Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Ak si myslíte, že je takmer nemožné, aby sa bežný človek dostal do osobnej komunikácie s riaditeľom najväčšej slovenskej banky, tak sa mýlite. Dá sa to. Na sociálnej sieti LinkedIn mu môžete napísať svoju pochvalu alebo sa aj posťažovať na poskytnuté služby. A on odpovedá, osobne. Prečo išli top manažéri Slovenskej sporiteľne s „kožou na trh“ a čo tkvie za ich úspechom, sa dočítate v nasledujúcich riadkoch. 

Vymyslieť inováciu, ktorú konkurencia ešte nemá? Poďme do toho

„Firemný LinkedIn profil Slovenskej sporiteľne patrí dlhodobo k najúspešnejším bankovým stránkam na Slovensku na tejto sociálnej sieti. Pred rokom sme si preto povedali, že našu prezenciu na LinkedIne posunieme na ďalšiu úroveň,“ vysvetľuje prvotný impulz spustenia projektu Štefan Frimmer, šéf korporátnej komunikácie Slovenskej sporiteľne.

Z úvodnej analýzy trhu vyšlo, že na Slovensku je na LinkedIne aktívnych veľmi málo vysokopostavených finančníkov. A aj tí, čo príspevky pridávajú, tak zväčša robia bez dlhodobej stratégie a pravidelnosti, ktorá je pre úspech na akejkoľvek sociálnej sieti kľúčová. Byť v niečom inovatívnom prvý je vo vysoko konkurenčnom prostredí vždy motivácia navyše. „Na Slovensku sme boli prvou bankou, ktorá zvolila k LinkedIn a personálnemu PR takýto špeciálny prístup. Náš úspech inšpiroval aj ďalšie sesterské banky v zahraničí, ktoré patria do skupiny Erste. V súčasnosti má mimoriadne dobre fungujúcu komunikáciu cez LinkedIn napríklad aj CEO Českej sporiteľne Tomáš Salomon,“ dopĺňa Štefan Frimmer.

Bankári (nie) sú nudní patróni

Prvá fáza bola naplánovaná s trojicou top manažérov z predstavenstva – s generálnym riaditeľom Petrom Krutilom, so šéfom retailového bankovníctva Zdenkom Románkom a šéfom firemného bankovníctva Norom Hovančákom. Keďže banka cítila, že pre tento typ projektu bude prínosný pohľad a know-how aj z externého prostredia, bol vypísaný tender na výber digitálnej agentúry. Úlohou pre víťaza bolo nielen nastavenie stratégie, ale aj podpora pri vytváraní obsahu. Z tendra vyšla najúspešnejšie PR agentúra Divino, ktorá prišla s jasným plánom realizácie projektu a s tímom, ktorý má rozsiahle skúsenosti s LinkedInom a patrí medzi expertov na túto sociálnu sieť na Slovensku.

„Jedným z cieľov projektu bolo tiež nabúrať mýtus, že bankári sú nudní páni v sakách, ktorí komunikujú ťažkým, zväčša odborným jazykom. Spoločne sme si povedali, že sa budeme venovať nielen bankovým témam, ale predstavíme odbornej verejnosti týchto top manažérov aj v inej, ľudskejšej rovine,“ prezradila Simona Mištíková, managing director agentúry Divino.

Stavte na správneho koňa

To, že ľudia z top manažmentu boli súčasťou pilotnej fázy tohto projektu, sa ukázalo ako výborná voľba. Peter Krutil je aktívny športovec a navyše komunikačne zdatný manažér. Zo sociálnych sietí mal profil len na LinkedIne, ale pred spustením projektu ho nevyužíval aktívne. Dnes má každý jeho príspevok tisíce videní a stovky lajkov. Navyše sa podarilo zbúrať aj mýtus o nude v bankovníctve, keď sa odbornej verejnosti a sledovateľom predstavil v role úspešného vlogera či vo voľnočasovom oblečení v príspevkoch z festivalu Pohoda.

„Peter Krutil je osobnosť, ktorá na LinkedIne búra všetky stereotypy o tom, ako a kedy dávať príspevky, aby mali čo najväčší úspech. Bez ohľadu na náročnosť témy ľudia s jeho postmi interagujú. Len za rok 2020 mali jeho príspevky sumárne viac ako 150 000 videní. Jeho obrovským plusom okrem autenticity je aj veľká podpora od kolegov z banky,“ zhodnotila Ľubomíra Mardiaková, senior konzultantka Divino a špecialistka na LinkedIn.

​Zdeněk Románek sa na svojom profile venuje tiež budovaniu vzťahov so zahraničným publikom a predstavuje digitálne novinky banky. Nevynechá však ani príležitosť pozvať na raňajky šikovných členov svojho tímu a pochváliť ich verejne na svojom profile takmer so 4 500 followermi.

Tým, že sú členovia predstavenstva banky dostupní odbornej verejnosti doslova na jeden klik, vedia ich klienti aj neklienti osloviť správou či komentárom priamo. V prípade Nora Hovančáka to prinieslo množstvo nových obchodných príležitostí, keďže ľudia sa na neho priamo na LinkedIne obracajú s požiadavkami na financovanie.

#akonato a čo bude ďalej

„Projektu sa darí aj vďaka dobre fungujúcej spolupráci medzi bankou a agentúrou. LinkedIn považujeme za rovnocenný komunikačný kanál. Kľúčové je, aby príspevky boli aktuálne, autentické a zrozumiteľné. Po úspešnej prvej fáze máme cieľ výrazne rozšíriť zásah komunikácie Slovenskej sporiteľne prostredníctvom LinkedIn na ďalšie cieľové skupiny,“ uzatvára Štefan Frimmer.

Chceme aktívne zapojiť viac ľudí z banky a vybudovať relevantnú skupinu LinkedIn ambasádorov. Tí by mali priniesť ďalší prínosný obsah pre nové publikum na tejto sociálnej sieti a zároveň pomôcť budovať značku banky ako moderného a zodpovedného lídra. Sledujte nás a dajte sa prekvapiť.

Advertoriál bol publikovaný v júlovom vydaní magazínu Stratégie, ktorý je práve v predaji. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.