Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.04.2020, 09:35

Ceny za reklamu výrazne klesajú. Problém majú sociálne siete aj Google

Analýzu pripravila trojica agentúr Visibility, Invelity a Basta digital.

Ceny za reklamu výrazne klesajú. Problém majú sociálne siete aj Google
Zdroj: 4spotmarketing

Aktuálna kríza zasiahla takmer všetky oblasti, vrátane online marketingu. Agentúry Visibility, Invelity a Basta digital sa preto rozhodli zanalyzovať celkové čísla v reklamných systémoch Google Ads a Facebook Ads za účelom zistenia, či a ako ovplyvnila aktuálna situácia ceny online reklamy.

Vďaka spolupráci týchto troch agentúr vznikol komplexný a objektívny obraz o vývoji priemerných cien. Analýza prebehla na vzorke dát v období od 10. februára do 19. apríla 2020 v celkovom objeme viac ako 850 miliónov reklamných impresií a takmer 13,4 milióna kliknutí. Predmetom porovnania boli priemerné ceny naprieč rozličnými segmentami, konkrétne priemerná cena za klik (CPC) a za tisíc zobrazení (CPM).

Facebook Ads

Cena v prípade reklám na Facebooku a Instagrame klesala naozaj výrazne. V súčasnosti je možné osloviť na týchto sociálnych sieťach oveľa viac ľudí pri nezmenej cene oproti obdobiu pred krízou. Facebook Ads primárne účtuje inzerentom zobrazenia a ide o obsahovú reklamu. Najrelevantnejšia metrika v tomto prípade je preto cena za tisíc zobrazení (CPM). Najväčí pokles v CPM nastal v období, kedy bol na Slovensku potvrdený prvý prípad nákazy novým koronavírusom COVID-19, a to až o 21,1 percent. Neskôr prepad pokračoval, no aktuálne sa priemerné ceny za tisíc zobrazení ustálili, aj keď v porovnaní s februárom sú stále o 36 percent nižšie.

Pre zväčšenie kliknite na obrázok.

Zdroj: Visibility, Invelity a Basta Digital

Google Display

V rámci obsahovej siete Google vidieť jasný trend poklesu priemernej ceny za klik, aj keď cena za tisíc zobrazení reklamy zostáva na podobnej úrovni. Je to hlavne z dôvodu, že väčšina kampaní a inzerentov uprednostňuje nákup kliknutí pred nákupom impresií, ako je to aj pri tradičnejších display kampaniach či Facebook Ads. Takisto aj v prípade bannerovej reklamy sa pokles zastavil, no aktuálne už opäť rastie. To je spôsobené prehodnotením marketingových stratégií a opätovným naštartovaním dočasne pozastavených kampaní, uvedením úplne nových bannerových reklám reagujúcich na aktuálne témy, či špecifický dopyt používateľov internetu.

Pre zväčšenie kliknite na obrázok.

Zdroj: Visibility, Invelity a Basta Digital

Google Search

Pri vyhľadávaní je situácia podobná a trend poklesu priemernej ceny vidieť hlavne po vyhlásení prísnych štátnych opatrení. V posledných týždňoch však cena opäť narastá, za čo môže opätovné nasadenie vyhľadávacích kampaní, resp. zvýšenie konkurencie z dôvodu prioritizácie online predaja.

Pre zväčšenie kliknite na obrázok.

Zdroj: Visibility, Invelity a Basta Digital

Kompletný report v interaktívnom formáte si môžete prezrieť TU.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.