StoryEditor

Odborníci o novej Kofole: Na šušlajúceho psa sa iba doťahuje

05.05.2017, 09:18
Autor:
ebeb
Pýtali sme sa expertov na kreativitu a stratégiu značiek, ako vidia nový koncept tradičnej značky Kofola.

Kofola v týchto dňoch prišla s očakávanou zmenou konceptu. Po dvoch rokoch jeden z najúspešnejších konceptov so šušlajúcim psom (dôkazom čoho sú ceny za efektivitu a kreativitu, ako aj celková odozva zo spoločnosti a cieľovej skupiny) ukončili. 

Psa Tuna vymenili za animované plyšové zvieratká, ktorá rozprávajú takmer bez samohlások. Na čo nadviazal aj samotný názov Kofola, kedy si odteraz hovorí KFL. V predošlej kampani upravila značka rovnako názov svojho produktu z Kofola na Fofola podľa reči psa Tuna, ktorý bol hlavným hrdinom. Viac o novom koncepte sa dočítate tu.

Nikola Doležalová, PR špecialista pre spoločnosť Kofola Československo, pre Stratégie uviedla, že psa v reklamách určite neuvidíme do konca tohto roka. Či sa vôbec niekedy vráti do youtubových videí, neprezradila. 

Či sa nový koncept podaril a ako ho príjme cieľová skupina, sme nechali odhadnúť odborníkov. 

Pavol Gemeiner

Lenka Slovák Bónová
kreatívna riaditeľka
Respect APP

Myslím, že je vidieť, že bol na exekúciu menší budget. Ale je to výrazné, určite to nezanikaá a ak niekto tie hlášky pochopí, tak môžu zľudovieť.

Braňo Mladý
Art director/ideamaker
MADE BY VACULIK

Pollitrovka si pýta uletené koncepty a toto je už veru riadny Přažský bolehlav! Replyšovanie hračiek je super aktivita, vtipnejšie než Šušlák pes to pre mňa ale nie je. Ale myslím, že cieľovka to bez problémov exne. Sranda, že pred asi tromi rokmi sme v tendri na 0,5l Kofču mali tiež koncept so skratkami KFL TVL! A tiež to bol pekný fet!

 

Martin Bajaník Martin Bajaník

Martin Bajaník
zakladateľ
Pekne a dobre

Novému konceptu nie celkom rozumiem, čo je ale asi dobré, keďže mi už ťahá na 4. krížik a pre milleniálov som ja a moje názory asi dramaticky out. Z tohto titulu sa mi ťažko hodnotí potenciál atraktivity a páčivosti a preto sa obmedzím skôr na mechaniku a message kampane. Rozumiem tomu, že dnešná doba si pýta niečo naozaj nenáročné, špeciálne pri produkte, ktorého jediným benefitom je značka (a aj tá žije skôr z tradície nezaujímavej pre mladého človeka). Osobne sa mi ale zdá kampaň ako hľadanie pokračovania zaujímavého konceptu so psíkom, čo je ale pre Kofolu obľúbená, aj keď nie vždy úspešná stratégia a v niektorých sekvenciách zverejnených videí mi to príde ako lúhovanie už použitého čaju. Zlatá žila kampane spočíva v replyšovacej dielni, ktorá ponúka potenciál urobiť zo značky aj pre mladých ľudí čosi viac ako tvorcu farebných videí, ale tá je tu v menšine a tak nejako nezaujímavo odprezentovaná. Ak by totiž Kofola využila svoje meno na hľadanie akejsi širšej prospešnosti a spájanie reálnych ľudí, stala by sa tou autentickou a uveriteľnou značkou, ktorou tak veľmi chce byť.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 02:51