Aktuálna kríza zasiahla takmer všetky oblasti, vrátane online marketingu. Agentúry Visibility, Invelity a Basta digital sa preto rozhodli zanalyzovať celkové čísla v reklamných systémoch Google Ads a Facebook Ads za účelom zistenia, či a ako ovplyvnila aktuálna situácia ceny online reklamy.
Vďaka spolupráci týchto troch agentúr vznikol komplexný a objektívny obraz o vývoji priemerných cien. Analýza prebehla na vzorke dát v období od 10. februára do 19. apríla 2020 v celkovom objeme viac ako 850 miliónov reklamných impresií a takmer 13,4 milióna kliknutí. Predmetom porovnania boli priemerné ceny naprieč rozličnými segmentami, konkrétne priemerná cena za klik (CPC) a za tisíc zobrazení (CPM).
Facebook Ads
Cena v prípade reklám na Facebooku a Instagrame klesala naozaj výrazne. V súčasnosti je možné osloviť na týchto sociálnych sieťach oveľa viac ľudí pri nezmenej cene oproti obdobiu pred krízou. Facebook Ads primárne účtuje inzerentom zobrazenia a ide o obsahovú reklamu. Najrelevantnejšia metrika v tomto prípade je preto cena za tisíc zobrazení (CPM). Najväčí pokles v CPM nastal v období, kedy bol na Slovensku potvrdený prvý prípad nákazy novým koronavírusom COVID-19, a to až o 21,1 percent. Neskôr prepad pokračoval, no aktuálne sa priemerné ceny za tisíc zobrazení ustálili, aj keď v porovnaní s februárom sú stále o 36 percent nižšie.
Pre zväčšenie kliknite na obrázok.
Google Display
V rámci obsahovej siete Google vidieť jasný trend poklesu priemernej ceny za klik, aj keď cena za tisíc zobrazení reklamy zostáva na podobnej úrovni. Je to hlavne z dôvodu, že väčšina kampaní a inzerentov uprednostňuje nákup kliknutí pred nákupom impresií, ako je to aj pri tradičnejších display kampaniach či Facebook Ads. Takisto aj v prípade bannerovej reklamy sa pokles zastavil, no aktuálne už opäť rastie. To je spôsobené prehodnotením marketingových stratégií a opätovným naštartovaním dočasne pozastavených kampaní, uvedením úplne nových bannerových reklám reagujúcich na aktuálne témy, či špecifický dopyt používateľov internetu.
Pre zväčšenie kliknite na obrázok.
Google Search
Pri vyhľadávaní je situácia podobná a trend poklesu priemernej ceny vidieť hlavne po vyhlásení prísnych štátnych opatrení. V posledných týždňoch však cena opäť narastá, za čo môže opätovné nasadenie vyhľadávacích kampaní, resp. zvýšenie konkurencie z dôvodu prioritizácie online predaja.
Pre zväčšenie kliknite na obrázok.
Kompletný report v interaktívnom formáte si môžete prezrieť TU.