Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Stratégie pripravili špeciálnu ročenku - Dekáda v marketingovej komunikácii, ktorá sa obzerá za poslednými rokmi a mapuje najväčšie míľniky v slovenskej  komunikácii, vrátane vývoja eventov.

Od roku 2010 sa pohľad na podujatia nielen na Slovensku, ale aj v celej Európe či vo svete vyvíjal a menil pomerne radikálne. Od počiatočného štandardného event manažmentu, zameraného na produkčno-organizačnú zložku, smeroval vývoj postupne k zážitkovým aktiváciám a marketingu, live marketingu až po vnímanie podujatí ako kľúčového kontentového nástroja a odrazového komunikačného mostíka pre komunikáciu na rôznych úrovniach. Event sa stal POC (point of content).

Prevratnosti v eventoch nielen na Slovensku za ostatných 10 rokov

V čase písania tohto článku sa po 18 mesiacov marazmu pre akékoľvek hromadné podujatia na chvíľu opätovne otvorili možnosti organizácie eventov a živých riadených udalostí, no aktuálne sa už schyľuje k ďalšej – tretej vlne pandémie a opäť k rastúcim obmedzeniam.

Začínam síce od konca, ale toto aktuálne považujem za najdôležitejší fakt či realitu za uplynulú dekádu v eventovom segmente na Slovensku. Agentúr je o čosi menej ako pred rokom a pol a každá z nás „preživších“ sa adaptovala v ultrakrátkom čase na nové segmenty či riešenia. Skúste si predstaviť, ako by sa napríklad cítili taxikári, šoféri či dopravcovia, keby zrazu nemohli používať autá... Áno, prirovnanie je pritiahnuté za vlasy, ale tak sa eventové agentúry posledných 18 mesiacov občas cítia. Ale adaptujeme sa a vyjdeme z tejto doby stokrát silnejší, lebo nielen eventový svet dnes stojí na prahu novej doby. Takej, kde pokojne aj „hosť vyhadzuje čašníka“.

2010: Obdobie event manažmentu. Safety na obzore

Zásadným a pomerne prelomovým bodom v rámci event manažmentu bola tragédia počas hudobného festivalu Love Parade v Berlíne, kde pri nešťastí vznikla davová panika a zahynulo 19 ľudí. Táto udalosť donútila mnohých organizátorov podujatí a eventové agentúry na celom svete dôsledne sa zamýšľať a plánovať bezpečnosť podujatí a dôsledne pripravovať krízové plány. Slovné spojenie „Better safe than sorry“ sa stalo našou novou paradigmou.

2011: Najzásadnejší rok pre eventy na Slovensku

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.