Netflix má počas dňa podobnú divácku krivku ako televízia. Ukazujú to štatistiky, ktoré zverejnil britský poskytovateľ dátových a telefónnych služieb Plusnet na svojom webe a všimol si to aj Venture Beat.
Plusnet analyzoval dátovú spotrebu, ktorá ide v jeho sieťach na sledovanie Netflixu. Krivka je podobná ako pri televízii: podvečer začína rásť a používanie Netflixu vrcholí medzi 21. a 22. hodinou, kedy ľudia jeho sledovaním spotrebujú najviac dát.
Plusnet to porovnal so službou YouTube a zistil, že v jej prípade je to odlišné. YouTube je slabý v noci a ráno, no potom rastie a celý deň si viac-menej drží stabilnú úroveň - nemá výraznejší peak.
V sieťach, ktoré spravuje tento britský operátor, sú YouTube a Netflix najväčším "požieračom" dátových kapacít. YouTube ich stále spotrebuje viac, i keď Netflix je silnejší približne od 15. hodiny do polnoci.
Netflix pôsobí v 40 krajinách Severnej Ameriky, Latinskej Ameriky, Škandinávie, v Holandsku, Veľkej Británii a Írsku. Poskytuje služby video on demand obsahu, v Amerike sa za jeho hlavného konkurenta považuje HBO. Okrem akvizícií investuje aj do vlastnej tvorby. Medzi najvýznamnejšie patria Orange is the New Black a House of Cards.
Netflix chystá expanziu, potvrdený je vstup do šiestich ďalších európskych trhov a mohli by nasledovať aj ďalšie v našom regióne.
Zdroj: ik