Pred rokom vznikol projekt konspiratori.sk, ktorého úlohou bolo vybrať weby, ktorých obsah môžeme označiť za konšpiračný. Cieľom bolo, aby zadávatelia neinzerovali na podobných weboch a zamedzili tak ich príjmom a teda ich existencii.
Inzerenti svojimi reklamami legitimizujú obsah sporných webov a navyše sa stávajú ich priamymi finančnými podporovateľmi. Reklamné systémy ako Google Display Network totiž webom vyplácajú až 60 % z ceny klikov. Projekt Konšpirátori.sk má byť prvým účinným nástrojom na ochranu značiek pred spájaním s klamlivými alebo propagandistickými informáciami, uvádza sa v tlačovej správe.
„Firmy sú dnes vydané na milosť algoritmov, vďaka ktorým sa ich reklama môže objaviť kdekoľvek – tak na hodnoverných weboch, ako aj na stránkach s konšpiračnými či zavádzajúcimi informáciami. Náš projekt dáva inzerentom jednoduchú možnosť vylúčiť reklamu na weboch, ktoré môžu ohroziť ich reputáciu,“ dodáva Peter Jančárik z komunikačnej agentúry Seesame, ktorá je hlavným partnerom iniciatívy Konšpirátori.sk.
Inzerent sa môže sám rozhodnúť, na ktorých weboch nechce, aby sa zobrazovala jeho reklama. V systéme, ako je Google Display Network, si môže určite presné weby, ktoré jednoducho zo svojej inzercie vylúči. A presne na to má slúžiť projekt konspirátori.sk.
Po jeho vzniku sa však vzniesla vlna diskusie najmä zo strany rozhorčených webov, ktoré sa tak cítili byť ukrivdené, dokonca pripravovali žalobu.
Verejnosti sa tiež nepozdávalo zloženie odborníkov v komisii, ktorá pridáva na zoznam jednotlivé weby.
Dnes projekt prežíva a k zoznamu sa pridávajú ďalšie weby. Z výsledkov vidieť, že zoznam rešpektujú aj zadávatelia. V dobe fake news tak projekt konspiratori.sk má svoje uplatnenie, ocenený bol aj na prvej digitálnej súťaži Digital Pie.
O tom, ako proti propagandistickým informáciám a zobrazovaniu reklamy pri podobnom obsahu bojujú mediálne agentúry, sa dočítate v najnovšej prílohe Digital a tiež v ročenke PR agentúry, ktoré sú práve v predaji spolu s májovým vydaním Stratégií.