Pre mňa osobne po tretíkrát, ale celkove 5. ročník už predznamenáva to, že Prague International Advertising Festival si buduje tradíciu. V našom stredoeurópskom priestore nemá takýto festival obdobu a je len dobré, že si získava meno aj mimo náš región. Gro ľudí, ktorý prišli boli predsa len domáci, ale anglicky hovoriacich ľudí rozhodne nebolo málo.
Náplň festivalu sa nemení: 2-dňový program prednášok a workshopov prináša pestrú zmes tém a ľudí zo zahraničia. Festival je zakončený slávnostným vyhlásením najlepších prihlásených reklám. Ako novinka pribudlo vyhlásenie najlepších agentúr v ČR.
Workshopy boli prvé na programe dňa a mňa zaujal, ten z dielne Nýdrle o service designe. Tento obor sa v ostatnom čase dosť vyhrieva na vlne popularity. Je to cieľavedomá príprava a vylepšovanie služieb a skúmanie cesty zákazníka pred, pri a po používaní produktu.
Účastníci sa zaoberali prípravou služieb a produkt pre zdravý fast-food. Rozmýšľanie nad všetkými možnosťami, ktoré sprevádzajú rozhodovanie zákazníka, cez príchod do prevádzky je zaujímavé a ten, kto nemá vlastný biznis určite narazil na mnohé problémy, ktoré ako zákazník možno ani nevnímal.
Will Rust, opäť potvrdil povesť skvelého prezentéra a zabávača, ktorý vie ako si získať pozornosť publika. Možno neobjavil teplú vodu, čo robí reklamu dobrou, ale spôsob akým podáva informácie je nezameniteľný.
Jednoduchosť – v komplikovanom svete je tak príjemná. Čo nie je prekvapivá, aj pre ľudský mozog je jednoduchá reklama ľahká pre zapamätanie. A vlastne jednoduchosť je disciplína a smer, ktorým má kreativita v reklame prekvitať.
Buďte úprimný – nie neplatí to len pre reklamu samotnú. Platí to aj vo vzťahu agentúra klient. Ak klient požaduje 3 kreatívne cesty a máte iba jednu výbornú, tak mu to rovno povedzte. Keď klient sám zistí, že použiteľná je aj tak iba jedna, tak je to len horšie pre agentúru.
There's a big difference between creatives and creators @willrust #PIAF2014
— michal halmeš (@quakar_sk) May 20, 2014
McDonals je synomum všetkého možného čo sa spája so západnou kultúrou a komerciou.
Zaujímavé zmeny v tejto firme prišiel prezentovať európsky viceprezident pre Brand Strategy Pierre Woreczek.Aj toto odvetvie zasiahlo vlna prispôsobovania jedla podľa individuálnych prianí zákazníka. Veľmi dobrý odkaz mi zostal v pamäti, keď hovoril o odklone stratégie značky z fast foodu na good food fast. O tejto prednáške nájdete vyčerpávajúce informácie tu.
Alexander Stil z holandského Mindshare spomenul pekný príklad ako pracuje adaptívny marketing. Nemecký predajca elektroniky vyhlásil vojnu e-shopom a to tak, že garantuje najnižšie ceny vo svojich obchodoch. Aby boli schopní dodržať tento smelý výrok, ceny upravujú každodenne.
This is a good point why advertising has to be more individual and customized #PIAF2014 pic.twitter.com/ZGoLv1gyx9
— michal halmeš (@quakar_sk) May 20, 2014
Vandu Wolfovú si najal Google, aby o ňom krásne prednášala a šírila dobré meno firmy na všetkých frontoch. Nikomu nevadilo, že ona nie je práve ten typ, ktorý rozumie technológiám. PIAF nebol výnimkou, takže sme dozvedeli, že v Google ponímajú budúcnosť agentúr ako content providers. Pozastavila sa nad tým, že tuzemské investície do médií neodrážajú globálne trendy tj. TV hrá v media budgete konštantne významnú úlohu. Možno sme len trochu pozadu, alebo len vytrvalo vedome ignorujeme trendy.
Z minulého roka sa môžete pozrieť na tieto posty
PIAF 2013 - Výber z ocenených kampaní
PIAF 2013 - Matt Wyatt poodhalil tajomstvo úspešných štátnych kampaní v boji proti zlozvykom
Chris Garbutt - Ľudia neznášajú reklamu
V roku 2012 AdArena priniesla tieto reporty
Výber z ocenených reklám na PIAF 2012
Ted Florea a silne návyková droga5
AdArenu môžete mať radi aj na Facebooku.
Michal Halmeš, AdArena


