StoryEditor

Správne načasovanie vám pri natívnej reklame môže priniesť tisícky čitateľov navyše

Potenciálni zákazníci žijú v reálnom svete a ich chuť prečítať si určitý obsah ovplyvňuje nálada, počasie, ale napríklad aj politická situácia. Využite tieto okolnosti na maximum.

Všetci vieme, že plánovanie kampaní a budgetov prebieha väčšinou mesiace dopredu. Najmä sezónne produkty sa prirodzene plánujú podľa vhodného času v roku – zmrzlina na leto, lyže na jeseň či zimu. Ideálne však je ponechať si v plánoch určitú flexibilitu. Niekedy stačí pár dní či mesiacov oproti pôvodnému plánu a článok vyznie celkom inak. 

Nastoľte agendu

Takmer v každom odvetví sa aspoň raz za čas objaví niečo nové, alebo sa čosi mení či upravuje. Čaro natívnych článkov je aj v tom, že môžu reálne robiť prácu médií a zaujímavé informácie dostať k čitateľovi – dokonca ako prví. Stáva sa totiž, že aj keď ide o zmeny, ktoré zasiahnu značnú časť obyvateľstva, médiá sa im zatiaľ nevenujú. Využite to!

Napríklad plynové kotly možno nie sú „love segment“, týkajú sa však obrovského počtu domácností. Zmenu, ktorá v tejto oblasti nastala, sme priblížili natívnym článkom Máte doma kotol? Pozor, pripravte sa na veľkú zmenu. Keby médiá o tejto zmene viac informovali, zrejme by o nej už mnoho ľudí vedelo a článok by si neotvorilo. Situácia však bola iná. S touto agendou prišla až spoločnosť Immergas. Jej odborník v článku vysvetlil, ktorý typ kotlov sa už nebude môcť predávať, a zároveň dal tip na jeho vhodnú náhradu. Článok na Topky.sk si prečítalo vyše 50 000 návštevníkov, z ktorých ho viac než 300 zdieľalo.

Unsplash/ CoWomen

Zvezte sa na vlne

Takmer v každom odvetví sa aspoň raz za čas objaví niečo nové, alebo sa čosi mení – či už ide o výpisy bankových poplatkov, zmeny v oblasti zdravotnej starostlivosti, alebo niečo celkom iné. Neraz ide o témy, ktorým sa médiá venujú a vy sa na nich môžete – v dobrom zmysle slova – zviezť.

Spomenúť môžeme napríklad diskusiu o prijatí dôchodkového stropu, ktorá vzbudila väčší záujem o tému dôchodkov. V tom čase sme pripravili článok pre DDS Tatra banky, ktorý propagoval doplnkové dôchodkové poistenie. Venoval sa prognózam dôchodkov o 30 rokov a zaujal vyše 60 000 čitateľov. Patril tak medzi najúspešnejšie natívne články z oblasti financií v magazínoch z portfólia Zoznam.sk vôbec.

Vyberte správny deň

Pri natívnych článkoch v médiách treba brať do úvahy, že si zväčša najlepšie pozície držia len niekoľko hodín, maximálne deň podľa média, v ktorom sú uverejnené, či špeciálnych príplatkov. Ak ho nepodporíte napríklad cez platformy, ako sú Strossle, Facebook a iné, čitatelia si k nim s najväčšou pravdepodobnosťou už cestu nenájdu. Vo väčšine prípadov je jedno, či článok publikujete o deň skôr či neskôr v priebehu bežného pracovného týždňa. Sú však aj situácie, keď je to inak.

Príkladom môžu byť bytové klimatizácie. Článok je pripravený presne podľa plánu, už ho len zverejniť. V deň D je však vonku príjemných 23 stupňov. Samozrejme, najjednoduchšie je nechať všetko tak, ako bolo dohodnuté, a článok aj tak publikovať. Ak sa však nechcete ochudobniť s veľkou pravdepodobnosťou o tisícky čitateľov, radšej si týždeň počkajte. V 34 stupňoch bude mať čitateľ určite väčšiu chuť zistiť, ako to s tou klimatizáciou vlastne je...

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 07:06