StoryEditor

Martin Keder: Musíme ísť po silnejšej a pravdivejšej emócii

29.09.2020, 12:54
Predseda Multi channel jury hovorí o tom ako sa na Zlatom klinci pozerali na jednotlivé práce v kategóriách.

Súťaž najkreatívnejších prác na Slovensku Zlatý klinec 2020 pozná víťazov. Aj v tomto roku hodnotili prihlásené práce dve poroty, predsedom Multi channel jury bol Martin Keder z agentúry Wiktor Leo Burnett. Pre Stratégie hovorí o tom, ako sa cítil v úlohe predsedu poroty a ako sa pozerali na jednotlivé práce v kategóriách.

V porote Zlatého klinca ste už rozhodovali, avšak tento rok ste boli prvýkrát predsedom poroty. Aké máte pocity?
Všeobecne veľmi dobré. Bolo to iné, ako som čakal. Pravdupovediac ani som nevedel, čo môžem čakať, bol som najprv trocha nervózny, ale potom sa to veľmi rýchlo rozplynulo. Myslím, že to bola porota plná šikovných ľudí, navyše s podobným pohľadom na vec.

V čom konkrétne to bolo iné?
Napadajú mi dva dôvody. Prvým je zodpovednosť, keďže ľudia z agentúr aj klienti čakajú na výsledky a rozhodnutia také, ktoré budú fundované, a nie založené iba na dojmoch, či sa práca páči alebo nepáči. A druhá vec, ktorú som si uvedomil až pri porotcovaní, bolo, že v porote boli aj ľudia, ktorí vôbec prvýkrát rozhodovali o Zlatom klinci. Preto som považoval za potrebné občas trochu usmerňovať porotcov v zmysle, ako sa na veci pozerať, čo v nich hľadať. Napríklad špeciálne v kategórii Digital sa nezamerať len na nejaké technické špecifiká konkrétnej kategórie, ale ako nám aj na úvod povedal Martin Woska (prezident ADC), musí to byť „idea first“.

Čo by ste povedali o úrovni prihlásených prác vo všeobecnosti?
Nad týmto som premýšľal a musím povedať, že to bol silný rok. Myslím si, že za posledné dva-tri roky azda najsilnejší. Bolo tam veľa výnimočných prác naprieč kategóriami. Aspoň čo sa týka Multi channel jury, zaujímavých a dobrých prác tam bolo naozaj veľa. Na každom festivale je väčšina prác priemerných, ale taká je realita. Pre nás bolo ľahké nájsť výnimočné práce a tie sa stali benchmarkom aj pre tie ostatné. Veľa prác skončilo na shortliste, ale aj to boli silné a kvalitné prihlášky.

Poďme sa pozrieť na konkrétne kategórie. Čo bolo benchmarkom pre kategóriu Digital?
Začínate práve kategóriou, ktorá bola podľa mňa práve jednou z tých slabš...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 19:49