Sunday ADucation: Európske ADC a svetový Telekom Aká by to bol decembrový blog, ak by som v nej nespomínali Vianoce? K tomu sneak peek z ADC Europe a 100-ročná španielska babička. Peknú ADukáciu priatelia.
Sunday ADucation: To najlepšie z Golden Drum 2024 + hosť Martin Polakovič Tipy na inšpiratívny obsah zo sveta reklamy a marketingu nemôžu chýbať ani v novembri. Tentokrát som sa v mojej pravidelnej rubrike pozrel na nedávno skončený festival Golden Drum a zisťoval odkiaľ čerpá reklamný knowledge hosť ovenčený oceneniami z domova aj zahraničia. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Pátrať po originalite reklamy je fakt napínavé „Byť porotcom kreatívnej súťaže je veľká zodpovednosť. Trochu aj zábava, ale hlavne veľká zodpovednosť," tvrdí ďalší z porotcov Zlatého klinca Peter Michalka, Creative Director Wiktor Leo Burnett.
Rešpekt všetkým tvorcom reklamy za posúvanie hraníc kreativity a zadávateľom za odvahu Peter Stopiak, riaditeľ korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky zasadol do poroty Zlatého klinca. A toto sú jeho poznatky z hodnotenia.
Zlatý klinec potvrdil, že naše kreatívne riešenia sú svetové, slovenské Jakub Svetlík, Associate Creative Director Istropolitana Ogilvy hodnotí aktuálny ročník súťaže kreativity. Čo ho zaujalo?
Na Zlatom klinci čoraz častejšie cítiť stret hodnôt Zlatý klinec vnímam ako oslavu reklamy. Jeho úlohou je vyzdvihnúť tie najlepšie nápady, ktoré vznikli za uplynulý rok.
Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre "Mal som tú česť druhýkrát zasadnúť do kmeňovej poroty Zlatého klinca a neviem, či som len o štyri roky starší a unavenejší, alebo naozaj bolo toto moje druhé pôsobenie náročnejšie a vyčerpávajúcejšie," hovorí o porotcovaní v Zlatom klinci Creative Director oh my DOT Roman Roj.
Pred Zlatým klincom stojí veľká výzva: Ako sa vysporiadať s originalitou a kopírovaním Porotca Zlatého klinca a Creative Director Respect APP Ondrej Štefánik vnímal najmä dve výzvy v hodnotení prác. Prečítajte si jeho názor na aktuálny ročník.
Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli Vlado Slivka, Chief Creative Officer MullenLowe GGK bol členom single channel poroty Zlatého klinca. Chváli práce pre Zlatý Bažant, Lúčnicu či Rádio Expres.
Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca Chief Executive Officer MUW Saatchi & Saatchi Rastislav Uličný zasadol do single channel poroty Zlatého klinca. Tu sú jeho postrehy a hodnotenia.
Sunday ADucation: Je Zlatý Klinec druhý najlepší reklamný event v Európe? Októbrová epizóda nedeľnej adukácie je venovaná porovnaniu sviatku slovenskej reklamy so zahraničnou konkurenciou.
Mýty & realita č. 5: Koniec marketingu, ako sme ho doteraz poznali. Naozaj? V marketingu pracuje veľa mladých ľudí, ktorých prirodzenou ambíciou je zmeniť svet. Ustavične hľadajú nové spôsoby, ako meniť veci k lepšiemu.
Mýty & realita č. 4: Lojalita Marketingovou mantrou súčasnosti je zameranie na získavanie stále nových a nových zákazníkov. V protiklade k tomu Byron Sharp a jeho apologéti tvrdia, že zákaznícka lojalita nie je dôležitá, ba niektorí dokonca vyhlasujú, že je mŕtva.
Mediálne agentúry sa stanú viac partnerom a strážcom dát, než len nákupcom Po tohtoročnej udalosti Cannes Predictions organizovanej pod hlavičkou agentúry Wiktor Leo Burnett sme sa rozhodli, že počas leta prenesieme do online priestoru sériu článkov, ktoré budú zamerané práve na “predikcie” dôležitých oblastí marketingu a reklamy.
Sunday Aducation: Olympiáda vs Majstrovstvá Európy Mesiac sa s mesiacom snúbil, ME vo futbale vystriedali OH v Paríži a ja som tu opäť so svojimi múdrosťami na tému reklama a marketing.
Mýty & realita č. 3: Insight O dôležitosti insightov pri vývoji komunikačných konceptov dnes už hádam nikto nepochybuje; nie je to mýtus, je to realita. Záleží však na tom, čo rozumieme pod pojmom „insight“.
Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí Štatistický úrad SR informoval, že tržby v maloobchode v apríli 2024 rástli o 9,6 percent, čo je najviac za posledné dva roky. Pre slovenské e-shopy je to signál, že treba zabrať a opäť začať bojovať o nových zákazníkov.
Tak veľmi v Google zbožňujú cookies, že sa ich nevedia vzdať? Aká je pravda o 3rd party cookies v rámci Chrome? Svoj pohľad prináša Denis Rak, Performance Director Digiline.
Je to len ďalší odklad Google, neznamená to, že 3rd party cookies sa raz nezrušia Pondelok 22.7.2024 Google naznačil vo svojom oznámení, že po dlhom čakaní a odkladaní súbory tretích strán ostanú pre užívateľov, ktorí ich nezakážu. Prečítajte si viac o aktuálnej téme vo VIP blogu Martina Kučeru.
Marketing je v každej krajine iný, emócie sú však rovnaké V čase, keď väčšina populácie používa internet, by geografické hranice nemali brzdiť váš rast. Celkový celosvetový predaj e-commerce by mal dosiahnuť v roku 2024 6,3 bilióna USD. Preto ak hľadáte spôsob, ako zvýšiť firemné príjmy, môžete zvážiť medzinárodný marketing.
Mýty & realita č. 2: Archetypy My, ľudia z reklamy a marketingu, vždy hľadáme zjednodušenia a skratky, ktoré značkám pomôžu lepšie predávať. No takéto zjednodušenia nie vždy fungujú. Jednou z takýchto skratiek je aj koncept archetypov značiek.
SUNDAY ADUCATION: CREME DE LA CREME Z CANNES A INSPO OD JURAJA KOVÁČA Mesiac sa s mesiacom snúbil a opäť je tu moja pravidelná rubrika. Tentokrát nabitá kopcami kvalitného obsahu z Cannes Lions a pozvanie napísať o tom, čo ho vzdeláva a inšpiruje prial aj Juraj Kováč z This is Locco. Príjemnú adukáciu, priatelia.
Sunday ADucation: Česká kreativita, slovenská EFFIE a 93 spotov od Apple Tento mesiac prinášam všetkým milovníkom reklamy a marketingu porovnanie českej a slovenskej reklamy, ohliadnutie za Effie 2023 a 15 rokov starú kampaň od Apple, ktorú (ne)schvaľoval samotný Steve Jobs.
Mýty & realita č. 1: Lovebrand Na nedávnej marketingovej konferencii som dostal otázku, či existujú lovebrandy. Hádam ako jediný zo spíkrov som odpovedal, že neexistujú.
Značky na sociálnych sieťach: Čo na nich vlastne majú robiť? Surfujúc po Facebooku, Instagrame, LinkedIne či TikToku narážame príliš často na komunikáciu, pri ktorej vieme povedať, čo od nej klient pravdepodobne očakáva. A aj to, prečo sa toho pravdepodobne nedočká.