Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.06.2019, 09:49

Cannes Lions 2019: Grand Prix pre Burger King, pomoc nepočujúcim či Xbox prispôsobený pre zdravotne postihnuté deti

Toto sú víťazi najvyššieho ocenenia.

Cannes Lions 2019: Grand Prix  pre Burger King, pomoc nepočujúcim či Xbox prispôsobený pre zdravotne postihnuté deti
Zdroj: Cannes Lions

Najvýznamnejší festival reklamy pokračuje v oceňovaní najlepších reklám zo sveta.

Zo 66. ročníka Cannes Lions si najvyššie ocenenie odnášajú ďalšie práce. Pozrite sa, ktoré to sú:

Mobile Grand Prix

Práca Burger Kingu, ktorá získala najvyššie ocenenie aj v kategórii Direct. Jednoduchá myšlienka, ktorá ponúka zákazníkom Whopper za 1 cent, ak si ho objednajú v McDonald´s.

Innovation Grand Prix

V kategórii Innovation si Grand Prix odnáša projekt See Sound. Zariadenie, ktoré upozorňuje ľudí so sluchovým postihnutím na dôležité zvuky. Spoločnosť Wavio nahrala databázu miliónov zvukov a preniesla ich pomocou umelej inteligencie do zariadení, ktoré sú v zástrčke a do mobilu „vysielajú“ zvukové informácie pomocou textových správ. Pozrite si case study skutočne zaujímavej práce:

Radio and Audio Grand Prix

The Maze je fiktívna hlasová hra, ktorú si môžeme zahrať pomocou hlasového asistenta od Amazon.  

Porotcovia sa zhodli, že kampaň, po niekoľkých pokusoch použiť Alexu v reklame, prvýkrát vypálila správnym smerom a využila interakciu so spotrebiteľmi. Práca podľa nich inovatívne posúva hranice pracovania s hlasom a hlasovými asistentmi ako takými. Na to aby ste sa zapojili do hry vo fiktívnom svete stačia tri slová: „Alexa open Westworld“.

Brand Experience & Activation Grand Prix

Grand Prix v tejto kategórii vyhrala prácu, ktorú Xbox predstavil v reklame počas Super Bowl. Adaptívny ovládač spoločnosti Microsoft pre konzolu Xbox umožňuje deťom so zdravotným postihnutím hrať videohry presne tak, ako to dokážu absolútne zdravé deti.

Predseda poroty Jaime Mandelbaum vysvetlil, že Microsoft dostal Grand Prix za to, že nielen mení vzťah spotrebiteľov k značke, ale má nadpriemerný vplyv na životy. Ako priznal, na ocenenie Grand Prix bolo v tejto kategórii viacero adeptov, ale toto bolo skutočne to, čo neuveriteľným spôsobom funguje vo viacerých smeroch.

Creative Effeciveness Grand Prix

Projekt Black Supermarket prinútil Európsku úniu k legislatívnej zmene biodiverzity. Dokázal to tak, že otvoril supermarket, v ktorom predával potraviny, ktoré neboli legálne povolené na predaj z dôvodu nariadení EÚ. Kampaň poukázala na absurdnosť oficiálnych legálnych druhov semien, ktoré nie je možné predávať v krajinách EÚ a zaujala tak všetky médiá, až informáciu sprostredkovala zastupiteľstvu EÚ, ktoré ratifikovalo nové nariadenia o ekologickom poľnohospodárstve.

Ecommerce Grand Prix

Karta Do Black vyvinutá švédskou finančnou spoločnosťou Doconomy sa zameriava na pomoc spotrebiteľom v prekročení úrovne oxidu uhličitého spôsobeného spotrebným tovarom. Karta „sleduje“ nákup pomocou aplikácie a ak spotrebiteľ prekročí limit (vypočítaný podľa sumy, ktorá nesmie prekročiť limit, aby každá osoba znížila svoje emisie uhlíka o 50 percent do roku 2030) zablokuje ich ďalšiu transakciu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.