Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieSpoločnosť Kantar zverejnila rebríček Top 5 sektorov podľa výdavkov do reklamy. Výška investícií je uvádzaná v cenníkových cenách.
Celkový objem výdavkov stúpol o 12 percent a je na úrovni 2,2 miliardy eur. Najvyšší nárast o 34 percent zaznamenal internet (display reklama- video a bannery z približne 350 stránok a Youtube) a naopak najvyšší pokles noviny (-19 percent).
Kantar sa pozrel aj na počet televíznych reklám z časového hľadiska. Ak by sa niekoľko-sekundové televízne reklamy prerátali na dni, tak všetky reklamy JOJ Group by zabrali takmer 2/3 roka, konkrétne 236 dní. Reklamy Markíza Group by tvorili 130 dní a stanice RTVS len 6 dní z roka.
Rebríček Top 5 sektorov
V roku 2018 bol skokanom sektor Liekov a Liečiv, no v roku 2019 bol top hráčom sektor Obchodu (super-hyper markety, obchodné centrá, nákupné strediská a internetové obchodné domy) . Výdavky do reklamy v obchodnom sektore narástli o viac ako 40 percent a dostali sa na úroveň 359 miliónov eur. Najväčším spenderom v minulom roku bol obchodný reťazec Lidl.
Po dlhých rokoch čakania Obchod predbehol Finančný sektor. Ten s približne 283 miliónmi eur zaznamenal 8 percent nárast v komunikácii oproti roku 2018 a bol zosadený na druhú priečku. Do finančného sektora rátame banky, poisťovne, investičné, leasingové spoločnosti či obchod s cennými papiermi.
V rámci tohto sektora najvýznamnejší medziročný skok zaznamenala komunikácia havarijného poistenia a bankových úverov pre podnikateľov, avšak jednoznačne dominovala komunikácia spotrebiteľských úverov či elektronického bankovníctva. Zo zadávateľov najviac v roku 2019 komunikovala Slovenská sporiteľňa, viac ako osemtisíckrát sme videli jej spot Moderná pôžička.
Na treťom mieste vo výške výdavkov do reklamy v roku 2019 je sektor Liekov a liečiv. V minulom roku sme videli najmä reklamy na lieky na kĺby, proti bolesti a proti kašľu. Výdavky tohto sektora so sektorom Potravín sú podobné už niekoľko rokov.
GSK ako GlaxoSmithKline za farma sektor a Ferrero za potraviny sú na čele zadávateľov príslušných sektorov. Ferrero jednoznačne dominuje s komunikáciou kinder čokoládok, kokosového Raffaella či čokoládovej pomazánky. Druhým a tretím top komunikovaným segmentom v rámci sektoru Potravín po čokoládových bonbónoch sú káva a oplátky/sušienky/piškóty/perníky.
Záver Top 5 je v rukách sektora Telekomunikácie na čele s komunikáciou spoločnosti Orange.
Kantar postrehy:
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.