StoryEditor

Indické úrady zakázali vysielať počas dňa reklamy na kondómy

14.12.2017, 09:48
Autor:
ČTKČTK
Indické ministerstvo informácií zdôvodnilo zákaz neblahým vplyvom na deti.

Indické ministerstvo informácií zakázalo televíznym staniciam, aby počas dňa vysielali reklamy na kondómy. Zdôvodnilo to tým, že by mohli mať neblahý vplyv na deti. Tento krok vyvolal v druhej najľudnatejšej zemi na svete vlnu nevôle a tiež kritiku zo strany zdravotníckych expertov, napísala agentúra Reuters.

"Pokiaľ sú reklamy cestou k vytvoreniu dopytu po bezpečnom pohlavnom styku a po plánovanom rodičovstve, potom musíme zaistiť, že nebudú podrobené žiadnym obmedzením," uviedla riaditeľka charitatívnej organizácie Population Foundation of India Púnam Muttrédžaová.

Zákaz podľa nej ohrozuje desiatky rokov pokroku v indickom zdravotníctve. Úradom preto navrhuje namiesto úplného zákazu zvoliť pre vysielanie reklám vhodné časové rozpätie.

V Indii teraz žije 1,3 miliardy ľudí a podľa odhadu OSN by v roku 2024 mala počtom svojich obyvateľov prevýšiť i Čínu, ktorá si aktuálne drží prvenstvo. Podľa štúdie, ktorú zverejnil zdravotnícky týždenník The Lancet, bola v roku 2015 viac než polovica z 48 miliónov tehotenstiev v Indii nechcená. Tretina z nich skončila interupciou.

Hoci kondóm používa menej než šesť percent Indov, podľa zdravotníkov je stále najúčinnejšou antikoncepciou. Pomáha plánovanému rodičovstvu a chráni pred šírením pohlavných chorôb.

"Zákaz je spiatočnícky... Ľudia majú pohlavný styk omnoho skôr a tieto reklamy ich môžu poučiť o bezpečnom sexe. Reklamy na kondómy nie sú o vzrušení, nie sú o sexe, ale o bezpečnom sexe," cituje agentúra Koniniku Rojovú z charitatívnej organizácie, ktorá pracuje s ľuďmi chorými na AIDS a s LGBT komunitou.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 05:17