StoryEditor

Ako značky komunikovali minulý rok? Vybrali sme to najlepšie zo slovenských kampaní

27.12.2018, 09:18
Autor:
(pš)(pš)
Nové tváre v reklamách, spoločenská zodpovednosť, pekný dizajn, či inovácie. Agentúry posunuli úroveň slovenskej reklamy vyššie.

Slovak Telekom vymenil Sagana za Bekima
Sagan bol tvárou Slovak Telekomu tri roky. A pokiaľ bol počas tohto obdobia Sagan najrýchlejším Slovákom, Slovak Telekom zasa operátor s najrýchlejšou 4G sieťou na Slovensku. Začiatkom roka však operátor vymenil Sagana za nového hrdinu. Stal sa ním charizmatický Bekim, obyčajný chalan so silným príbehom. Bekim sa v detstve dal na dráhu profesionálneho cyklistu, keď na bikrosových pretekoch nešťastne spadol a ochrnul. Slovak Telekom takto pokračuje s novým hrdinom v duchu svojho hlavného claimu Nič nie je nemožné. V tomto kontexte vznikla aj jedna z prvých reklám s Bekimom, v ktorej Bekim hovorí: "Doktori vraveli nie, no ja hovorím áno!" Reklamu pre Slovak Telekom pripravuje agentúra MUW Saatchi & Saatchi.

Slovenská sporiteľňa bez bilbordov s Matejom Tóthom
Svoju komunikáciu tento rok výrazne posunula aj Slovenská sporiteľňa. Začala sa prezentovať ako zodpovedná značka. V lete oznámila, že chce prispieť k lepšiemu prostrediu tak, že bude bojovať proti vizuálnemu smogu a skončí s reklamou na bilbordoch. Neskôr prišla s kampaňou #mamnato, ktorá ju má formovať do pozície zodpovedného a inovatívneho lídra pre život a podnikanie. Hlavnou tvárou kampane bol Matej Tóth, ďalšími hrdinami Dagmar, členka integrovaného Tanečného klubu Danube Bratislava a Mário, majiteľ kaviarne black. Slovenská sporiteľňa zároveň odštartovala historický najvyšší grant v rámci svojej nadácie vo výške 250-tisíc eur. Kampaň pre Slovenskú sporiteľňu navrhla agentúra Jung von Matt/Donau.

Absolut poukázala na pestrosť Slovenska
Svojou kampaňou doslova zdvihla Slovákov a Slovenky zo stoličiek. Môže za to slovenská mulatka Natalie a claim "Slovenské mamičky, pekné dcéry máte". Absolut touto reklamou, ako povedali jej autori – slovenská agentúra Triad, chcela podporiť tému tolerancie. A trafila klinec po hlavičke! U nás to bola jedna z najdiskutovanejších kampaní vôbec, ktorá rozdelila Slovensko na dve polovice. Naozaj je dnes Slovensko pestrofarebné? Kampaň navrhla agentúra TRIAD.

Popradská káva už nedelí kávičkárov
Jedno z najvirálnejších onlinových reklamných videí sa tento rok podarilo tento rok agentúre Zaraguza. Tá ho navrhla pre klienta Baliarne obchodu Poprad a pre Popradskú kávu. Pri tvorbe videa vychádzala agentúra z premisy, že ľudstvo má od nepamäti potrebu komentovať pitie kávy. A to je presne to, čo Popradská káva robiť nechce – deliť ľudí na takých a hentakých kávičkárov. Ale na kávičkárov, ktorí pijú kávu tak, ako sú zvyknutí.

Poštová banka si vybrala Fantomasa
Na jar sa v slovenských televíziách udomácnil Fantomas. A to prostredníctvom reklamy pre Poštovú banku. Fantomas takto vystriedal Angeliku či Cliffhangera, ktorí sa v komunikácii Poštovej banky objavili ešte v jesennej sezóne 2017. Banka svoj výber zdôvodnila tým, že už pri predchádzajúcich „filmových“ spotoch, v ktorých vystupovali práve Angelika a Cliffhanger, sa jej potvrdilo, že spoty dokážu upútať diváka a posolstvo je pre nich ľahko zapamätateľné. A preto sme mohli vidieť Fantomasa v kampani „Poštovky“ počas celého roka v rôznych vtipných momentoch. Pre banku navrhuje kampane agentúra Wiktor Leo Burnett.

Tatra banka posunula svet inovácií opäť dopredu
V tomto roku Tatra banka predstavila inováciu Tvárová biometria, vďaka ktorej si môžete otvoriť online účet, na ktorý sa dajú ihneď poslať peniaze, vybrať si ich z bankomatu či robiť prevody. Ako vytvoriť kampaň, kde by ste túto inováciu pochopili okamžite a zároveň by bola v štýle predchádzajúcich kampaní? Majstrovsky sa s tým vyrovnala agentúra MADE BY VACULIK.

Koniec Zlatého Bažanta Nealko
Spoločnosť Heineken sa rozhodla, že ukončí predaj svojho produktu Zlatý Bažant Nealko a na trh príde s novinkou Zlatý Bažant 0,0 %, vôbec prvým slovenským pivom, ktoré neobsahuje ani kvapku alkoholu. Agentúra Wiktor Leo Burnett vymyslela celú komunikáciu tak, že v jej úvode najskôr oznámila koniec obľúbeného Nealka. Informáciu zverejnil na sociálnej sieti sám šéf Heinekenu, čo sa stalo pre médiá hodnoverným dôkazom. Tie informáciu rozšírili, a o niekoľko dní odštartovala kompletná kampaň Zlatý Bažant 0,0 %: Čauko Nealko, vitaj Zlatý Bažant 0,0 %!

Sova Ute pre ČSOB
Do zvieracej ríše sa tento rok ponorila ČSOB banka. Ak si pamätáte, jej hlavným hrdinom v reklamách bol úspešný manažér. Tohto tento rok vystriedala biela polárna sova Ute. Tá je stelesnením – múdrosti. V prvom spote sa aj hovorilo: „Múdre je nechať si poradiť.“ Koncept pre ČSOB navrhuje agentúra MUW Saatchi & Saatchi.

Union s novým anjelom strážnym
Vo februári sa prvýkrát „zverila do krídel anjela strážneho“ poisťovňa Union. Hlavným predstaviteľom sa stala postava Anjela strážneho v podaní Ľuboša Kostelného. Úlohou komunikácie je prepojiť všetky komunikácie troch poisťovní, ktoré v portfóliu Union má. Komerčná, zdravotná aj digitálna poisťovňa sa v médiách začali prezentovať ako jedna tvár. Koncept navrhla agentúra This is locco, ktorú neskôr nahradila agentúra MADE BY VACULIK.

Prvá stavebná sporiteľňa nadchla logom v reklame
S reklamou Prvej stavebnej sporiteľne je spätý lišiak, v poslednom období aj s partnerkou. V tomto roku však agentúra Respect APP posunula komunikáciu spoločnosti úplne novým, dizajnovo atraktívnejším smerom. Hlavným prvkom reklamy sa stalo samotné logo spoločnosti, ktoré vďaka grafickému vyhotoveniu dokázalo podporiť claim: "Meníme bývanie na domov".

Respect APP prihlásila vizuály pre PSS- tradičným poskytovateľom úverov na bývanie. Claim značky je “meníme bývanie na domov”. Variácie loga PSS ilustrujú rôzne životné situácie v domácnosti. Od detských hier cez zariaďovanie až po rekonštrukciu. Jednoduchým vizuálnym spôsobom v rámci loga v imidžovej kampani vyjadruje agentúra práve tento prisľúb značky. Respect APP prihlásila vizuály pre PSS- tradičným poskytovateľom úverov na bývanie. Claim značky je “meníme bývanie na domov”. Variácie loga PSS ilustrujú rôzne životné situácie v domácnosti. Od detských hier cez zariaďovanie až po rekonštrukciu. Jednoduchým vizuálnym spôsobom v rámci loga v imidžovej kampani vyjadruje agentúra práve tento prisľúb značky. archív

Kategória Kategória PSS

O2 si aj v tomto roku pripomenula 17. november a zapojila aj ostatné firmy

Aj v tomto roku pokračovala spoločnosť O2 v kampani, ktorá si pripomenula dôležitosť 17. novembra 1989. V novembri už spoločne s inými firmami hľadala O2 "Tváre slobody", ľudí, ktorí v 1989 stáli na tribúnach, aby im poďakovali za to, že v tom čase našli odvahu odvahu vyjsť do ulíc a vybojovať slobodu a demokraciu. K výzve sa v tomto roku pripojili k O2 aj: Tesco Mobile, O2 Czech Republic, ako aj firmy Martinus, Pelikan, Pixel Federation, Slido, Sygic a Websupport. Kampaň pre klienta O2 navrhuje TRIAD.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 06:36