Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.02.2019, 11:15

Super Bowl ovládol Bud Light, Burger King a trailery na Game of Thrones či Handmaid's Tale

Značky stavili na humor, celebrity a predstavenie nových technológií.

Super Bowl ovládol Bud Light, Burger King a trailery na Game of Thrones či Handmaid's Tale
Zdroj: Youtube

Na menej kontroverzné témy, humor a známe tváre tento rok vsadili tvorcovia reklám odvysielaných počas finále zámorskej ligy amerického futbalu, ktorý vedľa prehliadky športového umenia ako vždy priniesol aj boj o pozornosť medzi poprednými značkami.

​Potom, čo v roku 2017 niekoľko spoločností vo svojich reklamách reagovalo na nástup Donalda Trumpa do prezidentského úradu, sa tento rok druhýkrát za sebou inzerenti kontroverziám vyhli. "Namiesto toho ponúkli reklamy, ktoré vyzdvihujú ženy, vzhliada k budúcnosti, tiež však vyvolávajú nostalgiu po 90. rokoch," zhrnul denník The New York Times (NYT). Niektoré spoty odkazovali na kultúrne fenomény z konca minulého storočia, výrazným motívom ale boli tiež roboti či umelá inteligencia.

Veľký záujem pritiahla reklama na Bud Light zasadená do stredovekého prostredia, ktorá sa po 50 sekundách nečakane zmení na upútavku na poslednú sérii Hry o tróny, ktorú začne televízia HBO vysielať 14. apríla. "Nikto nečakal, že z toho bude reklama na Hru o tróny, a mne to prišlo ako výborné a veľmi odvážne spojenie," komentovala nápad Wendy Clarková z agentúry DDB Worldwide.

Ako reklamu s najlepším posolstvom označuje na svojom webe časopis TIME spot aplikácie Bumble, ktorá sa prezentuje ako feministická zoznamka, v ktorej je prvý krok na ženách. "Ženy, lopta je na vašej strane," odkazuje krátke video komentované tenistkou Williamsovou. "Urobte prvý krok - v práci, v láske, v živote - a nečakajte, až vám dajú moc. Pretože jednu vec vám nepovedia: My už ju máme," hovorí víťazka 23 grandslamových turnajov.

Ďalšie reklamy sa tradične nezaobišli bez hviezd šoubiznisu, pričom podľa TIME v tomto smere všetky ostatné značky predčila Pepsi, ktorá angažovala komika Carella a raperov Lil Jona a Cardi B. Pivo Stella Artois zase vo svojom spote ukazuje herečku Parkerovú a Jeffa Bridgesa v ich kultových roliach zo seriálu Sex v meste a filmu Big Lebowski. Napriek preferenciám svojich postáv dajú pred koktaily Cosmopolitan a White Russian prednosť práve belgickému ležiaka, pretože "zmena môže byť celkom dobrá vec".

Odkazy na 90. roky doplňuje tiež účasť popovej skupiny Backstreet Boys po boku mladšej hviezdy Chance The Rapper v reklame na Doritos. Ďalšie reklamy, napríklad Amazon alebo značiek Mercedes a Pringles, zvolili futuristickejší tón a zapájajú, hoci predovšetkým humorným spôsobom, najnovšie technológie, či už existujúce, alebo vymyslené.

"Amazon vynikol, urobil reklamu z technologického sveta, ako má byť," povedal agentúre AP šéf agentúry DiMassimo Goldstein Mark DiMassimo. Reklama Amazonu ukazuje okrem iného, herca Harrisona Forda a Foresta Whitakera, ako bojujú s nepodarenými výrobkami využívajúcimi digitálnu asistentku Alex.

Iný technologický gigant Microsoft stavil miesto humoru na emócie a v jeho videu si deti s telesnými handicapmi pochvaľujú špeciálny ovládač, vďaka ktorému si môžu naplno užívať obľúbené videohry. Na svoje si prišli tiež fanúšikovia komiksových superhrdinov. Milované postavy ako Kapitán Amerika a Thor sa pripomenuli v novom traileri na film Avengers: Endgame.

Pozitívne ohlasy sú aj na Hyundai reklamu. Známy americký herec Jason Bateman v nej na každom poschodí predstavuje nepríjemné situácie. Až kým sa nedostanú na poschodie, kde sa ponúka poistka.

Adweek vybral top päť reklám Super Bowlu. Objavili sa medzi nimi aj trailery

Portál Adweek zverejnil rebríček reklám, ktoré počas reklamných breakov na Super Bowl najviac rezonovali. Zaujímavé je, že medzi top päťku najlepších reklám zaradil aj trailer na 3. sériu seriálu Príbeh služobnice a objavil sa tam aj trailer na poslednú sériu populárneho seriálu Hra o tróny.

Na piatu priečku určil Adweek reklamu na Bud Light. Agentúra Wieden + Kennedy New York pre pivnú značku pripravila výpravný minútový spot, v ktorom sa objavili morské príšery, či čarodeji. Pozrite si celý príbeh.

Amazon vo svojom tridsať sekundovom spote propagoval Alexu. Celebrity s ňou testujú rôzne pokyny, ktorých uskutočnenie sa nie vždy podarí.

Reklamný priestor počas 53. ročníka si zakúpila aj spoločnosť Hulu. Využila ho na predstavenie trailera tretej série úspešného seriálu s názvom Príbeh služobnice. V ukážke môžeme vidieť, že sa nálada v spote otočí a namiesto pochmúrnych čias je ukázaných niekoľko príjemných momentov.

Rôzne diskusie vzbudil spot Burger Kingu. Štyridsaťpäť sekúnd využila značka na to, aby ukázala, ako konzumuje hamburger Andy Warhol.  Ako sa vyjadril Adweek, pre brand je to odvážny krok, pretože nikdy neviete, ako na takýto počin bude verejnosť reagovať. Spot bol vytvorený z reálnych záberov dokumentu o Warholovi.

Top reklamou podľa Adweeku je ďalšia reklama na Bud Light. Teda na HBO, ktoré odvysiela poslednú sériu úspešného seriálu Game of Thrones. Zaujímavosťou je, že reklama predstavuje spoluprácu medzi dvoma najznámejšími agentúrami Droga5 a Wieden + Kennedy New York.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.