01.10.2021, 14:39

Spoločnosť .pepper..field získala gastronomického Oscara

Konkrétne tri hviezdičky Great Taste za lyofilizované Kampotské korenie.

Spoločnosť .pepper..field získala gastronomického Oscara
Zdroj: .pepper..field

Špeciálny proces lyofilizácie zaručuje, že si upravená potravina zanechá maximálnu čerstvosť, kvalitu a veľmi intenzívne chuťové akcenty. Spojenie tohto procesu s Kampotským korením zaručuje ozajstnú chuťovú explóziu, čo si tento rok všimla aj prísna porota Guild of Fine Food, ktorá zasadá v Londýne na prestížnych Great Taste Awards a ocenila ho tromi hviezdičkami. Kampotské lyofilizované korenie sa tak zaradilo medzi 1,5 percenta ocenených potravín.

Porota už 27 rokov oceňuje tie najlepšie potraviny na svete. Viac ako 500 porotcov hodnotí počas dvoch mesiacov všetky produkty, ktoré sa do súťaže prihlásili. Každý z nich je aj naslepo dôkladne ochutnávaný špičkovými šéfkuchármi, nákupcami, predajcami, reštaurátormi, či potravinárskymi kritikmi.

Historicky sa medzi celosvetovou konkurenciou našli tri hviezdičky len pre dve české potraviny. Ako tretí zlatý víťaz sa medzi nich radí aj lyofilizované zelené Kampotské korenie, ktoré do Česka ako stopercentný organický fair trade produkt dováža spoločnosť .pepper..field a prostredníctvom eshopu si ho vedia dopriať aj milovníci kvalitného korenia na Slovensku.

Dve hviezdičky si z Londýna odniesol tiež výber z tých najsladších a najkvalitnejších bobuliek červeného korenia v podobe tmavo červeného Kampotského korenia. Spoločnosť .pepper..field tak má v ponuke rovno dva hviezdne produkty.

Potravina, ktorú nemá nikto na svete

Tri hviezdičky znamenajú v žargóne ocenenia Great Taste jedno slovo: Vynikajúci. Je to ocenenie pre mimoriadne chutnú potravinu, ktorú každoročné získava menej ako dve percentá prihlásených výrobkov z celého sveta. Porotcovia v súťaži Great Taste Awards hľadajú skutočne skvelú chuť bez ohľadu na značku alebo obal.

Lyofilizované korenie ponúka nielen to – je totiž celosvetovým unikátom. „Na začiatku bola túžba priviesť do Európy skutočne čerstvé korenie. Delikátnu chuť a čerstvo odtrhnutého zeleného koreniaz korenistej liany,“ opisuje Lukáš Hejtmánek, jeden zo zakladateľov značky .pepper..field.

Zdroj: .pepper..field

​Lyofilizácia je proces, pri ktorom dochádza k hlbokému sušeniu zŕn korenia pomocou mrazu. Vďaka tomu si korenie uchováva svoju maximálnu autentickú chuť, ktorá je neporovnateľná s akýmikoľvek druhmi korenia na svete. Delikátnu chuť lyofilizovanému koreniu dodáva dochutenie korenia soľným kvetom, ktorý dováža .pepper..field za rovnakých férových podmienok.

„Keď korenie takto upravíte, stačí ho doma namočiť do oleja či akejkoľvek tekutiny - guľôčka opäť vsaje vlahu a vráti sa do rovnakej podoby v akej bola tesne pred odtrhnutím,“ vysvetľuje Lukáš a dodáva: „Korenie je najlepšie drviť v mažiari alebo ho nechať vcelku, aby bola jeho chuť čo najintenzívnejšia.“

Gastronomický unikát so srdcom na pravom mieste

.pepper..field podporuje od roku 2018 vyše dvesto malých farmárskych rodín v regióne Kampot v Kambodži. Od začiatku od nich vykupuje korenie a dáva im späť sto percent fair trade ceny. Tým zaisťuje ekonomickú sebestačnosť a rast nielen rodinám, ale i celej oblasti.

Toho istého roku sa do projektu zapojila aj Česká rozvojová agentúra, ktorá v rámci rozvojového programu nakúpila české lyofilizátory LYOTRADE, a pomohla tak vyvinúť lyofilizované korenie. Zákazníkovi vďaka tomu domov dorazí ozajstná autentická Kambodža a on si na oplátku môže byť istý, že pomáha konkrétnym ľuďom v iných častiach sveta žiť kvalitný život.

Lyofilizované korenie si obľúbili nielen známe české reštaurácie ako napríklad Casa de Carli v Prahe, ale aj slovenskí šéfkuchári. V menu sa objavilo aj v Londýne, kde sa s ním v rámci Trojhviezdičkovej večere varilo v známom podniku Copper & Ink finalistu Master Chefa a jedného z porotcov Tonyho Rodda.

Ako už názov večere napovedá, išlo o jedlá zostavené z hviezdne ocenených potravín tohto roku. „Je to neopísateľný pocit zaradiť sa medzi špičkové svetové potraviny ako sú tie najlepšie syry, panenské olivové oleje alebo delikatesy ako ustrice. Je to pre nás česť a sme si istí, že čerstvé lyofilizované Kampotské korenie medzi nich rozhodne patrí,“ zhodujú sa David Pavel a Klára Dohnalová, zakladatelia značky .pepper..field.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.