Práve počas pandémie si viaceré firmy uvedomili, aký potenciál má online prostredie, a affiliate marketing sa pre nich stal zaujímavou voľbou, pretože za reklamu platia až vtedy, keď produkt predajú a peniaze od zákazníka majú už na svojom účte.
Ako uvádza Peter Chodelka, spoluzakladateľ sieti Affial.com, aj keď sa záujem o affiliate marketing na Slovensku a v Česku výrazne zvýšil, v zahraničí túto formu využívajú e-shopy v oveľa väčšej miere. Kým na Slovensku sa počíta ich zastúpenie v jednotkách percent, možno vo veľmi nízkych desiatkach, v zahraničí je to podľa niektorých údajov až 80 percent. Podľa výskumu spoločnosti Statista od roku 2015 rastú príjmy z programov affiliate marketingu každoročne o 10 percent a predpokladá sa, že v USA bude tento trend trvať najmenej do roku 2022. Chodelka predpokladá, že podobným smerom pôjde aj Slovensko a Česko.
Affiliate marketing je v zahraničí obľúbený nielen medzi značkami, ale aj medzi vydavateľstvami. Z prieskumu Forrester pre spoločnosť Rakuten Marketing vyplýva, že až 94 percent vydavateľov používa viac ako jednu affiliate sieť.
PR agentúra Kharisma pripravuje so sieťou Affial komunikačné aktivity, aby sa na Slovensku zvýšilo povedomie o affiliate marketingu a stal sa rovnako atraktívny ako v zahraničí. „Pre Kharismu sme sa rozhodli na základe vypočutého rozhovoru v podcaste Pricemania Academy. Hneď, ako som si vypočul rozhovor s riaditeľkou Kristínou Čambalovou, vedel som, že pochopí naše požiadavky a bude sa orientovať v službách, ktoré e-shopom ponúkame,“ hovorí Chodelka.
„Veľmi si vážime dôveru, ktorú do nás vložila sieť Affial a sme radi, že môžeme vzdelávať ľudí v oblasti affiliate marketingu, ktorý sa v zahraničí teší veľkému úspechu a začína sa rozširovať už aj na Slovensku,“ hovorí Kristína Čambalová, zakladateľka a riaditeľka PR agentúry Kharisma. „Budeme prinášať zaujímavé štatistiky zo sveta affiliate marketingu, a samozrejmosťou bude aj spolupráca s odborníkmi a praktické rady pre e-shopy a publisherov,“ dopĺňa.