Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.02.2020, 15:35

Matoviča a Kisku si krátko pred voľbami vyhľadávalo na Google najviac ľudí

Pozrite si rebríček najvyhľadávanejších lídrov strán.

Matoviča a Kisku si krátko pred voľbami vyhľadávalo na Google najviac ľudí
Zdroj: HN/Peter Mayer

Pravdepodobne najväčší záujem spomedzi lídrov strán, vzbudil na Google Andrej Danko koncom januára, keď sa dostala na verejnosť nahrávka so ZsuzsovouHnutie OĽaNO si získalo veľmi vysokú pozornosť s anketou Rozhodni.to. A napokon, od polovice februára, sa hľadajúci na Google najviac zaujímali o video nahrávky Andreja Kisku.

Naznačujú to Google trendy podľa najvyhľadávanejších politických strán:

Zdroj: Spotibo

A trendy podľa najvyhľadávanejších lídrov strán:

Zdroj: Spotibo

Okrem aktuálnych politických tém, konšpiračných teórií a káuz politikov, ľudí zaujíma aj ich súkromie a duely s inými politikmi. Pre šesť najvyhľadávanejších politikov som analyzoval dáta z Google detailnejšie. Pozrite, na čo všetko ľudia hľadajú odpovede.

Andrej Kiska

V prípade Andreja Kisku sú veľmi populárne hoaxy či iné diskreditačné články a videá. Dávnejšie bol veľmi populárny hoax o pašovaní zbraní a pokusu o prevrat v Afrike. Ľudia sa tiež zaujímajú o jeho spor s Robertom Ficom.

Prehľad tém hľadaných v súvislosti s A. Kiskom:

Zdroj: archív J. Januška

Marian Kotleba

Sporná minulosť, sympatie k fašizmu či rozvod. Spoločne patria k hlavným témam, o ktoré sa hľadajúci zaujímajú v súvislosti s Kotlebom:

Zdroj: archív J. Januška

Tiež si môžete všimnúť záujem o populárne konfrontácie s Alojzom Hlinom či Igorom Matovičom.

Peter Pellegrini

Súčasný premiér je vyhľadávaný predovšetkým v spojení s aktuálnym dianím. Najnovšie ľudí zaujíma jeho hospitalizácia, predtým to bola situácia s autobusmi v BBSK.

Viacerých tiež zaujíma jeho sexuálna orientácia, vzťah k ženám, k rodine:

Zdroj: archív J. Januška

Igor Matovič

Igorovi Matovičovi sa ako jednému z mála (možno jedinému) darí vyvolávať záujem o témy, ktoré mu pomáhajú. Napríklad sa jedná o hlasovanie v ankete Rozhodni.to, získal si pozornosť aj poukázaním na vilu Jána Počiatka

Pozornosť láka aj konfrontáciami s inými politikmi. Napríklad ľudia vyhľadávali jeho vtrhnutie na tlačovku SMERu, zaujíma ich vyhraňovanie sa Matoviča voči Kotlebovi, či konfrontácie s A. Dankom:

Zdroj: archív J. Januška

Štefan Harabin

O lídra strany Vlasť nie je v poslednom čase taký záujem ako v minulosti. Okrem Harabinovych videí na Youtube, ľudia vyhľadávali aj jeho memečka. Tiež sa zaujímali o možnú spoluprácu s Kotlebom, spojitosť s Bakim Sadikim či rozhovor so Zuzanou Kovačič Hanzelovou.

Zdroj: archív J. Januška

Andrej Danko

Andrejovi Dankovi sa príliš nedarí vyvolať záujem o témy, ktoré nastoľuje. Minimálne v súvislosti s jeho menom ľudia takmer nevyhľadávajú “ESET”, “Istanbulský dohovor” a podobne. 

No veľmi populárne sú vtipy, narážky na jeho hodnosť, ľudia sa zaujímali o jeho výroky voči Prezidentke. V poslednej dobe zaujal predovšetkým komunikáciou so Zsuzsovou.

Zdroj: archív J Januška

Vyhľadávanie Google nepatrí k marketingovým kanálom, ktoré by značne zviditeľňovali politikov a pomáhali šíriť ich myšlienky. 

Avšak nazdávam sa, že to môže byť dôležitý kanál, vplýva na konečné rozhodnutie voliča. Volič sa môže s pomocou Googlu lepšie rozhodnúť, či bude alebo nebude dôverovať politikovi, ktorému zvažuje dať svoj hlas.

Odkiaľ pochádzajú dáta?

Celkovo závery vychádzajú z viac než 3 000 kľúčových slov hľadaných na Google. 

Tie sú získané z databáz Googlu (z nástrojov Google Trends a Keyword Planner) alebo sú získané z ich našepkávača Googlu a tzv. clickstream dát. Viď proces, ako v Spotibo tieto dáta získavame a spracovávame.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.