StoryEditor

Slovensko a trendy v online (časť druhá)

15.12.2017, 09:00
Autor:
pzpz
Na tému trendov na budúci rok sa vyjadrili odborníci z Asociácie digitálnych marketingových agentúr.

Na trendy roku 2018 sme sa opýtali odborníkov z ADMA. Prečítajte si, ako to vidia oni.

adma
Jiří Korpa-Ondo
Media Stratég
Digiline

Artificial Intelligence (AI) sa pomaly, ale isto dostáva do našich životov či si to uvedomujeme, alebo nie. Jej zavádzanie do bežných produktov zvýši povedomie o jej využití a ľudia budú čoraz viac očakávať benefity v podobe zjednodušenia života.

Značky, ktoré na to zareagujú ako prvé, môžu budúci rok veľa získať. Počas ďalšieho roka môžeme očakávať ešte väčšie posilnenie Facebooku a Googlu.

Značky, ktoré doteraz ignorovali video alebo komunikáciu na sociálnych sieťach, budú mať ešte viac dôvodov, prečo zahrnúť do svojich plánov aj tieto platformy. Bez rozdielu či budú tieto médiá u nás experimentovať so zmenami, alebo nie.

Celosvetový rast ekonomiky zvyšuje posledné roky výdavky do reklamy. GDPR, ePrivacy a rast AdBlockov, môže budúci rok pripraviť veľa zmien v rámci mediálnych stratégií.

Firmy by mali už teraz hľadať nenásilné a prirodzené formy reklamy, ktoré budú ľudia vyhľadávať. Natívna reklama budúci rok zvýši celkom určite svoj podiel na trhu.

adma
Marek Šulik
Strategy Director
Visibility

V prvom rade to bude určite GDPR nariadenie o ochrane osobných údajov, ktoré bude zavedené v máji 2018. Google, Facebook a ani ďalšie reklamné systémy nebudú môcť využívať niektoré osobné dáta na reklamné účely bez súhlasu užívateľov. Môže to negatívne ovplyvniť dosah kampaní aj prácu agentúr. Kvôli tomuto môžeme očakávať aj zvýšený záujem o natívny obsah a o mikro influencerov. Firmy budú hľadať možnosti ako osloviť ľudí mimo štandardných marketingových kanálov. Práve tieto dva kanály sa môžu stať trendom pre rok 2018.

adma
Marek Didák
Creative Director
Hype

V prvom rade live streaming, keďže ľudia radi sledujú obsah v reálnom čase a najväčší hráči digitálneho prostredia ho vo veľkom tlačia. Takisto bude silná rozšírená realita, ktorá sa dnes už dá tvoriť pomocou smartfónov a pre ľudí je mimoriadne atraktívna. No a určite aj pokračujúci rozmach natívnej reklamy. Stále viac marketérov si totiž začína uvedomovať jej výhody.

adma
Ján Papač
Strategist
Triad Advertising

Najväčšími hráčmi na tomto poli sú Google a Facebook, takže najmä ich novinky a protežovanie istých formátov ovplyvnia fungovanie digitálu na našom malom piesočku. Z hľadiska inovácií všetko nasvedčuje tomu, že obaja sa budú predbiehať v implikácii rozšírenej reality do svojich platforiem. V taktikách pre digitál bude mať Instagram najväčší priestor vo svojej histórii, čo súvisí s tým, že na ňom bude takmer 1 milión Slovákov a so sekundárnej sociálnej siete sa stáva jedna z najväčších platforiem na trhu.

Trendom bude tiež príprava rôznorodých kreatívnych výstupov pre každú platformu v rámci digitálu už pri jej produkcii. To znamená napríklad prispôsobovanie dĺžky a formátu videa pre rôzne sociálne siete. Pomaly, ale isto bude dochádzať k digitalizácii tradičných reklamných placementov a formátov, napríklad citylightov alebo audiospotová reklamná komunikácia mimo klasických rádií, napríklad prostredníctvom Spotify.

adma
Peter Šurín
Strategy director
Elite Solutions

Úprimne, som unavený z každoročného naháňania sa za „trendami“ určenými pre daný rok. Dnes sa zaoberáme reálnym zavádzaním trendov predikovaných pred troma rokmi. Marketéri doháňajú resty z minulých rokov, nie ešte aby riešili nastolené trendy na 2018. Takže dúfam, že najväčším trendom bude spomalenie a robenie vecí poriadne – poctivo.

adma
Andrej Salner
Partner
Pizza SEO

Dôležitý trend bude dôraz na kvalitu umiestnenia digitálnej reklamy kvôli ochrane dobrého mena značky – po veľkých globálnych brandoch budú tému riešiť aj väčší lokálni hráči. Kyvadlo sa od zacielenia konkrétneho používateľa bez ohľadu na umiestnenie vráti k nákupu konkrétnych kvalitných umiestnení, ktoré sa k brandu hodia.

Veľkým trendom bude integrácia digitálu do biznis procesov v rámci veľkých firiem, teda digitál vylezie zo samostatného „chlievika“. Keďže digitálne kanály narástli na dôležitosti, prestávajú byť doménou izolovaných malých oddelení a firmy ich vďaka tomu lepšie využijú pri plnení rôznych biznis cieľov (nielen brandové a obchodné ciele, ale napríklad aj HR). Ďalším súvisiacim silným trendom bude lepšie prepojenie online marketingových kanálov navzájom (napríklad sociálne siete verzus web) a online kanálov s offline.

01 - Modified: 2017-12-14 08:59:07 - Feat.: 0 - Title: Slovensko a digitál v roku 2018 (časť prvá) 02 - Modified: 2017-12-14 10:55:16 - Feat.: 0 - Title: Od umelej inteligencie k live videám a najmä mobilom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 05:47