Sunday ADucation: Kreatívci, vysoké egá a dva roky AI v reklame Tento mesiac píšem o tom, čo som si odniesol z knihy Ego Is the Enemy, ako ako v agentúrach reálne využívame umelú inteligenciu, ktorých kolegov postupne nahrádza a na záver si dovolím aj jednu konšpiráciu týkajúcu sa MS v hokeji. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Sunday ADucation: V marketingu neexistuje logika Potvrdzuje to obsah famóznej Sutherlandovej knihy Alchemy, ktorá je tohtomesačným tipom na vzdelávačku aj fakt, že druhá polovica blogu bude o veľkom digitálnom trende, ktorý by pred 10 rokmi predikoval asi len málokto. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Honda vstupuje do elektrickej éry s novým logom. Bolo to potrebné? Mám rád autá, už odkedy si pamätám. Od detstva som sledoval vývoj japonských značiek a Honda patrila medzi tie, ktoré definujú kvalitné japonské inžinierstvo.
Je čas zmeniť pohľad na influencerov V poslednej dekáde sa v marketingu výrazne etablovalo využívanie influencerov ako mediálneho kanála na zvýšenie dosahu. Za relatívne nízke náklady môžete prostredníctvom influencerov zvýšiť povedomie o svojej značke alebo produkte.
Sunday ADucation: Textári, teambuildingy a posledné Young Lions Dokázal by copywriter napísať text pre Haberu? Sú teambuildingy vyhodené peniaze? A prečo si myslím, že vyhrať Young Lions je ťažšie ako vyhrať tender.
Neviditeľné rebrandingy: Prečo sa vôbec robia? Poznáte ten pocit, keď sa dozviete, že obľúbená značka prešla rebrandingom, no po rýchlom pohľade na logo a vizuálnu identitu si poviete: „Veď to vyzerá takmer rovnako!“
Ondro Mikuš: Young Lions by som doprial každému z reklamy. Všetci máme v sebe trošku ega a súťaživosti Ak ešte váhate či si podať prihlášku, prečítajte si, čo účasť v Cannes senior špecialistovi online marketingu Slovak Telekom.
Sunday ADucation: Trendy 2027, Superbowl a super tipy Mateja Vala Lukáš Lukonič, Associate Creative Director Wiktor Leo Burnett, píše svoj pravidelný blog.
Matúš Hliboký: Young Lions je súťaž, ktorá ti zmení život. A ak nie život, tak určite kariéru Ak by som mohol, hneď by som sa prihlásil. Matúš Hliboký píše o tom, prečo sa oplatí skúsiť si Young Lions.
Roman Roj: Možnosť zažiť Cannes Lions je pre mňa hodnotnejšia cena ako Zlatý klinec Creative Director oh my DOT Roman Roj píše o tom, prečo sa oplatí prihlásiť na súťaž mladých kreatívcov Young Lions.
Sunday ADucation #100 Best of Toto je jubilejné sté vydanie môjho pravidelného blogu Sunday ADucation. Hurá! Opäť v ňom nájdete tipy na marketingový obsah, z ktorého sa dá čo-to naučiť. Tie najlepšie, na ktoré som za 2,5 roka narazil. Je to výberovka, nie posledný koncert. Pokračujem a už o pár dní si vyskúšam celkom nový formát. Viac o tom na konci ...
Sunday ADucation: Patagonia, North Face, Fjällräven, Columbia a Vianoce bez klišé Tento mesiac o tom, ako si outdoorové značky oblečenia našli svoje unikátne komunikačné chodníčky a chýbať nebude ani obzretie za najlepšími vianočnými kampaňami zo sveta. Príjemnú adukáciu priatelia.
Je modrá dobrá? Farba dôvery funguje v brandingu aj dnes O tom, že modrá je dobrá, a či dobrá vlastne bola, by na Slovensku vedeli hovoriť politickí komentátori. Pravdou však je, že vo svete brandingu bola vždy mimoriadne obľúbená.
Sunday ADucation: Európske ADC a svetový Telekom Aká by to bol decembrový blog, ak by som v nej nespomínali Vianoce? K tomu sneak peek z ADC Europe a 100-ročná španielska babička. Peknú ADukáciu priatelia.
Sunday ADucation: To najlepšie z Golden Drum 2024 + hosť Martin Polakovič Tipy na inšpiratívny obsah zo sveta reklamy a marketingu nemôžu chýbať ani v novembri. Tentokrát som sa v mojej pravidelnej rubrike pozrel na nedávno skončený festival Golden Drum a zisťoval odkiaľ čerpá reklamný knowledge hosť ovenčený oceneniami z domova aj zahraničia. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Pátrať po originalite reklamy je fakt napínavé „Byť porotcom kreatívnej súťaže je veľká zodpovednosť. Trochu aj zábava, ale hlavne veľká zodpovednosť," tvrdí ďalší z porotcov Zlatého klinca Peter Michalka, Creative Director Wiktor Leo Burnett.
Rešpekt všetkým tvorcom reklamy za posúvanie hraníc kreativity a zadávateľom za odvahu Peter Stopiak, riaditeľ korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky zasadol do poroty Zlatého klinca. A toto sú jeho poznatky z hodnotenia.
Zlatý klinec potvrdil, že naše kreatívne riešenia sú svetové, slovenské Jakub Svetlík, Associate Creative Director Istropolitana Ogilvy hodnotí aktuálny ročník súťaže kreativity. Čo ho zaujalo?
Na Zlatom klinci čoraz častejšie cítiť stret hodnôt Zlatý klinec vnímam ako oslavu reklamy. Jeho úlohou je vyzdvihnúť tie najlepšie nápady, ktoré vznikli za uplynulý rok.
Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre "Mal som tú česť druhýkrát zasadnúť do kmeňovej poroty Zlatého klinca a neviem, či som len o štyri roky starší a unavenejší, alebo naozaj bolo toto moje druhé pôsobenie náročnejšie a vyčerpávajúcejšie," hovorí o porotcovaní v Zlatom klinci Creative Director oh my DOT Roman Roj.
Pred Zlatým klincom stojí veľká výzva: Ako sa vysporiadať s originalitou a kopírovaním Porotca Zlatého klinca a Creative Director Respect APP Ondrej Štefánik vnímal najmä dve výzvy v hodnotení prác. Prečítajte si jeho názor na aktuálny ročník.
Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli Vlado Slivka, Chief Creative Officer MullenLowe GGK bol členom single channel poroty Zlatého klinca. Chváli práce pre Zlatý Bažant, Lúčnicu či Rádio Expres.
Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca Chief Executive Officer MUW Saatchi & Saatchi Rastislav Uličný zasadol do single channel poroty Zlatého klinca. Tu sú jeho postrehy a hodnotenia.
Sunday ADucation: Je Zlatý Klinec druhý najlepší reklamný event v Európe? Októbrová epizóda nedeľnej adukácie je venovaná porovnaniu sviatku slovenskej reklamy so zahraničnou konkurenciou.
Mýty & realita č. 5: Koniec marketingu, ako sme ho doteraz poznali. Naozaj? V marketingu pracuje veľa mladých ľudí, ktorých prirodzenou ambíciou je zmeniť svet. Ustavične hľadajú nové spôsoby, ako meniť veci k lepšiemu.