Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.08.2019, 15:23

Správne načasovanie vám pri natívnej reklame môže priniesť tisícky čitateľov navyše

Potenciálni zákazníci žijú v reálnom svete a ich chuť prečítať si určitý obsah ovplyvňuje nálada, počasie, ale napríklad aj politická situácia. Využite tieto okolnosti na maximum.

Správne načasovanie vám pri natívnej reklame môže priniesť tisícky čitateľov navyše
Zdroj: Unsplash/Brad Nethery

Všetci vieme, že plánovanie kampaní a budgetov prebieha väčšinou mesiace dopredu. Najmä sezónne produkty sa prirodzene plánujú podľa vhodného času v roku – zmrzlina na leto, lyže na jeseň či zimu. Ideálne však je ponechať si v plánoch určitú flexibilitu. Niekedy stačí pár dní či mesiacov oproti pôvodnému plánu a článok vyznie celkom inak. 

Nastoľte agendu

Takmer v každom odvetví sa aspoň raz za čas objaví niečo nové, alebo sa čosi mení či upravuje. Čaro natívnych článkov je aj v tom, že môžu reálne robiť prácu médií a zaujímavé informácie dostať k čitateľovi – dokonca ako prví. Stáva sa totiž, že aj keď ide o zmeny, ktoré zasiahnu značnú časť obyvateľstva, médiá sa im zatiaľ nevenujú. Využite to!

Napríklad plynové kotly možno nie sú „love segment“, týkajú sa však obrovského počtu domácností. Zmenu, ktorá v tejto oblasti nastala, sme priblížili natívnym článkom Máte doma kotol? Pozor, pripravte sa na veľkú zmenu. Keby médiá o tejto zmene viac informovali, zrejme by o nej už mnoho ľudí vedelo a článok by si neotvorilo. Situácia však bola iná. S touto agendou prišla až spoločnosť Immergas. Jej odborník v článku vysvetlil, ktorý typ kotlov sa už nebude môcť predávať, a zároveň dal tip na jeho vhodnú náhradu. Článok na Topky.sk si prečítalo vyše 50 000 návštevníkov, z ktorých ho viac než 300 zdieľalo.

Zdroj: Unsplash/ CoWomen

Zvezte sa na vlne

Takmer v každom odvetví sa aspoň raz za čas objaví niečo nové, alebo sa čosi mení – či už ide o výpisy bankových poplatkov, zmeny v oblasti zdravotnej starostlivosti, alebo niečo celkom iné. Neraz ide o témy, ktorým sa médiá venujú a vy sa na nich môžete – v dobrom zmysle slova – zviezť.

Spomenúť môžeme napríklad diskusiu o prijatí dôchodkového stropu, ktorá vzbudila väčší záujem o tému dôchodkov. V tom čase sme pripravili článok pre DDS Tatra banky, ktorý propagoval doplnkové dôchodkové poistenie. Venoval sa prognózam dôchodkov o 30 rokov a zaujal vyše 60 000 čitateľov. Patril tak medzi najúspešnejšie natívne články z oblasti financií v magazínoch z portfólia Zoznam.sk vôbec.

Vyberte správny deň

Pri natívnych článkoch v médiách treba brať do úvahy, že si zväčša najlepšie pozície držia len niekoľko hodín, maximálne deň podľa média, v ktorom sú uverejnené, či špeciálnych príplatkov. Ak ho nepodporíte napríklad cez platformy, ako sú Strossle, Facebook a iné, čitatelia si k nim s najväčšou pravdepodobnosťou už cestu nenájdu. Vo väčšine prípadov je jedno, či článok publikujete o deň skôr či neskôr v priebehu bežného pracovného týždňa. Sú však aj situácie, keď je to inak.

Príkladom môžu byť bytové klimatizácie. Článok je pripravený presne podľa plánu, už ho len zverejniť. V deň D je však vonku príjemných 23 stupňov. Samozrejme, najjednoduchšie je nechať všetko tak, ako bolo dohodnuté, a článok aj tak publikovať. Ak sa však nechcete ochudobniť s veľkou pravdepodobnosťou o tisícky čitateľov, radšej si týždeň počkajte. V 34 stupňoch bude mať čitateľ určite väčšiu chuť zistiť, ako to s tou klimatizáciou vlastne je...

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.