Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieSlovensko podľa spoločnosti Ozeta momentálne žije folklórnym trendom. Tradičná slovenská značka sa snaží kráčať s dobou a preto sa rozhodla spolupracovať s modrotlačiarom Matejom Rabadom.
Edícia je určená pre pánov a ich synov, synovcov a pod. V krásnom drevenom balení v nej nájdete vreckovku, pánsku kravatu, pánskeho motýlika a chlapčenského motýlika.
Počiatky idey spolupráce na unikátnej limitovanej edícii siahajú na medzinárodnú odevnú výstavu Trenčín Mesto Módy 2017, kde Ozeta aj Matej Rabada získali ocenenie Zlatá Fatima. Ozeta v kategórii pánsky odev a Matej Rabada v kategórii hand made výrobca roka.
Výsledkom je ručne a v každom kroku na Slovensku vyrábaná kolekcia. “Myšlienka spojenia ma absolútne nadchla, okrem iného aj pre presah modrotlače do pánskej módy,” povedal modrotlačiar Matej Rabada, “Modrotlač bola totiž v minulosti charakteristická pre dámsku módu a interiérové doplnky.”
Výroba plátna trvala približne 2 týždne, nasledovalo šitie, ktoré bolo v kompetencii snúbenice Mateja Rabadu, textilnej dizajnérky Veroniky Galášovej. “Vreckovky sú na ušitie pomerne jednoduché,” povedala Veronika, “avšak motýlik a kravata sú časovo náročné. Tak napríklad ušitie jednej kravaty trvá niečo cez dve hodiny: najprv je potrebné dopasovať vzor do strihu, vystrihnutý diel vystužiť, prišiť podšívku, zošiť to, prevrátiť naruby, zažehliť a na záver ručne prišiť štítok tak, aby nebol viditeľný šev.”
Zaujímavá je aj samotná výroba plátna, kde príprava 10 metrov so šírkou 140 cm trvá približne 8 hodín. Samotná tlač totiž zaberie 3 hodiny, plátno zreje 3 - 14 dní, v závislosti od vzoru, farbenie trvá 1,5 hodiny a prepieranie vo vode a kyseline ďalších 3,5 hodiny. Z týchto 10 metrov je následne možné vyrobiť približne 100 motýlikov. Ušitie motýlika trvá približne 1 hodinu.
Na výrobu limitovanej edície bol vybraný vzor z depozitu Oravského múzea, pôvod ktorého siaha do roka 1860.
Tradičná slovenská značka má na Slovensku nielen sieť 24 predajní, ale priamo aj výrobný závod, v Topoľčanoch. Produkty tak na Slovensku nielen predáva, ale aj šije. Až približne 60 % tejto slovenskej výroby je pritom určenej na export do zahraničia. “Asi najznámejším zahraničným zákazníkom je letisko SCHIPHOL v Amsterdame, kde všetok obslužný personál nosí pracovný odev zo Slovenska,” povedal Miloš Hrbatý, “Ďalších významných obchodných partnerov máme v Škandinávii, Beneluxe, Nemecku, Rakúsku, Rusku, atď.” Generálny riaditeľ dodal, že v zahraničí na slovenskej výrobe oceňujú najmä kvalitu šitia a vhodnú voľbu materiálov, ktorá zaručuje nielen eleganciu, ale aj komfort nosenia.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.