Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.09.2020, 12:54

Martin Keder: Musíme ísť po silnejšej a pravdivejšej emócii

  • Ako hodnotí Martin Keder úroveň prihlásených prác na tohtoročnej súťaži Zlatý klinec v kategóriách: Digital, Media, Promo & Activation, Kreativita v PR kampani, Kampaň, Kreativita v čase korony.
  • Ako posudzovala porota špeciálnu kategóriu Kreativita v čase korony.
  • Prečo sa rozhodli neudeliť Grand Prix.
  • Ako sa hodnotí klient, pre ktorého niekedy vymýšľal reklamu.
  • Čo by odkázal organizátorom súťaže.
     
Martin Keder: Musíme ísť po silnejšej a pravdivejšej emócii
Zdroj: archív

Súťaž najkreatívnejších prác na Slovensku Zlatý klinec 2020 pozná víťazov. Aj v tomto roku hodnotili prihlásené práce dve poroty, predsedom Multi channel jury bol Martin Keder z agentúry Wiktor Leo Burnett. Pre Stratégie hovorí o tom, ako sa cítil v úlohe predsedu poroty a ako sa pozerali na jednotlivé práce v kategóriách.

V porote Zlatého klinca ste už rozhodovali, avšak tento rok ste boli prvýkrát predsedom poroty. Aké máte pocity?
Všeobecne veľmi dobré. Bolo to iné, ako som čakal. Pravdupovediac ani som nevedel, čo môžem čakať, bol som najprv trocha nervózny, ale potom sa to veľmi rýchlo rozplynulo. Myslím, že to bola porota plná šikovných ľudí, navyše s podobným pohľadom na vec.

V čom konkrétne to bolo iné?
Napadajú mi dva dôvody. Prvým je zodpovednosť, keďže ľudia z agentúr aj klienti čakajú na výsledky a rozhodnutia také, ktoré budú fundované, a nie založené iba na dojmoch, či sa práca páči alebo nepáči. A druhá vec, ktorú som si uvedomil až pri porotcovaní, bolo, že v porote boli aj ľudia, ktorí vôbec prvýkrát rozhodovali o Zlatom klinci. Preto som považoval za potrebné občas trochu usmerňovať porotcov v zmysle, ako sa na veci pozerať, čo v nich hľadať. Napríklad špeciálne v kategórii Digital sa nezamerať len na nejaké technické špecifiká konkrétnej kategórie, ale ako nám aj na úvod povedal Martin Woska (prezident ADC), musí to byť „idea first“.

Čo by ste povedali o úrovni prihlásených prác vo všeobecnosti?
Nad týmto som premýšľal a musím povedať, že to bol silný rok. Myslím si, že za posledné dva-tri roky azda najsilnejší. Bolo tam veľa výnimočných prác naprieč kategóriami. Aspoň čo sa týka Multi channel jury, zaujímavých a dobrých prác tam bolo naozaj veľa. Na každom festivale je väčšina prác priemerných, ale taká je realita. Pre nás bolo ľahké nájsť výnimočné práce a tie sa stali benchmarkom aj pre tie ostatné. Veľa prác skončilo na shortliste, ale aj to boli silné a kvalitné prihlášky.

Poďme sa pozrieť na konkrétne kategórie. Čo bolo benchmarkom pre kategóriu Digital?
Začínate práve kategóriou, ktorá bola podľa mňa práve jednou z tých slabších. Je to aj jediná kategória, v ktorej sme neudelili Zlatý klinec, hoci sme mali tendenciu skôr práce oceňovať. Historicky sme nastavení tak, že kategória Digital býva najsilnejšia aj najviac Klincov sa tam dáva, no tento rok to tak, žiaľ, nebolo. Skvelých, dobre zexekvovaných ideí v Digitali nebolo veľa. Pre mňa osobne bola zaujímavá Zomri taška. To je však zároveň vo svojej podstate taký malý smart projekt, ktorý sa ťažšie porovnáva s väčšími kampaňami. No zaujal a bol favoritom. Nesmieme zabúdať, že tento rok bol aj volebný a kampaní, ktoré vyzývali ľudí, aby išli rozumne voliť, bolo veľa. Vytŕčala z nich Ruka dole proti fašizmu. Silné gesto sa organicky šírilo a bolo mi ľúto, že táto kampaň nebodovala vyššie. Ďalším zaujímavým projektom bol interaktívny gombík Šetrič pre VÚB banku alebo spustenie Fejm účtu pre mladých.

O projekte Šetrič pre VÚB banku ste v porote veľa diskutovali, ale nakoniec sa jej ušiel Bronzový klinec v Digitali.
Ono to na prvý pohľad vyzerá ako super tool, no vo výsledku bola k šetreniu oveľa komplikovanejšia cesta. Základná idea však bola zaujímavá pre celú porotu, preto sme prácu ocenili Klincom.

V kategórii Media ste udelili dva Zlaté klince a veľmi rýchlo ste sa v porote zhodli na výsledku.
V kategórii Media boli tento rok mimoriadne silné práce. Osobne by som si aj prácu Novembrová mandarínka od Istropolitany pre Tesco vedel predstaviť umiestnenú vyššie. Bola to mimoriadne silná kategória.

Čo chýbalo práci Neverili sme od Istropolitany pre SME vydavateľstvo Petit Press, aby získala vyššie ocenenie

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.