Je veľa možností, ako sa naučiť viac o marketingu a reklame. Zostať zavretý len vo svete svojej práce alebo hľadať inšpiráciu na internete nie je jediná možnosť na vzdelávanie. Často existujú akcie, ktoré sú zadarmo, a predsa vám majú, čo dať. Už nejaký ten čas píšem hlavne o konferenciách na Slovensku s malými českými výnimkami. Minulý týždeň som však mal možnosť ísť na 3 večerné akcie v Prahe.
Neoľutoval som. Je skvelé vedieť, že ľudia sú zvedaví a hladní po nových informáciách. Azda je to len tým, že v Česku si ľudia na marketingu, v reklame či v startupoch uvedomujú, že je toho ešte mnoho, čo nevedia. Určite sa v tom odráža aj vyspelosť a profesionalita trhu ako takého v porovnaní so Slovenskom. Sám si tiež uvedomujem, že čas pre odbornú diskusiu na mnohé marketingové témy v Bratislave ešte nenastal, zatiaľ čo Praha v tomto smere nespí.
A kde som bol?
Najskôr v utorok 24. septembra to bol Google Business Group, kde nám prednášajúci servírovali novinky tému Změřte svůj business v podobe Universal Analytics, ktorý už dokáže vraj identifikovať užívateľa na rôznych zariadeniach, ktorými surfuje na internete. Prezentácie o ďalších analytických zaujímavostiach sú tu a podrobnejší report je tu.
Posledná streda v mesiaci patrí pravidelne H1. Tentoraz to bol copywriterský workshop. Áno, workshop, čiže väčšia časť aktivity zostala na pleciach účastníkov a nie na organizátoroch (sem-tam sa zamieňa pojem workshop). Skvelé bolo, že sami sme si nenútenou formou vyskúšali reálnu prácu pri editovaní a vytváraní webcopy, či popisov na e-shopoch prípadne komunikáciu na sociálnych sieťach. Na workshop prišli aj zamestnanci z iných oddelení z H1, aby si vyskúšali prácu svojich kolegov. Jedným slovom, super.
Moja obľúbená téma športového marketingu má stabilnú platformu v podobe SportBiz Live. Už 6. pokračovanie dávalo tušiť, že v Česku sa zaoberajú touto problematikou profesionálne, keďže majú potrebu diskutovať a otvárať športovo-biznisové témy. O využití športového videa rozprávali režiséri TV spotov a zástupca firmy, ktorá predáva športové kamery. V mnohom poučná diskusia, kde sme zhliadli množstvo spotov a vypočuli si nástrahy a radosti pri ich tvorbe. Pokiaľ vás to zaujíma, záznam nájdete tu a k dispozícii je aj zhrnutie. V závere sme si vychutnali verejnú premiéru spotu, kde Jaromír Jágr prehovoril po prvýkrát.
Ďalšie záznamy z môjho českého konferenčného turné.
Creative Mornings dokážu nabudiť inšpiráciami
Úspech kampaní vysvetľovala The Best of Global Digital Marketing Show
Parádna atmosféra vládla na AppParade12
Service Design MeetUp 4 si vzal na mušku e-shopy
Mobilní akademie zhrnula tie najdôležitejšie mobilné trendy
BabelCamp prilákal fanatikov na sociálne médiá
Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena