Sunday ADucation: Rozhovory s Filipmi nemôžu mať 12 videní Mesiac sa s mesiacom snúbil, ja som sa oženil a opäť je tu ADucation. V jej prvej časti sa obzrieme za mojím obľúbeným zahraničným festivalom Golden Drum. No a následne sa budeme venovať doteraz trocha prehliadanej časti knihy Toto už bolo, rozhovorom s Filipmi. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Domino‘s zmenilo logo a nikto sa nerozčúlil. Je to zázrak či dobre spravený rebranding? Prvý veľký refresh za 13 rokov. Nové farby, nový font, nový jingle. A ľudia to skutočne milujú.
Páčila sa mi práca Telekomu Zvaľte to na nás. V Česku by neprešla ani interným filtrom Aj tento rok sa v porotách Zlatého klinca objavili kreatívci zo susedného Česka. Jednou z nich bola kreatívna riaditeľka Story TLRS Barbora Ivánová. Pre Stratégie zhrnula svoje pocity.
Zo 4 porôt Zlatého klinca som nebol nadšený. Špecialisti na digitál a kampaň mi nedávajú zmysel Creative Director, freelancer - Vlado Kurek je stabilným členom poroty súťaže Zlatý klinec. Tento rok zasadol do Engagement Jury. Spísal 5 bodov, ktoré podľa neho definovali aktuálny ročník.
Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň Head of Strategy MADE BY VACULIK Michaela Martonová sa zúčastnila Zlatého klinca v pozícii špecialistky kategórie Kampaň. Prečítajte si jej postrehy a návrhy na zmenu štatútu.
Taká žatva klincov, aká bola tohto roku, nie je pre branžu úplne zdravá Mario Poór, creative director reklamnej agentúry Agoška zhrnul svoje dojmy zo Zlatého klinca. Pozitívne aj zopár negatívnych.
Zlatý Klinec je oslava nápadov, talentu a vášne pre tvorbu. A my sme radi, že môžeme byť jej súčasťou Prečo sa Shutterstock opäť spojil so Zlatým klincom? V nasledujúcom blogu to vysvetľuje sales manager pre Slovensko Dominik Hnáta.
Oceňujem, že na Zlatom klinci sme nehodnotili dlho do noci a udržali sme si triezvy úsudok Michal "Mio" Valúšek z Istropolitana Ogilvy zasadol tento rok do Craft poroty Zlatého klinca. Čo sa mu páčilo a čo mu chýbalo? Zhrnul v nasledujúcom blogu.
Partnerstvo so Zlatým klincom je pre Slovnaft prirodzené Partnerom Zlatého klinca bol tento rok aj Slovnaft. Aký zmysel spoločnosti toto partnerstvo dáva? Odpovedá Anton Molnár, hovorca a riaditeľ odboru komunikácie.
Aleš Pokorný: Moje srdce krvácalo pri dizajne, ale filmový craft bol silný Head of Art českej agentúry VML sa zúčastnil CRAFT poroty Zlatého klinca. A tu je jeho pozdrav z Prahy.
Zlatý klinec je oslava kreativity, ale bez vyladených procesov a fungujúceho tímu by sa na tom robilo ťažko Spoločnosť Allfred.io bola opäť partnerom Zlatého klinca. Saša Gallisová, Client relations manager vysvetľuje, prečo to pre nich má zmysel.
Adam Baška: Úroveň slovenskej reklamy je kvalitná, ale case studies by prospela väčšia skromnosť „Bol to silný a vyrovnaný ročník, plný výborných prác. Dokazuje to aj počet ocenených kampaní," píše o Zlatom klinci Adam Baška, ktorý hodnotil v CAMPAIGN JURY. Prečítajte si jeho komentár.
Porote vždy pomôže, keď presnejšie vie, čo má hodnotiť Senior copywriter agentúry Mannschaft Adam Jánoš bol tento rok súčasťou CRAFT JURY Zlatého klinca. Čo si všimol, čo ho potešilo alebo sklamalo?
Capnúť jasný poster do online vizuálu? Vyhodené peniaze za prihlášku Matúš Kvas bol členom Classic Jury v súťaži Zlatý klinec. A tu sú jeho postrehy a odporúčania z poroty.
Sunday ADucation: Projekt juniora, ktorý obletel marketingový svet a 6 tipov Patrície Al-Hadi Tento mesiac sa pozrieme na kreatívne inšpirácie s talentovanou Paťkou z Istropolitany. Sekundovať jej bude Tony Bowe z Leo Burnett Chicago a jeho web, o ktorom hovorí každý druhý svetový kreatívec. Príjemnú ADukáciu, priatelia.
RE/MAX: Keď sa balón snaží lietať v digitálnom veku Jedna z najznámejších značiek sveta, RE/MAX, predstavila v roku 2025 nový "digital-first" branding.
Sunday ADucation: Obsluhoval som Volverina a zmenilo mi to život V prvej časti tohtomesačného blogu budem trocha osobnejší a obzriem sa v nej za tým, čo mi dala moja prvá práca spred 13-tich rokov. Následne sa pokúsim priblížiť, či sa oplatí vyskúšať platený Deck of Brilliance. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Sunday ADucation: Značky, ktoré na Slovensku robia svetový marketing & ako na brainstorming s ChatGPT Tento mesiac si najprv posvietime na Alzu, Kofolu a Slovak Telekom. V druhej časti môjho pravidelného blogu priblížim techniky, ktoré boostnu vašu komunikáciu s umelou inteligenciou. Príjemnú adukáciu priatelia.
Google a HBO: Evolučný rebranding a schizofrénia V uplynulých mesiacoch sme mohli zaznamenať dva pozoruhodné rebrandingy z dielní amerických gigantov.
Amazon zjednotil svoje značky a nikto si to nevšimol Prvý veľký refresh svojho dizajnu za 20 rokov ste si pravdepodobne ani nevšimli. Je to geniálne alebo problematické?
Lipton sa po desiatich rokoch odvážil na zmenu. Dokázal zostaviť lásku k tradícii s modernými trendmi? Mám 33 rokov a som mileniál. Počas celého svojho života som videl, ako sa značky menia. Niektoré evolúciou, iné radikálne.
Sunday ADucation: Kánske levy sú v skutočnosti levice Tento mesiac o spoločnej črte mnohých víťazných prác Cannes Lions z posledných rokov aj o tom, čo inšpiruje ikonu Wiktor Leo Burnett, Vladimíra Lefíka.
Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž Copywriterka z Made by Vaculik sa tento rok do súťaže Young Lion dostala ako náhradná parťáčka Dominika Mičudu z This is Locco.
Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to Art Director v This is Locco, cestoval do Cannes prvýkrát a jeho parťáčkou v súťaži Young Lion sa nečakane stala copywriterka Veronika Rybárová z Made by Vaculik.
Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu Bol najmladším spomedzi všetkých slovenských súťažiacich na Young Lions. Tento stredoškolák sa prebojoval do Cannes z pozície stážistu v Istropolitana Ogilvy, súťažil s Vlastimilom Meskom v kategórii Design. Pre Stratégie zhrnul svoje dojmy z festivalu.