pixabay.com
StoryEditor

Diskutovaný projekt konspiratori.sk zrušil reklamy v 17 000 kampaniach

04.05.2017, 09:22
Autor:
ebeb
Projekt oslavuje rok svojej existencie, pozrite si štatistiku.

Pred rokom vznikol projekt konspiratori.sk, ktorého úlohou bolo vybrať weby, ktorých obsah môžeme označiť za konšpiračný. Cieľom bolo, aby zadávatelia neinzerovali na podobných weboch a zamedzili tak ich príjmom a teda ich existencii.

Po dvoch týždňoch od založenia projektu v roku 2016 zamedzili príjmom z takmer 3000 kampaní. Dnes, po roku je to 17 000 kampaní. Z tohto počtu kampaní nemajú príjmy weby, ktoré sa nachádzajú na zozname konšpiračných webov. Reklamy z týchto kampaní sa teda nezobrazujú na viac ako 100 sporných weboch, ktoré vyhodnotila nezávislá komisia zložená z odborníkov. Novinkou je, že medzi partnerov pribudla aj spoločnosť Websupport.

Inzerenti svojimi reklamami legitimizujú obsah sporných webov a navyše sa stávajú ich priamymi finančnými podporovateľmi. Reklamné systémy ako Google Display Network totiž webom vyplácajú až 60 % z ceny klikov. Projekt Konšpirátori.sk má byť prvým účinným nástrojom na ochranu značiek pred spájaním s klamlivými alebo propagandistickými informáciami, uvádza sa v tlačovej správe.

Do dnešného dňa inzerenti ošetrili naším automatickým skriptom 17 000 rôznych kampaní a 1 900 účtov. Okrem toho sme zaznamenali 2 000 manuálnych stiahnutí zoznamu, ktorý mohli firmy nasadiť do desiatok ďalších kampaní. Zoznam priebežne hodnotí a aktualizuje nezávislá odborná komisia na základe vlastného podnetu alebo na základe hlásení návštevníkov. V súčasnosti náš zoznam tvorí viac ako stovka webov so sporným obsahom,“  hovorí riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess a autor projektu Ján Urbančík.

„Firmy sú dnes vydané na milosť algoritmov, vďaka ktorým sa ich reklama môže objaviť kdekoľvek – tak na hodnoverných weboch, ako aj na stránkach s konšpiračnými či zavádzajúcimi informáciami. Náš projekt dáva inzerentom jednoduchú možnosť vylúčiť reklamu na weboch, ktoré môžu ohroziť ich reputáciu,“ dodáva Peter Jančárik z komunikačnej agentúry Seesame, ktorá je hlavným partnerom iniciatívy Konšpirátori.sk.

Inzerent sa môže sám rozhodnúť, na ktorých weboch nechce, aby sa zobrazovala jeho reklama. V systéme, ako je Google Display Network, si môže určite presné weby, ktoré jednoducho zo svojej inzercie vylúči. A presne na to má slúžiť projekt konspirátori.sk.

Po jeho vzniku sa však vzniesla vlna diskusie najmä zo strany rozhorčených webov, ktoré sa tak cítili byť ukrivdené, dokonca pripravovali žalobu. 

Verejnosti sa tiež nepozdávalo zloženie odborníkov v komisii, ktorá pridáva na zoznam jednotlivé weby.

Dnes projekt prežíva a k zoznamu sa pridávajú ďalšie weby. Z výsledkov vidieť, že zoznam rešpektujú aj zadávatelia. V dobe fake news tak projekt konspiratori.sk má svoje uplatnenie, ocenený bol aj na prvej digitálnej súťaži Digital Pie.

O tom, ako proti propagandistickým informáciám a zobrazovaniu reklamy pri podobnom obsahu bojujú mediálne agentúry, sa dočítate v najnovšej prílohe Digital a tiež v ročenke PR agentúry, ktoré sú práve v predaji spolu s májovým vydaním Stratégií.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 08:13