Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
26.02.2021, 12:00

Top reklamami na YouTube za minulý rok sú Dedoles, Coop Jednota a Zlatý Bažant

Pozrite si rebríček 10 najúspešnejších reklám na slovenskom YouTube.

Top reklamami na YouTube za minulý rok sú Dedoles, Coop Jednota a Zlatý Bažant
Zdroj: Dedoles

YouTube sa poslednýkrát ohliada za minulým rokom a prináša rebríček najúspešnejších reklám YouTube Ads Leaderboard 2020. 

„Tentokrát vsadili kreatívci na vtip, animácie, emócie, silný príbeh a hudbu. Až 95 percent reklám na YouTube je prehrávaných so zvukom, a preto je nutné pri tvorbe kampane myslieť aj na zvukový doprovod, pretože správne zvolená hudba dokáže diváka pri reklame udržať,“ komentuje tohtoročné výsledky Petr Houzar, obchodný riaditeľ YouTubu pre Českú republiku a Slovensko.

Divácky najúspešnejšou reklamnou kampaňou v rebríčku YouTube Ads Leaderboard sa za rok 2020 stali Veselé ponožky, čo nemajú páru od spoločnosti Dedoles a ich kreatívnej agentúry Somebody & Somebody. Hlavným motívom reklamného spotu sú tancujúce škrečky, ktoré tancujú na originálnu pieseň s príznačným názvom Wild Hamster Party.

„Hľadali sme výrazný komunikačný koncept, ktorý po prvé dokáže dobre odprezentovať naše produkty, po druhé zdramatizuje ich veselosť a po tretie vytvorí jedinečné znaky typické pre Dedoles. Hlavným cieľom bolo zvýšiť povedomie o značke Dedoles,“ vysvetľuje Richard Mareček, Head of Brand Strategy v spoločnosti Dedoles, ktorý sa pri tvorbe kampane spojil s kreatívnou agentúrou Somebody & Somebody.

Spolupráca Coop Jednoty a agentúry Jandl priniesla ďalší príbeh baču a honelníka. No tentokrát si do mixu prizvali slovenského speváka Mira Jaroša známeho svojou tvorbou pre deti a odpromovali tak nálepkový album Na tom našom dvore, ktorý deťom približuje život na slovenskom gazdovstve.

Na silný hudobný motív vsadili aj v Zlatom Bažantovi. Reklama sa nesie v štýle retro hitov 70. rokov. O produkciu slovenskej verzie ústrednej piesne Rasputin od Boney M. sa postaral Viktor Hazard.

V rebríčku nechýbajú ani slovenskí telekomunikační operátori. Kým ústrednou témou kampane Orange Slovensko, ktorá získala 4. priečku, bol záložný internet pre prípad, ak vám doma nečakane vypadne bežný internet, u O2 Slovensko to bola možnosť pridať si hudobnú aplikáciu Tidal do ich O2 Smart paušálu. Ten skončil v tesnom závese na 5. mieste.

Popradská káva vo svojej reklame poukazuje na našu závislosť od „scrollovania“ v kaviarňach s rapujúcim Milanom „Junior“ Zimnýkovalom a nervóznym palčekom. Za touto kampaňou stojí kreatívna agentúra Zaraguza.

V rebríčku figuruje na 8. mieste McDonald's s prezentáciou spôsobov, ako sa vieme podeliť o hranolky, nuggetky či cheeseburger. „YouTube je pre nás skvelý spôsob, ako s mladšou cieľovkou dlhodobo hovoriť o veciach, ktoré väčšinou nikoho príliš nezaujímajú, napr. o surovinách alebo recyklácií. Zároveň však Mekáč stále ukazujeme tak, ako ho ľudia milujú a divákov predovšetkým bavíme. Práve vďaka tejto kombinácii sa nám postupne darí pozitívne meniť vnímanie značky ako takej,“ hovorí Lukáš Kořínek, Managing Director kreatívnej agentúry Bubble, ktorá stojí za kreatívou kampane a s McDonald's dlhodobo spolupracuje.

Reklamná kampaň „Prichádza Džastin Výber“ od Kauflandu ukazuje divákom YouTubu ako hravo, ale s dôrazom na bezpečnosť nakúpiť v Kauflande. V rámci kampane využili Lukáša Frlajsa, známu tvár YouTubu z humoristickej dvojice Zrebny & Frlajs. Na známu tvár, no z úplne iného prostredia, vsadil St. Nicolaus. Slovenský MMA šampión Attila Végh v reklame na ich Borovičku Borec ukázal, ako by sa mali správni borci správať v krčme. Kreatívne kampaň zastrešila agentúra Mannschaft.

Rebríček TOP 10 reklám na slovenskom YouTube za rok 2020 uzatvára kníhkupectvo Martinus, ktoré vo svojej vianočnej kampani jednoducho vsadilo na motto „Ak mi radosť urobiť chceš, kúp mi radšej knihu“. Vychádzali pritom z vlastného prieskumu, kde im až 7 z 10 Slovákov potvrdilo, že najlepší vianočný darček je kniha. Hudobný motív kampane nebol žiaden iný než ten „Kúp mi knihu“ od Mira Žbirku, ktorý sa v samotnej reklame aj objavil.

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje počet videní, mieru organického vzhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.

Zdroj: archív

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.