HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Vieme prví: Netflix príde na Slovensko. Známy je aj termín (aktualizované)

Televízie dostanú nového veľkého online konkurenta. Na Slovensko príde Netflix so stovkami hodín filmov a seriálov. Aktualizované o stanovisko viceprezidenta Netflixu pre HN.
Zdroj: 
Ivan Krasko, HN
A A A

Aj na Slovensku budú môcť ľudia pozerať filmy a seriály cez online "videopožičovňu" Netflix. Služba expanduje na Slovensko.

Príchod na Slovensko potvrdil pre Stratégie šéf komunikácie Netflixu Cliff Edwards. A povedal aj, kedy sa tak stane: na Slovensku bude Netflix najneskôr do konca roku 2016. Čiže v rovnakom čase ako v Česku.

Viceprezident Netflixu Joris Evers pre HN povedal, že služba bude aj u nás v základe ponúkať to, čo všetkým používateľom na svete. No bude obsahovať aj lokálny slovenský obsah, teda zrejme domáce filmové alebo seriálové akvizície. Presnú sumu, koľko budú za službu platiť Slováci, nevedel povedať.

Slováci sa tak dostanú k rýchlo expandujúcej videoslužbe. Netflix má k dnešnému dňu 57 miliónov predplatiteľov v 50 krajinách sveta. Jeho používatelia si mesačne dokopy prehrajú dve miliardy hodín programu.

Netflix si zakladá na tom, že za jeden poplatok sprístupní svojim klientom knižnicu: môžu pozerať neobmedzené množstvo hodín na rôznych typoch zariadení od počítačov cez tablety až po mobily, a to bez reklamy. Na Slovensku má relatívne prázdne pole: relevantnými VOD hráčmi sú napríklad Voyo.sk alebo HBO GO. Voyo však upravilo svoju stratégiu a vlastné seriály Markízy sú teraz po premiére zadarmo na markiza.sk. HBO GO je zase služba, ktorú poskytuje HBO ku káblovému predplatnému a ako povedal konateľ HBO Europe Ondřej Zach v rozhovore pre Stratégie, to sa zrejme v strednodobom horizonte nezmení a HBO GO sa u nás nebude predávať samostatne.

Netflix ponúka akvizičné televízne programy, prevažne filmy a seriály. Dostupnosť jednotlivých titulov závisí od krajiny ku krajine, na niektorých trhoch totiž už môžu byť televízne práva predaná. Okrem toho však Netflix vyrába vlastné programy: okrem nových sérií Orange Is the New Black a House of Cards plánuje tento rok uviesť aj komediálny seriál Tiny Fey Unbreakable Kimmy Schmidt a seriál s marvelovským superhrdinom Daredevil. V poslednom čase v americkej brandžovej tlači výraznejšie promoval aj svoje pôvodné dokumenty. Viac informácií.

Začiatkom tohto roka Netflix ohlásil rýchlejšiu expenziu, než sa očakávalo: vyhlásil, že v priebehu dvoch rokov chce byť v približne 200 krajinách. Viac informácií.

Netlfix, ktorý je prítomný približne v 50 krajinách, zvýšil vo štvrtom kvartáli 2014 počet predplatiteľov vďaka vyššiemu záujmu na medzinárodných trhoch, než sa predpokladalo. V USA rástol o 4,3 milióna predplatiteľov, kým rok predtým to bolo 2,3 milióna.

Viac o Netflixe:

Stratégie sa tiež pýtali, či Netflix plánuje väčšiu marketingovú podporu, sponzoring alebo reklamu na veľtrhu NATPE Europe v Prahe. K tomuto sa Edwards nevedel vyjadriť.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.