Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Ak ste nepočuli mediálne správy z Googlu z júna 2021, vedzte že „pohroma“ sa odkladá. Áno, hovoríme o cookies tretích strán, ktoré sa nadobro mali pochovať koncom tohto roka. Google však zvážil okolnosti na trhu a podľa najnovších správ sa s cookies definitívne rozlúčime až koncom roka 2023.

Keď sa správa o ukončení podporovania cookies tretích strán v prehliadači Chrome (ten mimochodom so 64 % dominuje v percentuálnom rozdelení využívania internetových prehliadačov celosvetovo) začiatkom roka 2020 objavila, len málokto si v tej chvíli vedel predstaviť, ako by reklamný svet „po“ mohol vyzerať.

Veci treba uviesť na pravú mieru

Na tomto mieste je však vhodné poznamenať, že nekončia cookies ako také, odchádzajú iba tie tretích strán. 3rd party cookies, zjednodušene povedané, identifikujú používateľov na internete (pokiaľ im to podľa aktuálnych nariadení vyslovene nezakázali) a na základe sledovania webovej aktivity týchto používateľov nám umožňujú presnejšie cieliť reklamy na internete. Tieto informácie uchováva priamo webový prehliadač používateľa a zbiera/zdieľa ich naprieč doménami. 1st party cookies ostávajú. Sú to dáta z danej domény, ktoré umožňujú zapamätať si heslá vašich zákazníkov alebo ich nedokončený nákup – primárne s cieľom zlepšiť ich 'user experience'.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.