Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.05.2019, 09:37

Týždeň v médiách: Slováci si zvolili Najväčšieho Slováka, v Česku zavedú daň z reklamy pre gigantov ako je Facebook č Google

Aj o tom, že na Instagrame už nebudeme vidieť počet srdiečok. Ako značky zhodnotia dosah influencerov?

Týždeň v médiách: Slováci si zvolili Najväčšieho Slováka, v Česku zavedú daň z reklamy pre  gigantov ako je Facebook č Google
Zdroj: RTVS

Slováci si minulý týždeň zvolili Najväčšieho Slováka. Nový formát priniesla na televízne obrazovky verejnoprávna RTVS. Pravdepodobne ste zaregistrovali, že v ankete poslali ľudia najviac hlasov generálovi Milanovi Rastislavovi Štefánikovi. Zhodou okolností bola sobota 4. mája aj dňom stého výročia jeho úmrtia. Niektorí sarkasticky poznamenali, že Milan Rastislav Štefánik spojil nielen evanjelikov s katolíkmi, ale aj liberálov s národovcami a konzervatívcami. Stačí, ak si pozriete, kto všetko z politických činiteľov si prišiel uctiť jeho pamiatku na Mohylu na Bradle. 

Ale vráťme sa k šou RTVS s názvom Najväčší Slovák, tá bola uplynulý týždeň vyvrcholením celej ankety. Jednotka uviedla na prvého mája slávnostný galavečer. Desať súčasných osobností obhajovalo desať nominantov, ktorých do prvej desiatky posunuli svojimi sms-hlasmi diváci. Hádam najskloňovanejším slovom na pódiu bola kontroverznosť. Ak to preženieme, osobnosť, ktorá nebola trochu kontroverzná, akoby ani nebola. Z tohto pohľadu sa galavečer točil najmä okolo Gustáva Husáka a Andreja Hlinku. Tieto osobnosti vzbudili aj najväčšie emócie nielen v hľadisku u divákov, ale aj na pódiu. A zdá sa vyviedli z konceptu aj ostrieľanú moderátorku večera Adelu Vinczeovú. 

Paradoxne situáciu na pódiu ustál moderátor Štefan Chrappa.  Portál pluska.sk zbytočne príliš bulvárne na túto situáciu upozornil v štýle, že diváci boli v šoku, pretože Adela nezvládala živý prenos. Až taký šok to nebol, ale pravda je, že navrch mal už spomínaný Chrappa. Pre web pluska.sk, Adela svoj výkon ospravedlnila tým, že sa skomplikovalo finále. "Ak zaznie jedna kontroverzná poznámka, na ktorú musia reagovať historici, začne sa logicky ping-pong, ktorý naťahuje čas a to robí náročným každý prenos. Čiže sme za jazdy dostávali stále sa meniace pokyny podľa vývoja situácie. Myslím, že každý robil najlepšie ako vedel a že vzhľadom na citlivosť témy a rozruch okolo projektu, mal každý trochu obavy z nejakej nášľapnej míny. Napokon to však dopadlo so cťou,“ povedala moderátorka.

V súvislosti s touto šou, ako to v úvode avizovala RTVS, treba spomenúť aj úspech relácie. Moderátori pripomenuli, že za úspech je potrebné považovať počet sms správ, ktorými diváci vo finále podporili svojho favorita. Celkovo ich bolo viac ako 100 tisíc. Na druhej strane, merítkom môže byť aj sledovanosť. A tú relácia nedosiahla mimoriadne vysokú. Vlastne sa výrazne pohybovala pod výsledkami šou Zem spieva, ktorú rovnako  na obrazovky priniesla RTVS v spolupráci s producentom a režisérom Petrom Núñezom. 

Ten mimochodom vystupoval celý čas ako otec formátu Najväčší Slovák tak dokonale, že zatienil aj úlohu programového riaditeľa RTVS Mareka Ťapáka.

Ak by ste si chceli v archíve pozrieť slávnostný galavečer, môžete tak urobiť tu. Ak by ste mali záujem aj o diskusie, ktoré predchádzali finále, máte smolu. RTVS pri každej relácii uvádza: "Je nám ľúto, ale toto video už nie je k dispozícii z licenčných dôvodov."  Celú situáciu opäť zachránil Peter Núñez. Ten sa s RTVS  už dohodol na novom projekte, v ktorom predstaví nominované osobnosti nielen, z ich dobrých, ale aj tienistých stránok.

Česká republika zavedie daň pre veľké internetové giganty ako je Facebook či Google. Daň vo výške sedem percent by mala platiť od polovice budúceho roka, pričom je určená pre firmy s globálnym obratom 750 miliónov Eur. Digitálna daň je tak reakciou na neúspech rokovaní na úrovni EÚ. Pričom firmy ju nemajú odvádzať zo zisku, ale z obratu.

A čo je rovnako dôležité, spoločnosti budú mať povinnosť určiť si v Českej republike svojho daňového zástupcu, ktorý bude zodpovedať za všetky náležitosti s plnením tamojších daňových povinností.

Facebook minulý týždeň predstavil na svojej každoročnej konferencii F8 novinky, ktoré chystá na tento rok. Mark Zuckerberg v prvom rade uviedol, že snahou Facebooku je dnes vytvoriť zo sociálnych sietí miesto, kde sa budú všetci cítiť "ako doma", pričom jednou z najdôležitejších vecí, je súkromie užívateľov.

Facebook v najbližšej dobe prejde veľkou vizuálnou zmenou a zmeny sa dotknú aj aplikácie Messenger. Tá sa v budúcnosti má stať najrýchlejšou platformou na posielanie správ. Zjednodušiť a prepojiť by sa mala komunikácia naprieč aplikáciami Messenger, Instagram a WhatsApp.

Konferencia F8 nezabudla ani na Instagram. Pre túto sieť by mali byť "ľudia na prvom mieste". Na jednej strane to bude znamenať viac súkromia, ale aj viac obchodovania. Instagram sa bude meniť na miesto, odkiaľ si budete môcť v budúcnosti kúpiť napríklad svoje obľúbené tenisky či mikiny. Stačí, ak budú otagované, napríklad aj na fotografii nejakého influencera.

Táto funkcia bude nepochybne zaujímavejšia pre značky. Čo bude ale menej zaujímavé pre značky, je fakt, že Instagram nechce byť miesto, "kde medzi sebou súťažia ľudia". A to je aj dôvod, prečo spoločnosť hovorí o skrytí informácie o počte srdiečok. Síce uvidíme, kto dal like, respektíve srdiečko, ale nie koľko srdiečok už príspevok má. Ktovie ako sa budú dohľadávať reálne štatistiky o skutočnom vplyve infuencerov. Viac o zmenách si môžete prečítať tu. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.