StoryEditor

Lidl v roku 2015 investoval do reklamy vyše 25 miliónov eur. Do reklamy vrazil viac ako operátori či banky

07.12.2015, 09:52
Pozrite si, ktorí zadávatelia na Slovensku v roku 2015 investovali do reklamy najviac. (predbežný prehľad)

Prinášame prehľad výdavkov do reklamy za posledných 10 mesiacov v roku 2015 vo vybraných segmentoch. 

 

 

 

 

 

 

Reťazce

Medzi reťazcami najviac investoval na svoju propagáciu Lidl (vyše 25 miliónov eur). Lidl charakterizujú kampane známych kuchárov Romana Paulusa a Marcela Ihnačáka. Lidl je lídrom nielen, čo sa týka výdavkov do reklamy, ale tiež je v odborných kruhoch označovaný za benchmark v komunikácii na Facebooku. Podľa Socialbakers patril Lidl dlhodobo k značkám s najvyšším počtom celkových fanúšikov (zo zahraničia i zo Slovenska), momentálne je s počtom fanúšikov na treťom mieste, predbehla ho Kofola, ktorej výrazne pomohla kampaň s internetovým meme psom Tuna. Kofola má momentálne najvyšší počet fanúšikov, vyše 500 000, na druhom mieste je Samsung, ktorý je paradoxne kritizovaný za to, že na svojom Facebooku komunikuje striedavo v slovenčine a češtine. Napriek tomu mu to vynieslo vyše 450 000 fanúšikov. 

Reťazce Rok 2015 (prvých 10 mesiacov)
LIDL 25 638 184 eur
KAUFLAND 12 280 042 eur
BILLA 10 007 527 eur
COOP JEDNOTA 8 772 223 eur
TESCO 5 384 416 eur
TERNO 943 980 eur
HYPERNOVA 840 941 eur
CBA 380 658 eur
FRESH 264 074 eur
METRO 134 114 eur

Lidl v roku 2015 mal spomedzi všetkých značiek na slovenskom Facebooku niekoľkokrát najúspešnejší post. V prípade Facebook postu sa podľa Socialbakers berie do úvahy počet interakcií, zdieľaní, lajkov a pod. Pozrite si ukážku jedného z nich, konkrétne za mesiac október 2015. Lidl tiež ako prvý na Slovensku vyskúšal reklamu na Instagrame v čase, keď ju Instagram povolil celosvetovo, takisto v októbri tohto roka. Toto je najúspešnejší Facebook post v októbri 2015 spomedzi všetkých značiek, ktoré komunikujú na slovenskom Facebooku:

 

Takto vyzerá ukážka reklamy Lidl:

Lidl momentálne chystá redizajn predajní, chce byť viac luxusnejší. 

 

 

Operátori

Vo výdavkoch do reklamy tradične bojujú medzi sebou traja najsilnejší hráči - Slovak Telekom, Orange a O2. S vyše 20 miliónmi za prvých 10 mesiacov v roku 2015 je na prvom mieste Slovak Telekom.

Telco Rok 2015 (prvých 10 mesiacov)
TELEKOM 20 478 623 eur
ORANGE 18 427 936 eur
O2 14 173 916 eur
FUNFON 5 202 452 eur
4KA 3 676 287 eur
TESCO MOBILE 2 026 714 eur

Slovak Telekom čakala na prelome rokov 2014 a 2015 zmena na poli reklamných agentúr. Reklamné agentúry bojovali o rozpočet operátora, napokon sa operátor rozhodol pre staronovú agentúru, s ktorou spolupracuje vyše 11 rokov - MUW Saatchi&Saatchi. Posledný rok môžeme Slovak Telekom poznať aj vďaka Petrovi Saganovi, ktorý učinkuje v reklamách operátora. Známa je i slovná prešmyčka S4GAN. Údajne tento nápad rozhodol o výsledku tendra a teda že pôvodná agentúra zostáva naďalej dvornou agentúrou operátora. 

 

Pivo
Z pív, ktoré investujú do reklamy na Slovensku, vedie Zlatý Bažant. 
Pivo Rok 2015 (prvých 10 mesiacov)
ZLATY BAZANT 2 754 681 eur
CORGON 1 616 098 eur
KRUSOVICE 1 369 608 eur
STRONGBOW 1 236 313 eur
KELT 971 346 eur
KINGSWOOD 934 965 eur
SARIS 924 430 eur
HEINEKEN 915 604 eur
PILSNER URQUELL 734 080 eur
VELKOPOPOVICKY KOZEL

636 171 eur

Zlatý Bažant v roku 2015 prešiel výraznou zmenou v komunikácii. Upustil od svojej úspešnej reklamnej komunikácii, ktorú sme mohli poznať pod názvom Svet a Slováci či Svetové Slovensko. Po siedmich rokoch pristúpili v roku 2015 k výmene agentúry. Ich dvornú agentúru Istropolitana Ogilvy vystriedala agentúra Wiktor Leo Burnett. Výsledkom je nová komunikácia od apríla 2015 a vyzerá takto:

Ako sa značky Zlatý Bažant a Slovak Telekom vyvíjali v čase a aká bola ich prvá reklama si pozrite na tomto linku. 

 

Banky

Vyše 15,5 miliónov eur investovala do reklamy Slovenská Sporiteľňa.

Banky Rok 2015 (za prvých 10 mesiacov)
SLOVENSKA SPORITELNA 15 546 261 eur
PRIMA BANKA 14 612 757 eur
TATRA BANKA 9 807 371 eur
ZUNO 8 565 239 eur
VUB BANKA 8 549 787 eur
POSTOVA BANKA 7 798 150 eur
CSOB 6 883 229 eur
RAIFFEISENBANK 6 093 369 eur
PRVA STAVEBNA SPORITELNA 5 570 580 eur
TESCO FINANCNE SLUZBY 5 045 195 eur

Slovenská sporiteľňa momentálne prechádza personálnymi zmenami na marketingových pozíciách, z jednej z pozícií odchádza Roman Matulík. O zmene budeme informovať v nasledujúcich dňoch. 

Slovenská sporiteľňa má vyše 10 rokov dvornú agentúru Creo Young & Rubicam. Pred dvomi rokmi uskutočnila tender, v ktorom si vyberala novú reklamnú agentúru. Tak ako v prípade tendra Slovak Telekomu, ostala aj Slovenská sporiteľňa so svojou staronovou agentúrou. 

Ukážka spotu SLSP:

 

Auto-moto

Z automobilových spoločností najväčšie výdavky do reklamy má ŠKODA Auto Slovensko. 

Automotive Rok 2015 (prvých 10 mesiacov)
SKODA 8 771 112 eur
HYUNDAI 7 092 691 eur
KIA 6 737 432 eur
PEUGEOT 6 064 420 eur
CITROEN 5 374 703 eur
RENAULT 5 156 593 eur
NISSAN 5 100 929 eur
OPEL 3 630 067 eur
VOLKSWAGEN 2 263 623 eur
SEAT 2 208 544 eur

"Škodovku" môžeme poznať aj z tejto reklamy:

 

Alkohol

Zo sledovaných segmentov najmenej investuje do reklamy segment Alkohol, ktorý zahŕňa destiláty či vínne značky. Tu najviac investoval Stock Fernet. 

Alkohol (destiláty + víno) Rok 2015 (za prvých 10 mesiacov)
STOCK FERNET 834 144 €
CAPTAIN MORGAN 532 024 €
NICOLAUS 525 052 €
ARARAT 425 844 €
IMPERATOR 400 099 €
TULLAMORE DEW 392 436 €
FAMILIA PREMIUM 373 320 €
HUBERT 363 394 €
VITIS PEZINOK 273 199 €
BECHEROVKA 229 365 €

 

Zdroj: TNS Slovakia

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych  a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických  TV staníc).

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 12:04