StoryEditor

Keď dvaja robia to isté len akože inak

22.04.2014, 23:47
Na Rade pre reklamu sme rozhodli, že sťažnosť BMW na “neoprávnenú porovnávaciu reklamu” Audi nie je oprávnená. Viete prečo?

Na Arbitrážnej komisii Rady pre reklamu väčinou posudzujeme nahotinky, či to, čo je napísané malými písmenkami. Nedávno sme však riešili zaujímavý konkurenčný spor automobiliek. Nakoniec sme rozhodli, že sťažnosť BMW na “neoprávnenú porovnávaciu reklamu” Audi nie je oprávnená. A nezabránil nám v tom ani “obhajujúci” právny zástupca zadávateľa, napriek tomu, že podľa mňa nechtiac viac priťažoval svojmu klientovi, než by pomáhal,)

V Arbitrážnom náleze sa píše: “Sťažovateľ má za to, že reklamná kampaň je podobná nielen po vizuálnej stránke, ale aj sloganom či podobným použitím voice overu. Použitím podobných resp. totožných slov sloganu, dochádza okrem iného podľa sťažovateľa k neoprávnenej porovnávacej reklame. Sťažovateľ je toho názoru, že spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o. využila rovnaký spôsob zobrazenia svojho produktu a motív ako spoločnosť BMW Group, pričom sťažovateľ poukazuje na skutočnosť, že kampaň sťažovateľa bola v slovenských médiách prezentovaná skôr ako kampaň spoločnosti Porsche. Vzhľadom na propagovaný, druhovo rovnaký produkt existuje podľa sťažovateľa možnosť ich zámeny a vyvolania zmätku u bežného spotrebiteľa.”

BMW:

Audi:

Podobné, že? Áno, asi ako reklamy na pracie prášky, či prostriedky na riad. Oba produkty sú určené do zlého počasia, využívajú všetky klišé automobilových reklám, jazyk predpovedí počasia. Aj preto nakoniec “Komisia uznáva čiastočnú podobnosť konceptov oboch televíznych spotov, avšak v danom prípade je toho názoru, že ani v jednej z predmetných reklám neboli využité natoľko jedinečné a špecifické výrazové prostriedky, ktoré by ich výrazne odlišovali od reklám, všeobecne využívaných pre propagáciu automobilov podobného druhu.“

Na základe headlineov by sa dalo usudzovať, že Audi reaguje na BMW. Ale je to len slabučké podpichnutie v porovnaní s tým, ako si to automobilky dokázali rozdať pred mnohými rokmi a na úplne inom trhu ako je tento náš maličký. Na rozdiel od slovenského podávania sťažností si povedali svoje priamo v inzercii. Asi tušíte, kto z tohto porovnávania vyšiel ako víťaz,)

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 16:57