Stratégie pripravili špeciálnu ročenku - Dekáda v marketingovej komunikácii, ktorá sa obzerá za poslednými rokmi a mapuje najväčšie míľniky v slovenskej komunikácii, vrátane vývoja eventov.
Od roku 2010 sa pohľad na podujatia nielen na Slovensku, ale aj v celej Európe či vo svete vyvíjal a menil pomerne radikálne. Od počiatočného štandardného event manažmentu, zameraného na produkčno-organizačnú zložku, smeroval vývoj postupne k zážitkovým aktiváciám a marketingu, live marketingu až po vnímanie podujatí ako kľúčového kontentového nástroja a odrazového komunikačného mostíka pre komunikáciu na rôznych úrovniach. Event sa stal POC (point of content).
Prevratnosti v eventoch nielen na Slovensku za ostatných 10 rokov
V čase písania tohto článku sa po 18 mesiacov marazmu pre akékoľvek hromadné podujatia na chvíľu opätovne otvorili možnosti organizácie eventov a živých riadených udalostí, no aktuálne sa už schyľuje k ďalšej – tretej vlne pandémie a opäť k rastúcim obmedzeniam.
Začínam síce od konca, ale toto aktuálne považujem za najdôležitejší fakt či realitu za uplynulú dekádu v eventovom segmente na Slovensku. Agentúr je o čosi menej ako pred rokom a pol a každá z nás „preživších“ sa adaptovala v ultrakrátkom čase na nové segmenty či riešenia. Skúste si predstaviť, ako by sa napríklad cítili taxikári, šoféri či dopravcovia, keby zrazu nemohli používať autá... Áno, prirovnanie je pritiahnuté za vlasy, ale tak sa eventové agentúry posledných 18 mesiacov občas cítia. Ale adaptujeme sa a vyjdeme z tejto doby stokrát silnejší, lebo nielen eventový ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.