných bánk.

Nový koncept s herečkou Petrou Polnišovou pripravuje tiež Istropolitana Ogilvy. Zmena konceptu komunikácie bola skôr očakávaná, keďže v auguste 2014 nastúpila do VÚB banky nová marketingová riaditeľka – Martina Hrivnáková. Paradoxne na konferencii Living On the Edge, ktorú nedávno organizoval HN Events v spolupráci so Stratégiami, hovoril Pavol Minár z Istropolitana Ogilvy o výhode, ktorú môže značka získať, ak má dlhodobý koncept.

Už z prvého spotu novej kampane je zrejmé, že banka zachová humornú komunikáciu s miestami bizarným vtipom tak, ako sme naň boli zvyknutí pri lepičoch.

V najnovšom prieskume spoločnosti 2muse (zber dát 30. december 2013 – 21. december 2014) vyšlo, že koncept lepiči patrí medzi najzapamätateľnejšie kampane, to znamená, že ľudia ich dokážu prirodzene rozpoznať. Koncept bol tiež efektívny – 1% share of voice dokáže osloviť takmer 3% ľudí. A až 30% populácie si spomenulo na akúkoľvek reklamu od VÚB banky. Celkovo komunikácia VÚB banky sa zaradila medzi najpáčivejšie reklamy.

„Páčivosť reklám je však jeden z najpreceňovanejších ukazovateľov. Najpáčivejšie reklamy nemusia byť vždy tie, ktoré prilákajú zákazníkov do predajne,“ hovorí Veronika Gerbelová zo spoločnosti 2muse. A toto riziko neobišlo i VÚB banku – odborníci čoraz častejšie upozorňovali, že síce komunikácia patrí medzi kreatívne vydarenejšie, no časom prerástla samotný produkt, ktorý vo vtipnej komunikácii ostával v úzadí.  

VÚB banka viditeľnejšie odštartovala koncept lepičov so známym sloganom Milujem Broňu. Spomínate si naň?

Lepiči svoju kvalitu dokázali i na národnej súťaži Zlatý klinec, z ktorej si v roku 2012 Istropolitana Ogilvy odniesla do svojej poličky bronz. 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 00:56