Sunday ADucation: Je Zlatý Klinec druhý najlepší reklamný event v Európe? Októbrová epizóda nedeľnej adukácie je venovaná porovnaniu sviatku slovenskej reklamy so zahraničnou konkurenciou.
Mýty & realita č. 5: Koniec marketingu, ako sme ho doteraz poznali. Naozaj? V marketingu pracuje veľa mladých ľudí, ktorých prirodzenou ambíciou je zmeniť svet. Ustavične hľadajú nové spôsoby, ako meniť veci k lepšiemu.
Mýty & realita č. 4: Lojalita Marketingovou mantrou súčasnosti je zameranie na získavanie stále nových a nových zákazníkov. V protiklade k tomu Byron Sharp a jeho apologéti tvrdia, že zákaznícka lojalita nie je dôležitá, ba niektorí dokonca vyhlasujú, že je mŕtva.
Mediálne agentúry sa stanú viac partnerom a strážcom dát, než len nákupcom Po tohtoročnej udalosti Cannes Predictions organizovanej pod hlavičkou agentúry Wiktor Leo Burnett sme sa rozhodli, že počas leta prenesieme do online priestoru sériu článkov, ktoré budú zamerané práve na “predikcie” dôležitých oblastí marketingu a reklamy.
Sunday Aducation: Olympiáda vs Majstrovstvá Európy Mesiac sa s mesiacom snúbil, ME vo futbale vystriedali OH v Paríži a ja som tu opäť so svojimi múdrosťami na tému reklama a marketing.
Mýty & realita č. 3: Insight O dôležitosti insightov pri vývoji komunikačných konceptov dnes už hádam nikto nepochybuje; nie je to mýtus, je to realita. Záleží však na tom, čo rozumieme pod pojmom „insight“.
Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí Štatistický úrad SR informoval, že tržby v maloobchode v apríli 2024 rástli o 9,6 percent, čo je najviac za posledné dva roky. Pre slovenské e-shopy je to signál, že treba zabrať a opäť začať bojovať o nových zákazníkov.
Tak veľmi v Google zbožňujú cookies, že sa ich nevedia vzdať? Aká je pravda o 3rd party cookies v rámci Chrome? Svoj pohľad prináša Denis Rak, Performance Director Digiline.
Je to len ďalší odklad Google, neznamená to, že 3rd party cookies sa raz nezrušia Pondelok 22.7.2024 Google naznačil vo svojom oznámení, že po dlhom čakaní a odkladaní súbory tretích strán ostanú pre užívateľov, ktorí ich nezakážu. Prečítajte si viac o aktuálnej téme vo VIP blogu Martina Kučeru.
Marketing je v každej krajine iný, emócie sú však rovnaké V čase, keď väčšina populácie používa internet, by geografické hranice nemali brzdiť váš rast. Celkový celosvetový predaj e-commerce by mal dosiahnuť v roku 2024 6,3 bilióna USD. Preto ak hľadáte spôsob, ako zvýšiť firemné príjmy, môžete zvážiť medzinárodný marketing.
Mýty & realita č. 2: Archetypy My, ľudia z reklamy a marketingu, vždy hľadáme zjednodušenia a skratky, ktoré značkám pomôžu lepšie predávať. No takéto zjednodušenia nie vždy fungujú. Jednou z takýchto skratiek je aj koncept archetypov značiek.
SUNDAY ADUCATION: CREME DE LA CREME Z CANNES A INSPO OD JURAJA KOVÁČA Mesiac sa s mesiacom snúbil a opäť je tu moja pravidelná rubrika. Tentokrát nabitá kopcami kvalitného obsahu z Cannes Lions a pozvanie napísať o tom, čo ho vzdeláva a inšpiruje prial aj Juraj Kováč z This is Locco. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Sunday ADucation: Česká kreativita, slovenská EFFIE a 93 spotov od Apple Tento mesiac prinášam všetkým milovníkom reklamy a marketingu porovnanie českej a slovenskej reklamy, ohliadnutie za Effie 2023 a 15 rokov starú kampaň od Apple, ktorú (ne)schvaľoval samotný Steve Jobs.
Mýty & realita č. 1: Lovebrand Na nedávnej marketingovej konferencii som dostal otázku, či existujú lovebrandy. Hádam ako jediný zo spíkrov som odpovedal, že neexistujú.
Značky na sociálnych sieťach: Čo na nich vlastne majú robiť? Surfujúc po Facebooku, Instagrame, LinkedIne či TikToku narážame príliš často na komunikáciu, pri ktorej vieme povedať, čo od nej klient pravdepodobne očakáva. A aj to, prečo sa toho pravdepodobne nedočká.
SUNDAY ADUCATION: Čo umelá inteligencia nedomyslela a ako sa mi páči Žltá kniha budovania značky Blog Lukáša Lukoniča tento mesiac prináša ľuďom, ktorých baví vzdelávať sa v reklame a marketingu ďalšie dva užitočné tipy.
SUNDAY ADUCATION: Jakub Svetlík, Peter Kačenka a Michael Phelps Blog Lukáša Lukoniča aj tento mesiac prináša tipy pre ľudí, ktorých baví vzdelávať sa v reklame a marketingu. Nájdete medzi nimi legendu od Under Armour, prekvapivo kvalitný študentský podcast aj hinty Jakuba Svetlíka z Istropolitana Ogilvy.
Ak ide o násilie, nemôžeme mlčať Určite nebudem prvý, kto si všimol stupňujúce sa prejavy násilia na ženách.
Sunday ADucation: O tendroch, vedúcich a Super Bowle Mesiac sa s mesiacom snúbil a máme tu dalšie vydanie blogu Lukáša Lukoniča. Tentokrát dáva tipy na podcast, 80-ročnú knihu, aj najvydarenejšie reklamy zo Super Bowlu.
Sunday ADucation: Značka, ktorej sa veľmi darí aj taká, ktorej veľmi nie + hostka Ivka Hornická Pacoňová Prvá nedeľa v mesiaci znamená nové tipy pre všetkých, ktorí pracujú v reklame a marketingu. Tentokrát to budú poučné case studies, weby a dokonca aj Instagramový profil. Všetko od Lukáša Lukoniča a jeho hosťky, ktorou je tento mesiac šéfka reklamnej agentúry Kreatívna Dvojica, Ivka Hornická Pacoňová.
Vianoce slovenských telekomunikačných operátorov a duch našej doby Analyzovať reklamu v jednej produktovej kategórii a v jednom časovom úseku je vždy zaujímavé a podnetné – zviditeľnia sa nám zaujímavé socio-kultúrne trendy, ktoré by inak mohli zostať menej zjavné.
Ako odhaliť šarlatánov digitálneho marketingu? Hovoria vám, že budete vždy prví na Googli. Ale aj to, že všetci vás poznajú.
Sunday ADucation: Vianočné mory, ale aj top kreativita Lukáš Lukonič opäť dáva tipy na inšpiratívny reklamný obsah. Tentokrát sú témou vianočné kampane a trendy na 2024.
Pred následkami budgetových zemetrasení u klientov nás chránia vlastné projekty Pre Stratégie píše o situácii na eventovom trhu Managing Director INSTITUTE OF PROMOTION Michal Svarinský.