13.06.2018, 12:46

Cannes Lions 2018: Tipujte s nami víťaza

Svetové reklamy, ktoré bojujú o najvyššie ceny.

Cannes Lions 2018: Tipujte s nami víťaza
Zdroj: Edeka

Už o týždeň sa začína vo francúzskom Cannes 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete - Cannes Lions. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.

Cannes Predictions je nielen príležitosť staviť si na víťazov, ale zároveň dostať v skratke ucelený pohľad na súčasné trendy v komunikácii a smerovaní svetovej reklamy. 

Pozrite si spolu s nami dvadsať najhorúcejších favoritov na sošky levov. Postupne zverejníme všetkých dvadsať kandidátov, pričom pri každom zverejnenom spote uvidíte aj komentár odborníka z agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií, ako aj názor, ktorá reklama z reklamného battle je zaujímavejšia.

EDEKA vs. LADBIBLE & Plastic Oceans 

Vo videu uvidíte obidve reklamy a hneď pod nimi vyjadrenia jedného z "tímu" agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií. 

Zdroj: Archív

Martin Motáček
Creative Director
Wiktor Leo Burnett

Vyberať si medzi kreatívou pre EDEKA a LADBIBLE je naozaj ťažké, 
Oba sú to totiž nápady, aké vyhrávajú Cannes. Ak však už musím, prikláňam sa k Trash Islands. Je to naozaj idea, ktorá má šancu meniť svet. Bez toho, aby vytvárala nejaké nové konštrukty a ohýbala realitu, len s využitím aktuálneho statusu quo dokázala upozorniť na obrovský problém. Ak má niečo šancu dostať v hodnotení 7+ magickú desiatku, je to práve táto vec. Tlieskam.

EDEKA: 8

TRASH ISLANDS: 10

Zdroj: Archív Stratégie

Patrícia Žilková
Redaktorka
Stratégie

Obidve práce upozorňujú na spoločenský problém veľmi kreatívnym spôsobom. EDEKA stavila na jednoduchšie prevedenie kampane, a tým, že si ju ľudia prežili, vyvolala okamžité reakcie. LADBIBLE ideu prepracoval do najmenšieho detailu a pracoval s reálnymi faktami, ktoré takisto každého na problém upozornili. Mne osobne sa však viac páči práca EDEKA, vyhrala u mňa jasným odkomunikovaním message.

EDEKA: 8
LADBIBLE: 7

Práce dostávajú známky od 1 - 10, rovnakou číselnou škálou hodnotíme práce prihlásené do Hodnotenia Stratégií. A čo znamenajú jednotlivé známky?

1 - ZBYTOČNÁ
Táto práca je zbytočným mrhaním času a peňazí. Riešenie je bez konceptu, bez vzťahu ku značke či potrebám spotrebiteľa. Naopak, z riešenia cítiť, že takýto koncept skôr škodí značke samotnej.

2 - BEZ NÁPADU
Toto riešenie nemá žiadnu myšlienku. Ak by značka kontinuálne takto komunikovala, nič sa na jej vnímaní u spotrebiteľa nezmení. Reklama nenesie žiadne posolstvo a kreatívne riešenie nie je postavené na žiadnom insighte či produktovom parametri.

3 - NUDNÁ
Kreatívny nápad a aj jeho prevedenie sú obyčajné. Je to reklamné klišé. Riešenie je miliónkrát videné naprieč rôznymi kategóriami a jeho uchopenie je neoriginálne. Zákazník takúto reklamu prestane vnímať ešte skôr, ako sa pokúsi doručiť mu posolstvo.

4 - PREDVÍDATEĽNÁ
V navrhnutej kreatíve a stratégií všetko sedí. Akurát vo vás reklama nevyvoláva požadovanú či očakávanú reakciu. Riešenie je štandardné. Neprezentuje žiaden jednoznačný racionálny ani emocionálny benefit. Takúto reklamu ste už videli.

5 - KOMPETENTNÁ
Toto riešenie ponúka zaujímavý uhol pohľadu na značku či produkt alebo niektorý z jeho parametrov. Z reklamy je jasné, aké miesto v živote ľudí chce produkt či značka zaujať. Takto podané posolstvo reklamy zaujme a bude doručené ľuďom.

6 - PROSPEŠNÁ
Túto prácu si ľudia všimnú a nepovažujú čas, ktorý pri nej strávili, za zbytočný. Je to inteligentná reklama, ktorá používa zaujímavú formu a nástroje na komunikáciu dobre zvoleného benefitu či posolstva. Je to média neutrálna idea, ktorá podnecuje spotrebiteľa sa nad ňou zamyslieť.

7 - INOVATÍVNA
Práca, ktorá vyčnieva. Práca, ktorú budú ľudia chcieť vidieť znova kvôli inovatívnemu nápadu a neopozeranej exekúcii. Práca, ktorá inšpiruje a vťahuje spotrebiteľa do sveta značky a naopak, spotrebiteľ chce mať takúto značku vo svojej blízkosti. Zdobí ju jedinečný nápad a brilantná exekúcia. 

8 - LÍDROVSKÁ
Jedna z najlepších prác v kategórii. Reklama má potenciál silne pôsobiť na ľudí a dokáže ich podnietiť k prehodnoteniu vnímania produktu alebo značky. Je to idea, ktorá stanovuje štandard komunikácie lídra na trhu v danej kategórii.

9 - ŠPIČKOVÁ
Táto práca súperí s najlepšími nápadmi v reklame naprieč kategóriami. Ľudia o nej chcú hovoriť a zdieľať ju v spojitosti so značkou či produktovým parametrom. Je to idea, ktorá má silu ovplyvňovať myslenie a správanie sa ľudí.

10 - SVETOVÁ
Je to absolútna bomba. Idea, ktorá je natoľko jedinečná, že dokáže zaujať a osloviť akéhokoľvek spotrebiteľa na celom svete. Je to myšlienka, ktorá hlboko zasahuje do vnútorného sveta každého z nás a zanechá trvalú a hodnotnú stopu. Takto komunikujú najhodnotnejšie značky sveta.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.