Kino nie je pre mňa iba zážitok z veľkého plátna. Je to hlavne vzrušujúci biznis: baví ma sledovať stratégie filmových štúdií, ako kalkujú s dátumami premiéry, ako ich produkty potešia nečakane vyššími tržbamI (napr. Neighbors alias Susedia na odstrel) alebo naopak sklamú (nebudem menovať).
A potom tie tržby, keď taký Transformers: Age of Extinction zarobí vo svete 750 miliónov dolárov a ďalej rastie. Alebo keď Na hrane zajtrajška (Edge of Tomorrow) tiež vyrobí devätciferné tržby, ale stále to nie je z biznisového hľadiska ono.
Na Slovensku priniesol kinobiznis minulý rok tržby 18,8 milióna eur podľa Únie filmových distribútorov. A aj u nás sa dejú zaujímavé veci: napríklad animák Ako si vycvičiť draka 2 (How to Train Your Dragon 2) vie za mesiac vygenerovať 600-tisícové tržby.
Z biznisového hľadiska sa kinu u nás venuje málokto. Tak som si povedal: prečo nie Stratégie. Minimálne leto bude ešte zaujímavé, čaká nás Úsvit planéty opíc, Hercules, Strážcovia Galaxie... Každý týždeň sa budeme venovať blockbusterom aj prepadákom a ich tržbám na Slovensku. Prvá správa je tu, ďalšia príde čoskoro. Zvolili sme podľa vás dobrú formu - že sa sústredíme primárne na tržby, menej už na počet predaných lístkov a skoro vôbec nie na filmy z produktového hľadiska? Teším sa na váš feedback. Ak máte k tomu čo povedať, môžete mi napísať váš názor na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript..