Práve počas pandémie si viaceré firmy uvedomili, aký potenciál má online prostredie, a affiliate marketing sa pre nich stal zaujímavou voľbou, pretože za reklamu platia až vtedy, keď produkt predajú a peniaze od zákazníka majú už na svojom účte.
Ako uvádza Peter Chodelka, spoluzakladateľ sieti Affial.com, aj keď sa záujem o affiliate marketing na Slovensku a v Česku výrazne zvýšil, v zahraničí túto formu využívajú e-shopy v oveľa väčšej miere. Kým na Slovensku sa počíta ich zastúpenie v jednotkách percent, možno vo veľmi nízkych desiatkach, v zahraničí je to podľa niektorých údajov až 80 percent. Podľa výskumu spoločnosti Statista od roku 2015 rastú príjmy z programov affiliate marketingu každoročne o 10 percent a predpokladá sa, že v USA bude tento trend trvať najmenej do roku 2022. Chodelka predpokladá, že podobným smerom pôjde aj Slovensko a Česko.
Affiliate marketing je v zahraničí obľúbený nielen medzi značkami, ale aj medzi vydavateľstvami. Z prieskumu Forrester pre spoločnosť Rakuten Marketing vyplýva, že až 94 percent vydavateľov používa viac ako jednu affiliate sieť.
„Veľmi si vážime dôveru, ktorú do nás vložila sieť Affial a sme radi, že môžeme vzdelávať ľudí v oblasti affiliate marketingu, ktorý sa v zahraničí teší veľkému úspechu a začína sa rozširovať už aj na Slovensku,“ hovorí Kristína Čambalová, zakladateľka a riaditeľka PR agentúry Kharisma. „Budeme prinášať zaujímavé štatistiky zo sveta affiliate marketingu, a samozrejmosťou bude aj spolupráca s odborníkmi a praktické rady pre e-shopy a publisherov,“ dopĺňa.