StoryEditor

Braňo Polák: Neviem si predstaviť model fungovania jedného klienta a troch mediálok

02.11.2012, 17:06

„Z víťazstva v tendri sa samozrejme tešíme. Ale má to háčik a viaceré úskalia – keďže nevieme, čo sme vlastne vyhrali a ako to bude fungovať – oficiálne víťazstvo tendra je v tomto prípade málo...“ hovorí na margo výsledkov tendra mediálnych agentúr, ktoré dnes vyhlásila spoločnosť Slovnaft, šéf jednej z víťazných agentúr – Braňo Polák zo Starmedie.

„Z víťazstva v tendri sa samozrejme tešíme. Ale má to háčik a viaceré úskalia – keďže nevieme, čo sme vlastne vyhrali a ako to bude fungovať – oficiálne víťazstvo tendra je v tomto prípade málo...“ hovorí na margo výsledkov tendra mediálnych agentúr, ktorú dnes vyhlásila spoločnosť Slovnaft, šéf jednej z víťazných agentúr – Braňo Polák zo Starmedie.

 

S: Čo hovoríte na to, že tender vyhrali okrem vás aj ďalšie dve mediálky?

Tender nikto nevyhral, iba sa jeho jednorazová forma zmenila pre tri agentúry na permanentný tender.

S: Pristúpite na klientove podmienky? Aké budú vaše ďalšie kroky?

Ak v dohode dvoch strán jedna stále mení parametre (v tomto prípade Slovnaft), nemôže druhá strana stále garantovať pôvodnú ponuku (v tomto prípade naša agentúra). Preto ak bude klient ochotný, sme pripravení dohodnúť sa na fair podmienkach pre obe strany, kde vzájomné výhody budú reflektovať vzájomné garancie.

S: Viete si predstaviť fungovanie tohto modelu spolupráce – jeden klient a tri mediálky?

Jednoduchá odpoveď – neviem. A ani sa ho ako agentúra nemienime zúčastňovať. Klient to má od nás opakovane komunikované, aj s príkladmi z minulosti, že jediné, čo takýto model doteraz zadávateľom priniesol, je nulová konzistencia a kontinuita, veľa práce, neistota na trhu a zmätok v médiách. Zjavne sa však stále nájdu takí klienti, ktorí si to chcú vyskúšať na vlastnej koži.

S: Akú mal klient podľa vás motiváciu, keď sa rozhodol pre tri agentúry, respektíve nevedel sa rozhodnúť len pre jednu?

Na toto sa treba spýtať klienta.  No oveľa radšej by som zagratuloval víťazovi (inej agentúre, ako našej), nech už to vyhral akokoľvek a s akýmikoľvek podmienkami, ako takéto riešenie, ktorého by sme mali byt súčasťou... Myslím, že takéto riešenia sú veľmi nešťastné a iba dokazujú, ako sila a vplyv interných oddelení centrálnych nákupov (na úkor v našom prípade napr. oddelenia marketingu alebo komunikačné odd.) začínajú robiť aj v našej brandži tendre a ich výsledky nezmyselnými a nerealizovateľnými.

 

Prečítajte si, ako na rovnaké otázky odpovedal šéf ďalšej z troch víťazných agentúr - Vladimír Vokáľ z Unimedie.

Zdroj: Miroslava Klempová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 11:10