Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieS blížiacim sa koncom roka YouTube vyhlasuje globálne aj lokálne rebríčky najúspešnejších hudobných aj nehudobných videí.
"Snáď nikto nebude namietať voči tvrdeniu, že rok ako tento tu v ére internetu ešte nebol. Doteraz sme nikdy neboli nútení tráviť toľko času doma a mnoho aktivít sme presunuli do online prostredia. To však neznamená, že sme zásadne zmenili svoje zvyky týkajúce sa sledovaného obsahu na videoplatforme YouTube. Koncoročný rebríček populárnych hudobných aj nehudobných videí na slovenskom YouTube je toho dôkazom. Divákov YouTubu, podobne ako minulý rok, bavia zábavné videá či bizarné príbehy a čo sa týka hudby, tak hip hop a rap nemá na Slovensku konkurenciu," uvádza sa v koncoročnej správe.
Netradične obsadila prvé miesto v nehudobnom rebríčku reklama spoločnosti Dedoles, ktorá Slovákov roztancovala s tancujúcimi škrečkami. Legendárnou sa stala reportáž televízie JOJ z nočného sídliska v Michalovciach, kde mladík po náraze svojho auta tvrdil, že v ňom viezol psa na snowboarde, ktorý mu prepol pesničku a to bolo dôvodom jeho nepozornosti. Hláška „polievočku by som si dal“ doslova zľudovela. Rovnako ako minulý rok nechýba v rebríčku duo Zrebny & Frlajs, tentokrát si posvietili na „Typy frajerov vo vzťahu“. Silu YouTuberov v TOP 10 podčiarkujú populárny Expl0ited či MOMA, ale aj nováčikovia Nasklee či Klarisa.
Slovenský YouTube 2020 – najpopulárnejšie nehudobné videá:
Rebríčku slovenských hudobných videí žánrovo jednoznačne dominuje rap a hip-hop a potešujúce je tiež to, že až na dve výnimky sú v prvej desiatke zastúpené domáce produkcie. Speváčka Sima je tento rok kráľovnou hudobného rebríčka. Prvú priečku jej priniesla spolupráca s Kalim na pesničke „Toto leto“. Prekvapením je štvrté miesto kapely Hrdza s mladou speváčkou Luciou Gibarti, ktorej skladba Slovensko moje, otčina moja bola titulnou piesňou slovenskej politickej drámy Sviňa.
Slovenský YouTube 2020 – najpopulárnejšie hudobné videá:
Rebríčky najpopulárnejších videí na slovenskom YouTube v roku 2020 sú zostavené na základe viacerých faktorov, ktoré určujú popularitu jednotlivých videí. Ide najmä o povahu sledovanosti, počet zhliadnutí vzťahujúcich sa na danú krajinu, a pod.
Vzhľadom na rôznorodosť videí, ktoré používatelia na YouTube sledujú, je nehudobný rebríček obmedzený na 1 video od konkrétneho tvorcu či tvorivých zoskupení. Mnohé videá sa k vrcholu môžu priblížiť, no publikované rebríčky zahŕňajú vždy len TOP 10.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.