StoryEditor

PIAF 2014 – Deň prvý

29.05.2014, 09:37
PIAF je zárukou, že do Prahy prídu ľudia svetového mena.

Pre mňa osobne po tretíkrát, ale celkove 5. ročník už predznamenáva to, že Prague International Advertising Festival si buduje tradíciu. V našom stredoeurópskom priestore nemá takýto festival obdobu a je len dobré, že si získava meno aj mimo náš región. Gro ľudí, ktorý prišli boli predsa len domáci, ale anglicky hovoriacich ľudí rozhodne nebolo málo.

Náplň festivalu sa nemení: 2-dňový program prednášok a workshopov prináša pestrú zmes tém a ľudí zo zahraničia. Festival je zakončený slávnostným vyhlásením najlepších prihlásených reklám. Ako novinka pribudlo vyhlásenie najlepších agentúr v ČR.

Workshopy boli prvé na programe dňa a mňa zaujal, ten z dielne Nýdrle o service designe. Tento obor sa v ostatnom čase dosť vyhrieva na vlne popularity. Je to cieľavedomá príprava a vylepšovanie služieb a skúmanie cesty zákazníka pred, pri a po používaní produktu.

Účastníci sa zaoberali prípravou služieb a produkt pre zdravý fast-food. Rozmýšľanie nad všetkými možnosťami, ktoré sprevádzajú rozhodovanie zákazníka, cez príchod do prevádzky je zaujímavé a ten, kto nemá vlastný biznis určite narazil na mnohé problémy, ktoré ako zákazník možno ani nevnímal.

 

Will Rust, opäť potvrdil povesť skvelého prezentéra a zabávača, ktorý vie ako si získať pozornosť publika. Možno neobjavil teplú vodu, čo robí reklamu dobrou, ale spôsob akým podáva informácie je nezameniteľný.

Jednoduchosť – v komplikovanom svete je tak príjemná. Čo nie je prekvapivá, aj pre ľudský mozog je jednoduchá reklama ľahká pre zapamätanie. A vlastne jednoduchosť je disciplína a smer, ktorým má kreativita v reklame prekvitať.

Buďte úprimný – nie neplatí to len pre reklamu samotnú. Platí to aj vo vzťahu agentúra klient. Ak klient požaduje 3 kreatívne cesty a máte iba jednu výbornú, tak mu to rovno povedzte. Keď klient sám zistí, že použiteľná je aj tak iba jedna, tak je to len horšie pre agentúru.

 

 

McDonals je synomum všetkého možného čo sa spája so západnou kultúrou a komerciou.

Zaujímavé zmeny v tejto firme prišiel prezentovať európsky viceprezident pre Brand Strategy Pierre Woreczek.Aj toto odvetvie zasiahlo vlna prispôsobovania  jedla podľa individuálnych prianí zákazníka. Veľmi dobrý odkaz mi zostal v pamäti, keď hovoril o odklone stratégie značky z fast foodu na good food fast. O tejto prednáške nájdete vyčerpávajúce informácie tu.

 

Alexander Stil z holandského Mindshare spomenul pekný príklad ako pracuje adaptívny marketing. Nemecký predajca elektroniky vyhlásil vojnu e-shopom a to tak, že garantuje najnižšie ceny vo svojich obchodoch. Aby boli schopní dodržať tento smelý výrok, ceny upravujú každodenne.

 

Vandu Wolfovú si najal Google, aby o ňom krásne prednášala a šírila dobré meno firmy na všetkých frontoch. Nikomu nevadilo, že ona nie je práve ten typ, ktorý rozumie technológiám. PIAF nebol výnimkou, takže sme dozvedeli, že v Google ponímajú budúcnosť agentúr ako content providers. Pozastavila sa nad tým, že tuzemské investície do médií neodrážajú globálne trendy tj. TV hrá v media budgete konštantne významnú úlohu. Možno sme len trochu pozadu, alebo len vytrvalo vedome ignorujeme trendy.

 

Z minulého roka sa môžete pozrieť na tieto posty

PIAF 2013 - Emotions Day

PIAF 2013 - Výber z ocenených kampaní

PIAF 2013 - Matt Wyatt poodhalil tajomstvo úspešných štátnych kampaní v boji proti zlozvykom

PIAF 2013 - Workshop Day

Chris Garbutt - Ľudia neznášajú reklamu

 

V roku 2012 AdArena priniesla tieto reporty

Výber z ocenených reklám na PIAF 2012

PIAF 2012 Day 2

Ted Florea a silne návyková droga5

PIAF 2012 Day 1

 

AdArenu môžete mať radi aj na Facebooku.

 

Michal Halmeš, AdArena

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 11:08