Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
25.10.2021, 09:50

Backstage z Hodnotenia Stratégií: Poklincové kolo bolo prekvapivo bohaté na dobré práce

Mesiac bol silnejší, ako býva štandard.

Backstage z Hodnotenia Stratégií: Poklincové kolo bolo prekvapivo bohaté na dobré práce
Zdroj: MUW Saatchi & Saatchi

Hodnotenie septembrových prác reklamných agentúr sa uskutočnilo veľmi krátko po odovzdávaní Klincov. O to viac porotu prekvapilo, že mesiac bol silnejší, ako býva štandard.

V kategórii Film najviac zasvietila práca pre ČSOB „Nečakajte na hotovosť“, ktorá minimalistickým zveličením s kominárom opäť ukázala, že dobrá idea je základ. Spot pobavil a pre tých, ktorí ho videli prvýkrát, ponúkol aj vtipný twist na záver.

Takisto sa to podarilo aj v printe, ktorý je výrazný a odvoláva sa na známe meme. Diskusiu v porote vyvolala len obava, či je tento vizuál v poriadku z hľadiska autorských práv. Odhliadnuc od toho, palec hore za odvahu klienta.

Ďalšou výraznou prácou bol, samozrejme, Kraj sveta, ktorý svoju sviežu ideu potvrdil aj na Zlatom klinci. Rovnako aj v Hodnotení Stratégií zbieral pozitívne ohlasy naprieč kategóriami. Za povšimnutie stojí aj práca pre 365.bank „Smartie challenge“, ktorá dokázala doručiť klasické „táraninky“ sviežou exekúciou.

​V kategórii Promo & Activation zasvietil obalový dizajn na toaletný papier pre Harmony od Elite / Monday Lovers, ktorý sa dá využiť ako vrecko na odpad. Porota ocenila samotný nápad, menej už zaujal televízny spot.

Oslovil nás aj selfpromo vizuál od agentúry Effe s novou identitou a komunikáciou bratislavského a pražského officu, ktorý porotu potešil nápadom v minimalistickej exekúcii. V kategórii Social media sa diskutovalo o práci pre Hartmann Rico od agentúry PS:Digital, ktorý zas v low budget kampani priniesol výborný dvojzmyselný claim.

Veľkú diskusiu rozpútal aj nový komunikačný koncept Slovenskej sporiteľne „Budúcnosť je vaša“ od agentúry Zaraguza, ktorý dominuje nadštandardným craftom, čo ocenili všetci porotcovia. Diskutovalo sa však o messigingu spotu či sprievodnom voice-overi, na čo mal už každý porotca subjektívny pohľad. Keďže však ide o dlhodobý koncept, uvidíme, čo prinesie pokračovanie kampane.

Mnohé práce v rámci mesiaca možno nevyvolali búrlivú diskusiu, to však neznamená, že boli priemerné. Naopak, mesiac bol naozaj chudobný na vyslovené faily.

Toľko „spoilery“ z Hodnotenia. Ako sa darilo všetkým prihláseným prácam si môžete pozrieť TU.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.