Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
27.09.2018, 04:00

Firmy posilňujú sponzoring. Nevedia však, či sa im oplatí

  • Najväčšia časť sponzoringových investícií smeruje do športu.
  • Ako si zadávatelia zmerajú efektivitu investovaných prostriedkov?
  • Exaktné čísla sú prínosom aj pre športové zväzy, ktoré si dokážu na základe výsledkov nakontrahovať sponzorov.
  • Optimalizovať sa dá aj stratégia na sociálnych sieťach. Ktorá platforma prináša najväčšiu hodnotu a ako účinnejšie „postovať“?
  • Pozrite si case study zo Slovenska (SZĽH) a zahraničia (VANS).
Firmy posilňujú sponzoring. Nevedia však, či sa im oplatí
Zdroj: TASR – Roman Hanc

Celosvetové výdaje firiem na sponzorské aktivity by sa tento rok mali zvýšiť o takmer päť percent na 65,8 miliardy dolárov (55,9 miliardy eur). Väčšina firiem však nevie, či sa im tieto výdaje skutočne oplatia, vyplýva z údajov organizácie World Advertising Research Center (WARC).

Najväčšia časť peňazí by mala smerovať do športu. Podľa prieskumu je hlavným dôvodom výdajov na sponzoring snaha o zvýšenie povedomia o značke, no len necelá pätina odborníkov sa domnieva, že dokáže určiť návratnosť investovaných prostriedkov. Hoci logo na dresoch športového tímu či reklama na štadióne môžu prispieť k zlepšeniu postoja spotrebiteľov k danej firme, len dve pätiny firiem majú stanovené postupy na meranie vplyvu sponzorských aktivít.

Čo prináša sponzoring značkám?

Na slovenský trh prináša metriku, ktorá zadávateľom presne zmeria efektivitu prostriedkov investovaných do sponzoringu, spoločnosť Kantar Media. „Meranie efektivity sponzoringových aktivít je aj pre marketingového manažéra preukázateľné meradlo, ktoré okrem sledovanosti a GRP-ov dokáže vyčísliť aj mediálnu hodnotu takýchto aktivít,“ vysvetľuje Tatiana Böhmerová, Head of Ad Intelligence Client Services Kantar Media.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.