21.01.2019, 09:55

Barbora Poláková v spoločnosti The Beatles či Metallicy

Jej instagramový klip bol ocenený Music Ally ako "Best Use of Live Streaming".

Barbora Poláková v spoločnosti The Beatles či Metallicy
Zdroj: Ksana Fedorova / Barbora Poláková

Herečka a speváčka Barbora Poláková je svojimi originálnymi nápadmi a kreativitou dobre známa. Aktuálne to potvrdzuje i medzinárodný ohlas, ktorý vzbudil jej unikátny vlaňajší videoklip k úvodnej skladbe nového albumu ZE.MĚ 2-8-5.

Video, ktoré Barbora naživo prenášala na svojom Instagrame a vzniklo na jeden záber prostredníctvom smartfónu Nokia, zaujalo Music Ally, teda medzinárodnú platformu so sídlom v Londýne, zameranú na odborníkov z oblasti šoubiznisu natoľko, že jej redaktori klip i kampaň s ním spojenú vybrali medzi 50 najlepších marketingových kampaní roka. Celý projekt navyše ocenili ako Best Use of Live Streaming.

​„Vedela som, že sme prví v Čechách, komu napadol taký projekt, ale nejako som stále neverila, že by to mohlo byť prvýkrát na svete. I keď som si z toho robila srandu a dala som tam hashtag #prvnizivyklipvhistoriivesmiru, aj tak som stále čakala, že sa niekto ozve. A keď niečo robíte prví na svete, tak sa logicky nemáte koho spýtať na rôzne detaily, ktoré by som teraz už urobila inak," komentuje projekt Poláková, ktorá sa ocitla v naozaj hviezdnej spoločnosti mien ako Calvin Harris, Franz Ferdinand, Metallica, Red Hot Chili Peppers či The Beatles. Ocenenie je navyše podčiarknuté faktom, že je vo výbere jediným zástupcom z krajín strednej a východnej Európy.

Zdroj: Barbora Poláková

​Music Ally v špeciálnom vydaní svojho elektronického magazínu Sandbox (na stiahnutie TU), ktorý pravidelne odoberajú hudobní promotéri, agentúry, firmy, kreatívci či insideri i ďalší ľudia z hudobnej brandže z celého sveta a dá sa označiť za bibliu diania v šoubiznise, ocenil okrem samotného videoklipu tiež jeho náročné technické prevedenie a prínos celej kampane i jej previazanosť s množstvom známych českých influencerov a youtuberov (napr. Shopaholic Nicol, Pedro, MenT, Fatty Pillow, Tary...a iní.).

Tí spoločne so speváčkinými priateľmi (Pavel Liška, Jan Revai, Jiří Zeman, Petra Nesvačilová, Hana Vágnerová, Marie Štípková či Markéta Frösslová) na tvorbe videa aktívne participovali priamo počas jeho nakrúcania a fragmenty z neho naživo prenášali prostredníctvom svojich kanálov. „Dosah vzhliadnutí v podstate nie je možné zmerať, pretože sme to vypustili ako virál na viacerých miestach. Nielen na YouTube ako je zvykom. Bol to zmysel toho, o čom pieseň bola. Stihli sme zaznamenať to, že 2-8-5 videlo za 48 hodín 500-tisíc ľudí, ďalej sa to už nedalo dopočítať," hovorí k dosahu klipu trojnásobná laureátka cien Anděl.

​Barbora Poláková, ktorá sa na scenári a réžii podieľala s Jakubom Machalom, celý klip (jeho Youtube verziu si môžete pozrieť TU) tiež sama natáčala na svoj telefón Nokia a ako sama priznáva, nebolo to nič jednoduchého: „Najviac som sa sústredila na zábery a na presný timing, ktorý som mala na každého vymedzený. Keby som sa pri  niekom zdržala, neostal by čas na ďalšieho. Celé by sa mi to rytmicky posunulo a nevyšla by mi na refrén trebárs jazda na motorke alebo vstup na diskotéku v okamihu, v ktorom mal vyjsť. Čo bolo pre celú vec dosť podstatné. Každopádne som šťastná za to, ako to celé dopadlo, za ľudí, ktorí do toho so mnou šli, bola to krása."

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.